TEME ORIENTATIVE PENTRU psihologia clinica:
1. Factorii terapeutici în grupul de psihoterapie
2. Dinamica grupului de psihoterapie
3. Conflictul în grupul de psihoterapie
4. Inconștientul de grup. Analiză de proces
5. Conducerea grupului de psihoterapie. Rolul și/sau formarea terapeutului de grup
6. Valențele terapeutice și psihoeducaționale ale grupului de psihodramă
7. Învățarea interpersonală în grupul de psihoterapie
8. Specificul intervențiilor psihoterapeutice în grupurile cu pacienți (pe tipuri de
problematică)
9. Valențele terapeutice ale grupului de suport/ autoajutorare/ în mediul virtual
10. Terapia de grup pentru normali/ Grupul de întâlnire
11. Relația terapeutică în psihoterapia individuală vs psihoterapia de gru. Studiu
comparativ
12. Clientul – raționamente și strategii de comunicare despre sine
13. Limbajul nonverbal în psihoterapie
14. Cuvântul în psihoterapie. Analiza comunicării terapeutice verbale în diferite tipuri
de psihoterapie
15. Cadrul terapeutic. Impactul dimensiunilor spațiu-timp în psihoterapia individuală
16. Cadrul terapeutic. Impactul dimensiunilor spațiu-timp în psihoterapia de grup
17. Transfer și contratransfer în relația terapeutică
18. Comunicarea cu clienții atipici/ "dificili"
19. Gestionarea conflictului/agresivității în cadrul psihoterapiei
20. Dinamica relației psihoterapeutice. Analiza de proces
1. Evaluarea "Theory of mind" la copii cu TSA
2. Evaluarea funcţiilor executive la copilul cu ADHD
3. Rolul tipurilor temperamentale ȋn dezvoltarea tulburărilor de comportament
4. Rolul neuroinflamaţiei ȋn etiologia autismului
5. Tulburări cognitive asociate cu anxietatea
6. Utilizarea tehnicilor neuroimagistice in studierea tulburarilor emotionale
1. Abordarea integrativă a unui fenomen psihologic.
2. Dimensiuni umaniste în abordarea vieţii cotidiene.
3. Psihanaliză aplicată unui fenomen cultural.
4. Rational şi irational în contexte sociale.
1. Diagnosticul funcțional în autism – fundament pentru realizarea planului de
intervenție terapeutică
2. Evaluarea și diagnosticul clinic în ADHD/ADD
3. Educație specială versus educație incluzivă pentru copiii cu CES (cerințe educative
speciale)
4. Tulburarea opoziționist – sfidătoare (cazuri clinice)
5. Tulburările afective la copii – evaluarea, diagnosticul și posibilități de intervenție
terapeutică
6. Evaluarea clinică și diagnosticul demențelor
7. Patologia obsesivă – cazuri clinice și posibilități de intervenție terapeutică
8. Mecanismele de apărare și funcționarea lor patologică (ilustrare cu cazuri clinice)
PSIHOTERAPIE
1. Evoluţia instituţională a şcolilor de psihoterapie în România.
2. Profilul psihologic al studenţilor aspiranţi la profesia de psihoterapeut.
3. Psihoterapie individuală şi psihoterapie de grup – studiu comparativ al eficienţei
modalităţilor de intervenţie.
4. Psihoterapie fără psihoterapeut? Analiza factorilor terapeutici în afara relaţiei cu
psihoterapeutul profesionist.
5. Psihoterapeutul la intrarea în carieră – aşteptări şi provocări.
6. Relaţia psihoterapeutică din perspectiva diferitelor orientări psihoterapeutice.
7. Ruminaţii, îngrijorări, obsesii – diferenţierea funcţionării cognitive pe diferite
populaţii de studenţi.
8. Formare în psihoterapie – o anchetă cantitativă şi calitativă la nivelul centrului
Bucureşti.
9. Credinţe publice despre rolul psihologului şi psihoterapeutului în societatea
românească – un studiu-anchetă.
10. Literatura psihoterapeutică în România – direcţii, dezvoltări, limitări.
11. Nevoia de psihoterapie (la diferite categorii de populație)
12. Fantezii despre psihoterapie. Studiul așteptărilor privind intervenția psihoterapeutică.