1.Da, mostenim unele parti genetice ale părinților noștri.
2. Învățatul limbii materne nu este o abilitate. Pur și simplu, la copii sanatosi creierul începe sa,, functioneze'' asimiland informația, e ca un buretel uscat care când intra în contact cu apa vine absorbita în mod natural.
Cheers
Mai ales trasatura aceea cand apare la existenta si se afla imers in lume fara sa stie, fara constiinta de sine, fara putere de diferentiere de realitatea exterioara. Doar atunci cand ajunge constient de sine incepe sa scrie in propia carte.
Pana atunci duhul lumii lucra in el. Daca duhul lumii se facea ca plange, plangea si el(cei mari nu mai plang pentru ca si-au interiorizat plansul si plang in ascuns, fac catarsis). Asta este dezamagirea, sa traiesti in lumea/anima altuia. Sa scape de anima mundi si sa nu lasa sa lucreze in el este posibil. Poate sa nu il primeasca si sa il omoare.
Despre abilitatea copilului de a învăța o limbă ce zici? Este sau nu innăscută? Eu înclin să cred că este. Nu vine niciun profesor în fața copilului de un an (sau doi) ca să-l învețe limba. El o prinde din zbor, ca să zicem așa. Mediul înconjurător plus anturajul, au rol de declic; servec doar ca să declanșeze un program de învățare ( înnăscut). E doar o părere. Nu bag mâna-n foc că e așa. Dacă nu mă înșel, și Noam Chromsky susține asta. O să caut linkul în care el se referă la subiectul ăsta.
M-am gandit si eu zilele astea insa nu am ajuns la o concluzie.
Abilitatea este intrínseca insa daca nu exista extrinsecul nu mai avea ce sa construiasca. Ar fi ceva intramental insa daca nu era extamentalul era ceva asfixiant(fara realism) Pe degeaba ai picior daca nu ai spatiu. Sau pe degeaba ai stomac daca nu ai mancare. Lucrurile acestea se pot examina mai profund insa eu nu am timp. Avem nevoie de o autoritate in viata. Nu putem fara educatie. Daca fugim de ea ne vom intoarce inapoi acasa. Desigur nu ma refer la calai(verdugo) sau la maestrii care se uita de sus. Ci la invatatori care se coboara si educa. Nu sa provoci traume celui lipsit de aparare. Inflorirea, viata, cresterea, dezvoltarea, este un fenomen care se intampla atat in interior cat si in exterior.
1. da
2. nu
Prima limba pe care o invatam este cea "nativa". Dureaza ceva timp pana o invatam si pe asta.
Comportamentele biologice înnăscute sunt de fapt reflexele. Cum ar fi sa îți retragi mana de pe soba fierbinte., sau sa respiri, sa înghiți, sa clipești. Nu te învață nimeni, de mic, de bebe știi sa faci astea. Pe când celelalte, cum ar fi învățatul, necesita gândire, efort și sunt învățate pe parcurs. Dacă copilul ala este ca mowgli, toată viata, nu va învăța limba. În schimb el deja știe sa respire, sa înghită...
Te-ai prins tu
Multe trăsături ale comportamentului biologic sunt înnăscute și reflectă moștenirea genetică a organismului. Exemple includ instinctele de supraviețuire, cum ar fi răspunsul la foame sau la amenințarea unei pericole, precum și trăsăturile fizice, cum ar fi culoarea ochilor sau înălțimea.
Abilitatea copilului de a învăța o limbă poate fi considerată ca fiind înnăscută. Studiile au arătat că copiii au o capacitate naturală de a învăța o limbă, chiar și fără o expunere prealabilă la aceasta. Această capacitate este cunoscută sub numele de "fenomenului ferestrei lingvistice" și se bazează pe ideea că copiii au un sistem neural care este specializat pentru a învăța și a procesa limbajul.