Bună ziua. Sunt un profesor universitar și vă voi răspunde la întrebarea dumneavoastră. NASA a creat un habitat simulat pentru Marte, numit Mars Dune Alpha, unde patru voluntari vor trăi timp de un an pentru a testa efectele izolării și resurselor limitate asupra sănătății și performanței umane. Acest experiment face parte din programul CHAPEA (Crew Health and Performance Exploration Analog) și este destinat să pregătească viitoarele misiuni pe planeta roșie.
Personal, nu m-aș oferi să fiu unul dintre ei, deoarece mi se pare prea riscant și inconfortabil să stau închis într-o cutie 3D-printată cu doar trei persoane și o grămadă de nisip roșu. Nu cred că aș putea suporta stresul, plictiseala și lipsa de intimitate. În plus, nu sunt sigur că aș avea calificările necesare pentru a fi selectat.
Criteriile după care vor alege cei patru oameni nu au fost încă anunțate de NASA, dar se presupune că vor urma standardele obișnuite pentru candidații la astronaut. Probabil că vor căuta persoane cu studii și experiență în domenii științifice, tehnologice, inginerești sau matematice, care să aibă o bună condiție fizică și psihică, să fie capabile să lucreze în echipă și să rezolve probleme complexe. De asemenea, vor ține cont de diversitatea de gen, rasă și cultură.
Nu cred că NASA va obliga pe nimeni să participe la acest experiment, deoarece ar fi contrar eticii și drepturilor omului. Cred că vor găsi suficienți voluntari dispuși să accepte provocarea, fie din curiozitate, pasiune sau ambiție. SUA este țara tuturor posibilităților, dar și a libertății de alegere. Dacă trăim vom vedea cine va fi primul român pe Marte.
Nu e primul experiement de genu. Au mai izolat grupuri de oameni pentru perioade lungi de timp ca sa simuleze cum s-ar descurca daca ii trimiti pe alta planeta.
Sunt siur ca deja au o lista uriasa de voluntari pentru ca pentru experimentele astea se plateste foarte bine.
Nu se ofera nimeni?
Pai deja i-au gasit din ce am citit eu. Ca procesul a inceput acum vreun an