In primul rand ca s-ar tasa pamantul sub greutatea trenurilor si in al doilea rand, traversele tin sinele la aceeasi distanta una de alta. Daca ar fi direct pe pamant, s-ar duce una-n hais si una-n cea!
Poate ar fi bine sa incerci sa gandesti un pic logic si astfel, ti-ai raspunde singura la multe intrebari.
Da, e adevarat, mi-am dat seama dupa, am scris intrebarea inainte sa ma gandesc, dar nici tu nu dai dovada de o inteligenta aparte cu acest raspuns. ori raspundeai normal, ori deloc. ceilalti cum au putut sa raspunda fara alte comentarii cu care nu dai doada de nimic?
Bună.
Trebuie să repetăm întrebarea?
http://www.tpu.ro/......multumesc/
Pa, pa.
Pentru a pastra distanta intre cele 2 sine si pentru a le mentine la acelasi nivel. Datorita caldurii, inghetului sau a miscarii pamantului, fara acele tranverse si terasamentul din pietris, cele 2 sine componete a caii de rulare a trenului s-ar deplasa individual, ducand la deraierea trenului.
1 ar intra in pamant din cauza greutati a trenului si a ploi ar acest lucru ar determina ca trenul sa nu mai poate merge din moment ce linile sunt in pamant
2 linile nu ar fi la acelasi distanta mereu unele de altele cand sa fabricat trenul sa masurat distanta dintre o linie si alta daca nu ar fi mereu exact la acelasi distanta ar deraia sau nu s-ar putea pune trenul pe lini
Șinele sunt montate pe traverse pentru a limita miscarea lor în timpul utilizări.Un alt scop e distribuirea greutati uniformă a trenului pe linie și a nu se scufunda în pământ.Traversele sunt făcute în general din lemn sau beton. Lemnul are o rezistență mare la presiune.Pentru a nu intra în putrefacție lemnul e fiert în bitum.Dar au fost înlocuite cu cele din beton care sunt mai rezistente.Traversele sunt montate pe balast(piatră spartă) pentru că balastul are rezitență mai mare la presiune ca pământul normal.
Pentru a ramane paralele, pentru ca altfel poate s-ar apropia sau s-ar departa una de alta si nu ar fi bine, si pentru a nu se afunda in pamant din cauza greutatii trenurilor in timp.
AvalohAlyn întreabă: