| CryChristiAN a întrebat:

De ce totul se invarte in jurul electronului?
Adica, stim ca in formarea legaturilor chimice participa "la munca" ( ca sa-i spun asa) in mare parte electroni.Bineinteles, aici se tine cont si de forta de atractie a protonilor.
De ce electronul, si nu spre exemplu neutronul?
Si totusi, in primele minute de la Big Bang, nucleele primilor atomi ( deuteriu,hidrogen si heliu) au atras ELECTRONII, cu AJUTORUL carora s-au format primi atomi : H,He,Li,Be,B,C, O
De ce este important electronul?
PS: nu vreau raspunsuri gen "electronul este cea mai mica particula electrica..." sau "masa electronului este de...".

| WhatheWow a răspuns:

Simplu, fara electroni nu am avea atomi, deci nici elemente, fara electroni am avea doar un Univers cu protoni, nici macar neutroni.

| Inferno a răspuns (pentru WhatheWow):

"fara electroni am avea doar un Univers cu protoni, nici macar neutroni."
Daca nu avem electroni nu avem neutroni? De ce?

| Inferno a răspuns (pentru WhatheWow):

Evident ca electronul formeaza legaturi deoarece restul particulelor fac parte din nucleul atomului, doar nu vrei ca protonul sa formeze legaturi?

| WhatheWow a răspuns (pentru Inferno):

Cum de ce? Neutronii sunt doar parte a nucleului atomic si cum fara electroni nu avem atomi...
Cu protonii e altfel caci se gasesc in natura si singuri.

| Inferno a răspuns (pentru WhatheWow):

Sa inteleg. Spui ca fara electroni nu avem neutroni?
"Neutronii sunt doar parte a nucleului atomic..."
Si protonul este tot o parte a nucleului atomic, doar ca in unele cazuri formeaza tot nucleul fiind lipsit de neutroni si avem aici izotopii hidrogenului.

| WhatheWow a răspuns (pentru Inferno):

Nu dragule, protoni se gasesc si liberi, nefacand parte din nucleul atomic, neutroni nu.

| Inferno a răspuns (pentru WhatheWow):

Protonii se gasesc liberi. Neutronii nu pot fi gasiti in natura in stare libera?
Oricum, tot nu vad legatura, care este legatura dintre electron si neutron? Daca electronul nu exista nu poate exista neutronul, pentru ca?

| WhatheWow a răspuns (pentru Inferno):

Neutroni nu gasesti in stare libera in natura decat daca in prealabil au facut parte dintr-un nucleu, in schimb protonii sunt si ei sunt cei care atrag electronii pentru formarea atomului. Neutronii se formeaza dupa, ei nefiind altceva decat tot protoni cu configuratie schimbata pentru o polaritate nula sau neutra, adica fara sarcina electrica.
Deci, daca fara electroni nu putem avea atomi, fara neutroni in schimb, putem; vezi H1!

| Inferno a răspuns (pentru WhatheWow):

"Neutroni nu gasesti in stare libera in natura decat daca in prealabil au facut parte dintr-un nucleu..." Deci gasesti. Ideea este ca pot exista si in stare libera, asa cum existau imediat dupa Big Bang.
Ce spui tu este adevarat, dar eu tot nu inteleg cum disparitia electronilor implica si disparitia neutronilor.
Neutronii sunt barioni, electronii sunt leptoni, nu au nicio legatura.

| Inferno a răspuns (pentru WhatheWow):

Probabil ca am inteles eu gresit ce ai spus. Credeam ca ai spus ca fara electroni nu putem avea neutroni.

| WhatheWow a răspuns (pentru Inferno):

Tot ceea ce ai spus e adevarat doar ca nu ai inteles ceea ce am vrut eu sa punctez.

| CryChristiAN explică (pentru WhatheWow):

Sa luam prin absurd ca exista un Univers fara electroni, ci doar protoni. Ei bine, de acord ca nu exista atomi, dar EXISTA NUCLEELE acestora.
Dovada e chiar Big-Bang-ul care sustine, ca inainte de a se crea atomii, existau nucleele acestora.

| CryChristiAN explică (pentru Inferno):

Si se cuvine sa ignoram electronul?\

Schrowdinger sustine ca '' nu trebuie sa ne gandim la un electron ca si cum ar fi insemnat. Nu veti putea niciodata sa vedeti sau sa colorati un electron''.
Dar mi se pare ca totul, sau aproape totul, are legatura cu electroni.
Cand studiem substantele chimice, nu studiem de fapt ''comportamentul'' electronilor?

| Inferno a răspuns (pentru CryChristiAN):

Schrowdinger facea aluze la misterele fizicii cuantice si la modul in care se comporta electronul in realitate, total diferit de modul in care este prezentat la "ora de chimie".
Aici nu este vorba de a il ignora sau nu, eu doar am spusce este.

| Inferno a răspuns (pentru CryChristiAN):

Si inainte de nucleele atomilor ce exista?

| CryChristiAN explică (pentru Inferno):

Ma refer la Univers. Pai ce sa existe... Hm.
M-ai indus in eroare sincer.
Bine, referitor la UNIVERS, ca daca am lua prin absurd inexistenta electronilor, ar exista dupa cum am mai spus nuclee ale unor atomi.
Bun.
Pai, exista quarcii( particule infinite zimale) care impreuna cu protoni si neutroniiformeaza nucleele atomilor.
A gata. Nu m-ai indus in eroarehappy. AM gasit raspunsul.

| Inferno a răspuns (pentru CryChristiAN):

Bun. Quacurile i"mpreuna cu protoni si neutroniiformeaza nucleele atomilor."
Adica? Unde sunt quarcurile acestea mai exact in nucleu? Stim ca exista protonul care sta langa neutron si langa ei mai stau si quarcurile sau cum?
Unde se gasesc quarcurile in nucleul atomic?

| WhatheWow a răspuns (pentru CryChristiAN):

Da, si cei cu asta? Astazi avem electroni si fara ei nu exista atomi

| CryChristiAN explică (pentru Inferno):

M-am referit dac-am lua prin absurd un Univers fara electroni.

| relian a răspuns (pentru WhatheWow):

Pai si cum ramine cu ionul de H? Ala nu tot atom este? Si nu are nici un electron ca il cedeaza.

| WhatheWow a răspuns (pentru relian):

Vezi ca incurci avioanele cu submarinele; ionii nu sunt electroni iar noi despre ei vorbeam!

| relian a răspuns (pentru WhatheWow):

Nu incurc nimic daca stii sa citesti ce tu insusti ai spus ar fi foarte bine.Mai verifica si ce scrii apoi sa iti cumperi si tu un submarine asa ca idee.
"Deci, daca fara electroni nu putem avea atomi" te citezi asa ai scris deci fara electroni nu putem avea atomi nu neutron.Deci cine incurca avioanele? Eu am facut o observatie doar nu am dat cu parul.Si nici nu am spus ca poate exista atomi fara electroni ci doar am spus dar ionul de H ce este nu este atom? Deci am pus o intrebare daca stai si filozofezi nitel ca tot ai id asta, atunci ai fi vazut ca nu incurcam nimic.Citeste ce ai scris mai sus.Si scuze ca am facut o observatie nevinovata.Dar se pare ca te-ai simtit jignit sau nu stiu de ce ai facut afimartia ca eu incurc nu stiu ce cu alte cuvinte eu sint prost si tu esti ala desteptu.In primul rind una este sa faci o observatie alta este sa jignesti omu asa chiar si subtil.Nu stiu daca te am la prieteni dar daca te am atunci tu ai vrut sa fii prieten cu mine pe aici.Dar de ce sa ai in cine da sau care este chestia? Eu daca te uiti nu team trimis sa prinzi avioane si nici submarine desi cred ca ai putea sa faci chestia asta foarte bine.Un sfat nu te da mai mare decit esti sau decit poti duce.Intotdeauna se va gasi cineva sa te intgreaca in orice.Nimeni nu este de neinlocuit asa ca las-o mai moale si daca vrei sa raspunzi cuiva frumos fa-o, iar daca nu atunci fata ca nu vezi.Numai bine

| WhatheWow a răspuns (pentru relian):

Mai citeste o data postarea mea si a ta si vezi cine pe cine jigneste! Nu ti-am spus ca "prinzi avioane" ci ca incurci borcanele, oricine poate sa inteleaga gresit o idee si sa mai faca confuzii dar asta nu inseamna ca vorbim de prosti sau de destepti.
Ionul de Hidrogen da, e adevarat ca nu are invelis electronic dar s-a format dintr-un atom care si-a cedat electronul.
Cat despre reprosurile pe care le-ai facut, sunt puerile, nimeni nu te-a obligat sa ma accepti ca "prieten" putand oricand sa ma scoti!
Parerea mea e ca esti putin paranoic, mai ales atunci cand porti o discutie in contradictoriu. N-am stiut ca aici nu putem sa ne contrazicem daca suntem "prieteni"!
Eu imi cer scuze daca am fost gresit inteles si te-ai simtit jignit, lucru care ar trebui sa-l faci si tu, asa...din bun simt!

| CryChristiAN explică (pentru relian):

Ionul de hidrogen nu are decat configuratia heliu-lui pe ultimul strat, adica 1s2.
Nu. Ionii nu sunt atomi.
Diferenta dintre ioni si atomi este ca, atomul este neutru din punct de vedere electric, dar ionul, provenit din electroni cedati sau acceptati numai este neutru din punct de vedere electric.

| Duucu a răspuns:

Cum iti imaginezi o lume doar cu protoni?

| CryChristiAN explică (pentru Duucu):

Uite unde poti sa deviezi. Doamne, ai citit intrebarea?

| Duucu a răspuns (pentru CryChristiAN):

Da.De ce ai pus intrebarea daca tot tu vrei sa-ti raspundem cum vrem.

| CryChristiAN explică (pentru Duucu):

BIne, vreau sa aud opinia ta. De fapt, vrei nu vrei eu doar ma uit.