În sens larg, dreptatea o văd ca pe un fel de luptă pentru a obţine ceea ce ţi se cuvine.Dar în sens restrâns, atunci când dai cuiva dreptate, recunoşti că ceea ce spune sau face persoana respectivă este corect doar din punctul tău de vedere.De aici, îmi dau seama că nu există o dreptate universală, ci doar una particulară, în funcţie de fiecare în parte.
Si eu care credeam ca dormi. Dreptatea sau nedreptatea, binele si raul fac parte din categoria perceptiilor pentru mine, asa ca nu-mi prea bat capul cu ele.Mi s-a intimplat ca sa percep odata un bine in mod pozitiv ca mai apoi, aceeasi chestie s-o simt in mod negativ, ca pe o nedreptate.
Apropo de dreptate, iti raspund cu un banc;
In fata judecatorului se prezinta pârâtul si inculpatul.
-Ia spune motivul pentru care ai depus plangere intreba judecatorul pe pârât?
-Domnule judecator mi-a dat un sut in fund m-a imbrancit si am cazut.
-Ai dreptate zise judecatorul.
-De ce ai facut asta inculpat intreba judecatorul?
-Pai ma injurat de mama si mi-a facut copiii ţăcăniţi domnule judecator.
- Si tu ai dreptate
-Domnule judecator, nu se poate ca in aceiasi cauza atât pârâtul cât si inculpatul sa aibă dreptate zise grefierul.
-Si dumneata ai dreptate zise judecatorul.
De fapt pilda asta e o legenda legata de Regele Solomon de la un caz in care erau implicate doua femei. Pilda spune ca Solomon le daduse dreptate amandurora, iar sfetnicul ii spusese "Maria ta, dar nu pot avea dreptate amandoua.", iar Solomon ii raspunde sfetnicului "Si tu ai dreptate."
In fond povestea e ca Solomon in acel caz a dat dovada de o mare dreptate. Un copil murise, iar mama indurerata hotarase sa fure copilul altei mame. Si atunci a pornit lupta intre ele, ambele sustinand ca acel copil viu este al lor, dar nici una nu renunta la el. Solomon spune sa fie taiat copilul in doua si sa fie impartit. Mama naturala a copilului ca sa salveze viata nou nascutului decide sa renunte la prunc si sa-l ofere mincinoasei. Impostoarea ramane indiferenta cand aude ca Solomon vrea sa taie copilul. Atunci Solomon intelege ca mama naturala e cea care renunta la propriul copil pentru a-i salva viata. Asta fiind un mare exemplu de dreptate din care se trag si astazi zeci de concluzii si e studiat pe la filosofie.
Exista Dumnezeu?
1. Da. Atunci avem conceptul de dreptate.
2. Nu.
2.2. Conceptul de dreptate este unul virtual sau concret?
2.2.1. Este virtual ergo vorbim fara sens.
2.2.2. Este concret. Este subiectiv?
Da. Atunci nu exista.
Nu. Are legatura cu divinitatea? Da. Contradictie cu (2.)
Nu. Are legatura cu metafizica?
Nu. Deci vorbim degeaba.
Da. Atunci e absolut si trebuie sa l studiem din punct de vedere metafizic in vederea principiului universal care imprima acest concept.
...
vezi unde duce?
anonim_4396 întreabă: