| bleakk a întrebat:

"Fara matematica lumea nu ar fi evoluat nici pe sfert din sfertul situatiei actuale.

Fara ea nu puteau nici alte stiinte sa se dezvolte: fizica, chimia, informatica, chiar si medicina, fiind puternic ajutata de tehnologie, care tehnologie e matematica pentru ala care o concepe.

Daca nu era matematica n-aveam electronica, n-aveam nici radio, wireless...si tot asa, nici cai ferate, poduri, tuneluri, cladiri deosebite, cam orice aproape.

Se tot demonstreaza ca natura insasi e descrisa matematic. Matematica este cel mai important si valoros instrument al omului(inginer, arhitect, cel care construieste ceva util). Merita matematica invatata? Oricand! Are o aplicabilitate atat de mare...si din punctul de vedere al formarii unei cariere, aceasta iti deschide indiscutabil cele mai multe usi in viata, evident, ma refer in special la materiile derivate din ea sau asociate destul de mult. ".

Consider ca acesta este un raspuns corerent la intrebarea la ce ajuta matematica in viata? Insa eu vreau sa va intreb:pe langa faptul ca matematica deschide diferite posibilitati,ca a stat la baza multora,eu nefiind un cunoscator de foarte multa matematica,vreau sa va intreb invers,credeti ca nu as putea gandi logic sau "sa ma duca mintea" daca nu as stii matematica,ca nu as putea sa ma descurc in viata,sau sa iau o decizie inteleapta, sau pot stii matematica, insa sa nu ma descurc in alte planuri mai practice, gen o munca de zii cu zii.

Funda pentru un raspuns COMPLET.

| LSMM a răspuns:

Matematica predispune la rigiditate, la corectitudine, la o gândire logică așa cum un om ce-a fost pasionat de materiile umaniste în școală e predispus la visare, la interpretare.
Din moment ce, să zicem, îţi place matematica, lucrezi cât mai mult în domeniul ăsta și face parte automat din conștiința ta. De obicei, când îți oferă cineva să-i citești poezia (un începător) și dai peste una profundă, nu ești interesat, de regulă, să-i descoperi sensurile, pentru că știi că sunt prea multe. Și ție îți place matematica, deci ori e rezultatul corect, ori nu mai e nimic.
Vezi totul altfel în primă instanță, atâta tot. Sunt oameni visători și inteligenți în același timp, nepasionați de matematică, care au darul rațiunii și iau deciziile după niște fapte evidente, nu-ți trebuie gândire matematică pentru a le descoperi.
Inteligența o dobândești indiferent de domeniul ales, trebuie să fii doar receptiv, autodidact și asa mai departe.
Cum spuneam, e vorba de percepție.

| AlecsRvaSpunePa a răspuns:

Cum sa nu? Bineinteles ca poti! Doar ca matematica, fiind limbajul universal, este calea cea mai scurta spre cunoastere.Doar ca cea mai scurta nu inseamna si cea mai simpla.

| andru0411 a răspuns:

O intrebare pe care si-o pun multi este "De ce imi trebuie matematica? La ce ma ajuta?"
Ei bine, te ajuta in foarte multe privinte. Matematica te antreneaza, te invata sa rezolvi probleme folosindute de mijloacele pe care le ai la indemana, iar daca nu poti te face sa te gandesti ca sunt lucruri pe care tu nu le stii si pe care mai trebuie sa le inveti.
Matematica iti creeaza o gandire logica bazata pe fapte reale si te antreneaza in depasirea unor probleme folosindu-te de cunostintele tale.
Evident ca matematica este utila si este bine de stiut. In fiecare zi noi folosim matematica in activitati zilnice. A sti matematica nu inseamna sa stii niste formule, teoreme sau alte chestii, care oricum nu sunt folositoare daca nu stii cum si cand sa le aplici.
Asta te invata matematica: sa stii cum si cand sa aplici resursele( cunostintele) pe care le ai.

Eu sunt sursa acelui citat(alt cont de pe TPU).

Hai sa fac tot eu lumina si sa nu te las cu luxul de a gasi doar o alta gorila pe aici care sa te aprobe si cam atat.

Matematica sau derivatele din ea te ajuta sa depasesti cat mai mult barierele unei vieti banale, mediocre, cum ar fi munca de zi cu zi la sala si arta fotografica inteligenta in a vraji fetele pe Facebook cu bicepsul lucrat. Tu nu prea stii nici romana, dar matematica...

In viata te descurci, cum sa nu, exista mai multe variante. "Iese" banii si fara sa stii matematica...iar uneori cu matematica sau fara "semintele tot acelasi gust are".

Tu chiar n-ai simtul ridicolului intreband asta. Pai e vorba de a fi absolut incapabil de orice fara matematica sau cat de bine ai face un lucru fara matematica? Tu o iei ca si cand am scris acolo ca fara matematica traiesti degeaba. Nu bre! Deja se vede ca nu stii matematica si nu gandesti prea logic!

| dragosbogdan001 a răspuns:

Bineinteles ca poti!

| Duucu a răspuns:

De asta trebuie matematică în școli. Să se scoată dracului româna aia...
Baza matematicii o folosim în fiecare zi. Încearcă un fel de test, alege o zi oarecare în care să NU te folosești de cifre, numere sau orice calcule între ele și vezi cum e.

| Ralushikaralushikamika a răspuns:

Matematica te va ajuta sa dobandesti o gandirea mai ampla, complexa si de ansamblu a lucrurilor.Vei percepe altfel lumea ce te inconjoara.Dezvolta obiectivitatea, corectitudinea si capacitatea de concentrare si de sinteza.De asemenea, vei organiza problemele vietii altfel, vei incerca mereu sa ajungi la raspuns pe calea cea dreapta si scurta.
Totodata, rezolvarea problemelor de matematica ofera multa satisfactie si exista o multitudine de metode prin care se ajunge la acelasi raspuns.Acest lucru te va ajuta sa vizualizezi situatiile dificile din toate unghiurile, prevazand eventualele consecinte neplacute sau probabilitatea reusitei.Astfel vei birui fiecare obstacol.
Da! Matematica e indispensabila celui ce-si doreste o viata plina de realizari si satisfactie.

| Teardrop a răspuns:

Matematica nu trebuie să fie scopul, ci mijlocul.

| Felix_Remus_1990 a răspuns:

Pai mai bine esti un cineva, decat un nimeni nu crezi?happy