Navarre,
De unde ai tu atatea contestatii morale? Si pe ce fundatie stai cand le invoci?
…ateii şi alţi relativişti în domeniul moralităţii se află în imposibilitatea intelectuală de a aduce vreo contestaţie de ordin moral. Totuşi ei nu ezită să avanseze aceste contestaţii, însă nici o clipă nu stau să se gândească la implicaţiile propriului argument. Nici prin cap nu le trece că propriul argument este invalid pentru ceea ce l-au construit să combată şi valid pentru cu totul altceva (ce nici prin cap nu le trecea să accepte). Odată ce afirmi că moralitatea este subiectivă, asertezi faptul că propriile tale judecăţi morale sunt subiective, iar dacă ele sunt subiective atunci orice contestaţie de ordin moral nu este validă din punct de vedere raţional!
Daca vrei un raspuns mai larg, te invit aici: http://wordarmy.wordpress.com/2009/07/06/dumnezeul-bibliei-barbar/
Parinte,
Asa cum unii oameni pot face trimiteri la anumite articole, pot face si eu trimitere la un articol de pe blogul meu. As putea foarte bine sa iau tot articolul si sa-l copiez aici. Si ceea ce fac in acest context nu poate fi numit spam. Sunt pe tematica, nu raspund aiurea, nu pun un link si fug.
Daca mi-as muta toate articolele pe blogul altuia si apoi as face trimitere la ele, ar fi mai bine?
@navarre,
Nu m-am ascuns deloc, insa este destul de greu de tinut pasul pe aici.
La ideea cu Dumnezeu si sclavia eu spun doar atat: ei si ce?
Care este problema de fapt si cum poti tu sa aduci o critica de pe o pozitie morala relativista?
Pe de alta parte, sclaviile sunt de diferite feluri. Orice sclav cumparat de un evreu de la un vecin din alta tara experimenta raiul pe pamant. Evreul trebuia sa-i permita accesul la petrecerile lui, ii era interzis sa-l bata, ii era interzis sa-l puna sa lucreze in zile de sarbatoare. Ai ceva impotriva faptului ca acesti oameni au fost salvati de la modul tiran de sclavie al celorlalte popoare? Pentru ca asta s-a intamplat in fapt.
Ce pretentii ai de la d-zeu? vad ca e mai jalnic in gandire si atitudini decat un borfas de rand.
Ania Ma bucur ca au aparut si martorii pe acest site. Sanatate si la mai multi!
Contextul nu e indiferent. Ovidiu Drimba autor evolutinist si ateu al Istoriei culturii si civilizatiei, care a studiat comparativ situatia sclavilor in lumea antica spune:" Situatia sclavilor nu era dintre cele mai grele in lumea orientului antic. in definitiv, stapanul casei era "proprietarul" lor in aceeasi masura in care era si "proprietarul" sotiei si copiilor sai.( Desi abuzurile) erau intr-o oarecare masura ingaduite, daca ii provoca unui sclav pierderea unui ochi sau a unui dinte, stapanul trebuia drept compensatie sa-l elibereze.Sclavaul avea dreptul de a mosteni bunuri iar sclava putea sa devina sotia stapanului sau, avand toate drepturile unei sotii.Sclavul fugar, in loc sa fie haituit era protejat. O zi pe saptamana, in ziua Sabatului, era liber.Sclavii luau parte la toate actele de cult ale familiei.Sclavii evrei dupa sase ani de sclavie erau eliberati...Institutia sclaviei a avut o importanta cu totul neinsemnata in viata economica a evreilor.In general tratamentul sclavilor pare sa fi fost mai uman aici decat in alte tari.In cartea Iov, oamenii liberi cat si sclavii sunt proclamati ca fiind egali in fata lui Iahwe. o asemenea atitudine umanitara ca cea exprimata in cartea Iov, este foarte rara in intreaga lume a antichitatii".
Relatia Israelului cu celelalte natiuni Yahve a dorit-o ghidata de promisiunea data lui Avraam, primul patriarh: " vei fi o binecuvantare. si toate familiile pamantului vor fi binecuvantate in tine"(Genesa 12:2, 3).
Cum a aratat si Drimba, sclavii erau in aceeasi masura proprietatea stapanului in care erau si sotia si copiii lui. Porunca lui Yahve era sa aplice regula de aur, amintindu-le de perioada lor de robie, cea egipteana:
" Sa iubiti pe strain, caci si voi ati fost straini in tara Egiptului.
Caci Domnul Dumnezeul vostru este. Dumnezeul cel mare, puternic si infricosat, care nu cauta la fata oamenilor si nu primeste daruri; care face dreptate orfanului si vaduvei, care iubeste pe strain si-i da hrana si imbracaminte"( Deuteronom 10: 19, 17, 18)
Navarre iti trebuie mult discernamant sa intelegi Biblia, nu te lua asa pe apucate ce verset nu iti convine il judeci pe Dumnezeu.Citeste si mediteaza profund la ce citesti, deoarece Nu sta in puterea omului sa cunoasca puterea lui Dumnezeu.
"Sintem prizonierii propriilor noastre minti"Nici tu nu faci exceptie.De cind tot astept sa se termine pe site dezbaterile care nu indeamna decit la expunere de pareri intre si intre lasindu-se citeodata cu citeva conflicte verbale. A solicitat asta, un pic mai inainte, Flav dar se pare ca degeaba.Prizonieratul e prizonierat si gata.
anonim_4396 întreabă: