| Lightose a întrebat:

Ma gandeam zilele trecute la motivul pentru care existam noi si la intreaga existenta! Pentru ce existam? Sa ne reproducem, sa ne inmultim dar intrebarea mea are strict legatura cu altceva... faptul ca noi ne inmultim, ca existam la ce ajuta? De ce? De ce exista spatiul? Daca ar exista viata doar pe Terra de ce ar mai exista si alte planete? De ce exista tehnologia? De ce exista astronauti daca ei nu sunt destul de inteligenti pentru a descoperi viata pe celelalte planete? Cu siguranta daca extraterestrii exista noi oamenii nu cred ca i-am putea descoperi. E posibil ca ei sa ne considere cum consideram noi furnicile. Ce parere aveti? De ce ar exista spatiul si celelalte planete daca nu ar fi si extraterestrii?

Lightose, de fiecare dată când noi gândim se emite o undă care poate fi înregistrată de anumite aparate. Dacă extratereştrii ar exista cu adevarat acele unde emise de ei ar fi captate.Pe de altă parte momentan nu sunt planete care să le susţină viaţa deşi încă se mai caută unele ca de exemplu Planeta Nibiru, care este încă în cercetare.
S-au facut o grămadă de studii care arată că nu există extratereştrii, iar ce arată la televizor e numai pentru rating. Orice video poate fi modificat şi oamenii ăia pot să pună în el orice au ei chef.Eu una nu mai am puterea necesară să mă încred în cele spuse la televizor!

