Aristotel in cartea Categoriile capitolul 8 vorbeste de niste CALITATI sau PREDICATIVE (in Ética nicomahica iar vorbeste de hexis care inseamna "moduri de a fi"). Aici intra si hexis (habitudinea). Este important pentru ca Quitiliano vorbeste de habitus de vir bonus. La noi la crestini este important pentru ca nu trebuie sa ne asimilam doar virtuti intelectuale (dianoetice) ci si naturale (ethos). Iar sophrosyne, enkrateia, castitatea, aponia, ataraxia, sunt virtuti pentru partea corporala.
Aici deja ne bagam in umoruri, tendinte, inclinatii, temperamente, stari, diáthesis, Galen, etc. Vorbim de predicative nu de subiect. Trebuie sa avem grija la aceste inversiuni, pentru ca sticla are eticheta, nu eticheta sticla.
Garguiele, harpiile, sfinxurile, goticul, zombii, Morbius (vezi filmul), etc., sunt niste concepte negative care ne avertizeaza sa avem grija, prudenta, cu ceea ce desteptam si trezim (Galateni 5:24). Peste toate animalele astea exista natura divina care este pura, alba, curata, libera si indeterminata. Voia lui Dumnezeu este sfintirea noastra si sa ne stapanim vasul (1 Tesaloniceni 4:3, 4 si 2 Pentru 1:4). Daca esti capabila sa diferentiezi vocile astea si sa asculti de glasul Lui atunci pentru crestini se considera un salt evolutiv.
Asa cum exista educatia si antrenamentul intelectual asa exista si cel fízic. Trebuie sa o cautam pe Areté (excelenta) pentru ca Dumnezeu nu accepta jertfe si prezentari cu defect.