Cât despre faptul că existăm numai pentru a ne înmulţi.Hai să luăm altfel lucrurile.Fiecare viaţă îşi are cursul ei, cu siguranţă nu acesta este scopul nostru şi nu cred că îţi poate spune cineva cu exactitate de ce am fost creaţi.
Oricum omenirea se va distruge destul de curând spun eu datorită ultimelor cercetătri apărute.
Un studiu făcut de o echipă de cercetători în domeniul fizicii spune că timpul va mai exista timp de doar 5 miliarde de ani, Universul nostru având aproximativ 14 miliarde de ani în prezent. O coincidenţă interesantă e că tot cam pe atunci va dispărea şi Soarele nostru.
Aceasta este o coincidenţă ce ar trebui să ne dea mult de gândit, fiind exact perioada în care Soarele se va transforma într-o gigantă roşie, aceasta fiind ultima etapă în existenţa lui. Ideea sfârşitului timpului se bazează pe teoria extinderii continue a Universului. În cadrul unei lucrări realizate de o echipă de cercetători internaţionali condusă de Raphael Bousso (de la Center for Theoretical Physics and Department of Physics of University of California), publicată în septembrie 2010 pe site-ul Universităţii Cornell, s-a vorbit despre această nouă ipoteză.
Teoria expansiunii continue spune că Universul face parte dintr-un multivers, acesta fiind format din mai multe universuri care la rândul lor ar putea da naştere la multe alte universuri.
Încercând să se afle şansele ca sfârşitul timpului să aibă loc, s-au întâmpinat anumite probleme. Ken Olum de la Tufts University din Massachusetts, care nu face parte din proiect, spune că regulile care se aplică în mod normal la calcularea probabilităţilor nu se pot aplica în cazul de faţă, aici lucrându-se cu infinituri.
Dar aceste calcule nu sunt o problemă pentru oamenii de ştiinţă implicaţi în proiect, aceştia folosind un procedeu numit Geometric Cutoff (Secţionare Geometrică).
Echipa condusă de Raphael Busso are în componenţa ei cercetători de renume precum Ben Freivogel (de la Lawrence Berkeley National Laboratory din Berkeley), Stefan Leichenauer (de la Institute for the Physics and Mathematics of the Universe - Universitatea din Tokyo) şi Vladimir Rosenhaus (de la Center for Theoretical Physics and Laboratory for Nuclear Science de la Massachusetts Institute of Technology, Cambridge).
Procedeul se bazează pe luarea unei părţi finite a multiversului şi calcularea probabilităţii pe o zonă limitată.
"Dacă un număr infinit de mare de observatori de-a lungul Universului ar câştiga la loterie, atunci în ce loc câştigarea la loterie ar mai fi improbabilă?," scriu Raphael Bousso şi colegii săi în lucrare.
Astfel, folosind această tehnică matematică, s-a ajuns la ipoteza că Universul s-ar sfârşi peste 5 miliarde de ani.
"Nu poţi să foloseşti secţionările geometrice ca şi instrumente matematice obişnuite care nu lasă nicio urmă," spune Bousso." Aceeaşi secţionare care a dat aceste predicţii posibil corecte prezice de asemenea sfârşitul timpului."
"În alte cuvinte, dacă foloseşti o secţionare pentru a calcula probabilităţi în extinderea continuă, secţionarea însăşi devine un eveniment posibil."
De asemenea, se consideră că extinderea continuă a Universului este o dovadă naturală a teoriei expansiunii. Totodată, se menţionează că extinderea Universului a dus la curbarea formei acestuia şi la crearea unor particule stabile numite monopoli magnetici.
Charles Lineweaver, astrofizician la Australian National University, mărturiseşte că momentan nu beneficiem de o teorie a începutului Universului, dar avem câteva idei posibile. Încercând să explice naşterea Universului, a realizat următoarea asemănare: " O analogie bună ar fi că teoriile noastre vorbesc despre un vas plin cu apă care fierbe, iar originea Universului este formarea unei bule la baza vasului. Teoria ne sugerează puternic existenţa altor bule, fiindcă atunci când fierbi apă nu obţii niciodată doar o singură bulă".
Conform calculelor realizate în cadrul proiectului, un Univers vechi de 13, 7 miliarde de ani (ca al nostru) s-ar sfârşi peste alte 5. Dar teoria extinderii Universului nu este perfectă, aşa cum nici calcularea probabilităţilor în cadrul unui multivers nu este.
Nu se ştie cum o să se manifeste sfârşitul, dar este sigur că o să fie brusc. Totodată, cercetătorii participanţi la proiect ne spun că sunt slabe şanse ca oamenii să observe acest sfârşit de pe Terra.
Aproape simultan cu acest sfârşit ar avea loc şi moartea Soarelui, o stea bătrână de 4, 57 miliarde de ani şi care ar trebui să moară peste alte 5, mai întâi devenind o gigantă roşie, iar apoi o nebuloasă planetară.
Se mai precizează că sfârşitul timpului nu este inevitabil.
Lineweaver de la Australian National University consideră că prezicerea exactă a sfârşitului nu este o soluţie datorită problemelor ce apar la calcularea probabilităţilor unui multivers.
"Nimeni nu ştie de ce [expansiunea continuă] ar trebui să fie greşită, aşa cum nimeni nu ştie exact de ce timpul ar trebui să se sfârşească," spune Ken Olum.
Mai sunt multe idei legate de sfârşitul timpului. Una din acestea spune că Universul îşi va inversa această mişcare de expansiune, devenind o mare gaură neagră. O altă idee spune că Universul se va mări până când se va ajunge la o stare de echilibru termic în care nimic nu o să se mai întâmple. Totodată, mai există o idee care spune că expansiunea accelerată a Universului va rupe în final materia atom cu atom.
Momentan, nu putem şti care dintre acestea este ideea corectă sau ce putem face. Însă, până la momentul respectiv mai este mult timp, iar noi ar trebui să ne punem speranţele în oamenii de ştiinţă suficient de curajoşi să cerceteze aleile nebătătorite ale ştiinţei şi să descopere noi şi noi legi ale Universului nostru. Totuşi, nu trebuie să uităm că dacă teoria extinderii e adevărată şi Universul nostru va dispărea, multe altele îşi vor continua drumul spre propriul sfârşit.

| miradoniz a răspuns:

@Hannibalhee hee no-nohee hee Dumnezeu se prezintă spunând așa lui Moise"Eu sunt Dumnezeul tatălui tău, Dumnezeul lui Avraam și Dumnezeul lui Isaac și Dumnezeul lui Iacov!"religia lui exista de ceva timp, deja, altfel nu ar fi putut convinge evreii sa îl urmeze.De altfel, nu l-au urmat neapărat pe el, ci în primul rând pe Dumnezeu."Moise era al doilea om în statul egiptean"? eu nu știu unde scrie asta...asa se povestește,dar în Biblia pe care o am eu scrie doar ca a fost"ca un fiu" pentru fiica Faraonului.hee hee Biblia poate fi citita de cine vreahee hee și la fel este și interpretata,dintotdeaunahee hee Apostolilor,este scris,Iisus"le-a deschis mintea ca să priceapă Scripturile".Asa au propovăduit,și tradiția pe care au lăsat-o,s-a perpetuat în primele Biserici-și mai departe. Eu însumi sunt surprinsa-deși când citesc scrierile unui avva Macarie,sau Nil Egipteanul-întradevăr ma întreb,dacă nimic nu s-a schimbat în interpretarea simbolistica a Bibliei,din secolul al iv-lea până acum-de ce s-ar fi schimbat Tradiția înainte? Acum,fiecare alege în ce vrea sa creadă:asa a fost dintotdeauna; și îți amintesc cu tristețe cruciadele sau alte depășiri.și asta s-a făcut cu ce era evident; iar sensul ascuns,pe care îl găsește fiecare în frumoasa liturghie ortodoxa, și toata simbolistica acestei credințe sunt chei prezentate întregii lumi pentru a le înțelege singuri-dacă vor, și sunt pregătiți! căci e scris ca"cei care au urechi sa audă; iar cei care au ochi sa vadă"Iisus ne-a avertizat în termeni foarte duri în ev. după Matei 7.6.Chiar și spovedaniile au rostul lor,și se încadrează acolo unde trebuiehee hee Ah,și apropo de primii născuți ai egiptenilor:nu e singura,ideea mai exista și alte fraze,de același gen,care șochează pe multa lume, de ex Psalmul 136, una dintre cele mai lirice poeziihee hee "Fiica Babilonului... Fericit este cel ce va apuca și va lovi pruncii tăi de piatră". Mulți vorbesc,des, despre asta, de exemplu Cuviosul Ioan Cassian Romanul(360-435)"Trebuie...sa omorâm,"de dimineață, asa cum este scris în psalmul 100, pe toți păcătoșii,care se ridica din pământ"; adică sa discernăm la lumina științei, și sa exterminăm din pământul inimii noastre gândurile care conduc la păcat; după învățătura Domnului(Matei 15, 19).și cât sunt mici,sa distrugem copii Babilonului,vreau sa spun gândurile perverse,și sa îi zdrobim contra pietrei care e Iisus. Căci dacă prin consimțământul nostru, se maturizează, nu o sa îi putem stăpâni decât cu mari gemete și prin suferință."Mi se pare normal sa interpretam V.T.prin lumina N.T.hee heeDe aceea suntem creștini, și nu evrei, aș spunehee hee

| Hannibal_3697 a răspuns:

Asa este, biblia o trebuie interpretata, si cine se pricep cel mai bine sa interpreteze faptele decat preotimea. Vezi si tu ce minuni fac in ziua de azi acesti slujitori ai lui dumnezeu, pedofilie, omor, (cazul Tanacu), etc. Pentru mine Moise tot un om care a ucis ramane. Dar nu mi-ai raspuns, cum justifici crimele facute de poporul lui Moise, care a iesit din Egipt si a ras de pe suprafata pamantului mai multe localitati. Cat priveste fraza "sa ucidem de mici", de ce nu " sa ii luam si sa ii anvatam ce trebuie". Unde este acel dumnezeu al milei si dreptatii cand sunt omorati bebelusi de cateva luni. Si nu vorbesc numai de intai-nacutii egipteni, ci si de cei din cetatile mentionate mai sus. Sau erau aceste cetati, orase intr-o locatie buna pentru taramul fagaduintei? Asta a facut si inchizitia, a ucis mii de oameni, care au avut curajul sa gandeasca, Vezi Giordano Bruno si exemple sunt foarte multe. Sau noapte sfantului Bartolomeu. Unde era dumnezeul dreptatii si al milei, cand servitorii lui ucideau? Si totusi multi dintre acesti servitori au fost declarati oameni sfinti. Daca vrei iti arat in biblie indemnuri ca cei care nu cred in aceasta religie sa fie omorati cu sabia. Cat priveste existenta acestui dumnezeu inaintea lui Moise, de ce el a fost primul care l-a intalnit?

| miradoniz a răspuns:

@Hannibal tu-și nici eu- nu putem sa credem pentru nimeni:cel mult putem sa speram (și sa ne rugam)pentru ceilalți. Dumnezeu este pentru mine,în primul rând-nu voi putea niciodată sa ți-L dau; și nici tu nu poți sa mi-l dai pe al tăuhee hee fiecare Îl descoperim în ritmul nostruhee hee ce pot eu sa îți spun,este ca pentru orice întrebare,exista un raspuns,care este perfect pentru tine,exact în acel moment; Ai curajul sa te pui în prezenta Lui și sa Îl întrebi! Eu pot sa îți spun,ce raspuns am găsit eu-dar nu va fi niciodată altceva, decât ceea ce era important pentru MINE sa aflu-raspunsul tău poate fi foarte diferit, ne arata mulțimea de schițe de răspunsuri la întrebările tale:în Cartea a doua a Regilor:cap 24, David face un recensământ:pe vremea aceea,recensământul era un mijloc de a cunoaște,printre altele,puterea militara a unui regat.Dar regele "poporului ales"-și aici poate fi vorba de omul însuși,rege peste corpul lui,sau despre șefii Bisericii,nu trebuie sa conteze pe numărul soldaților, ci pe puterea Domnului sau, care este Atotputernic.De aceea,în continuare,va fi pedepsit, pentru ca lipsa de încredere în El, înseamna cădere...deci primim și învățătură cum sa reacționăm,când ne lipsește încrederea în Cel-de-Sus, ceea ce se întâmpla oricui"David spune"să cad mai bine în mâna Domnului, căci mila Lui este mare; numai în mâinile oamenilor să nu cad"Credința nu este niciodată despre alții, ci mereu despre tine.

| Hombre a răspuns:

@Georgiana de ce nu te-ai facut "preoteasa"laughing ce le mai zapaceai capul la enoriasi si la propiu si la figurat.laughingveneam la biserica numai de dragul tau.

| Hannibal_3697 a răspuns:

Un lucru si din partea mea este inchis acest subiect. Cred ca exista ceva, cred in obligatia fiecaruia sa ne luptam pentru a mentine un chilibru intre bine si rau. Can va veni vremea si daca voi ajunge in fata vre-unui judecator, asta sunt eu, daca ii place bine, daca nu iar este bine. Eu tot eu raman.

| miradoniz a răspuns:

hee hee @Hombrehee hee râzi tu râzi,dar nu știi câta dreptate aihee hee gândul mi-a trecut prin cap, pentru ca efectiv, exista asemenea biserici.Am fost,as spune,chiar devastata, sa înțeleg ca sunt totuși, mai mult ortodoxa decât orice altcevahee hee Un gând m-a consolat:ca Dumnezeu are probabil simțul umoruluihee hee nu numai ca eu trebuie sa accept-și sa iubesc (anumiți)ortodocși; dar și ei trebuie sa ma accepte-și sa ma iubeascăhee hee LOLhee hee dacă înțelegi ce vreau sa spunhee hee

| hate1t4ll a răspuns:

Sa-ti spun sincer, nu-mi pasa catusi de putin de perpetuarea speciei noastre.

| BogdanitzzaAnneMarrie a răspuns (pentru anonim_4396):

Woow.