Ceea ce numesti si adaptezi in postare trece destul de evident din "idee" in senzatie/stimul.
Realitatea consta in perceptie urmata de o ratiune si o perspectiva obiectiva. Nu ai ratiune si/sau perspectiva obiectiva, pentru tine ceea ce numesti "realitate" este un univers pur utopic propriu, o iluzie. Un exemplu este religia, iti obstructioneaza perspectiva iar ratiunea ta este limitata, deci tu nu vezi "realitatea", ci o iluzie subiectivizata nu de tine, ci de cei care te-au introdus in dogma respectiva.
Eu n-as zice "minte", ci "cognitie", capacitatea creierului de a folosi impulsurile electrice intr-un mod ghidat. Atunci da, pot sa atest ca gandurile, ideile, reactiile la stimuuli sau creativitatea nu exista fara cognitie. La fel de adevarat este si faptul ca toate senzatiile sunt unice fiecarui individ.
Pentru ultimele 2 intrebari am acelasi raspuns: cognitia in raport cu ratiunea si obiectivitatea constau in senzatia reala, existentiala. As putea, desi trece peste limitele mele, sa spun ca deja avem o cunoastere a realitatii, iar cotidianul ne este partas, chiar daca nu realizam ca traim, ca existam, ca simtim, am creat si am evoluat, lucru observabil din multe unghiuri, lucru care mie imi suna destul de real. Deci, s-ar putea spune ca am ajuns sa ignoram perceptia realizarii si am trecut la fapte, cumva ajungand in momentul in care faptul ca realizam devine filosofie prin prisma umana si nu prin progresul deja facut.
Realitatea obiectivă este independentă de percepția individului.
"Ideile" unui melc privind realitatea sunt mult mai banale decat ale noastre și cu toate acestea, atât melcul, cât și noi, experimentam acceasi realitate complexa indiferent că unul o înțelege mai bine decât celalalt.
Gravitația curbează spatul și în lumea melcului și în lumea noastra, însă nu cred ca melcul are prea multe idei referitoare la acest subiect.
"am putea spune că realitatea constă în idei?" asa zicea Platon in teoria ideilor
Are vreo legătură şahul cu topicul de faţă? Mai bine spune-mi dacă mai ştii alt filosof afară de Platon care susţine ce am scris eu mai sus.
Mai bine spune-mi dacă mai ştii alt filosof afară de Platon care susţine ce am scris eu mai sus.
Da. sabin89
Realitatea este un concept fundamental în lucrul cu oamenii. Presupunerea de bază pe baza căreia este posibil să lucrăm cu oamenii este că există o realitate obiectivă pe care o înregistrăm cu simțurile noastre, astfel încât să avem o experiență a realității (realitatea subiectivă). Există o diferență mare între un eveniment (obiectiv) și o experiență (subiectivă). Una este lumea obiectivă ca atare, iar cealaltă este reprezentarea noastră mentală a acelei lumi (reprezentarea mentală a lumii sau „imaginea" mentală a lumii). Această realitate subiectivă este cea care afectează modul în care interpretăm evenimentele, noi înșine, alte persoane și circumstanțe și, astfel, afectează modul în care ne simțim despre noi înșine, despre ceilalți și despre circumstanțe.
Când judecăm că reprezentările mentale ale cuiva ale realității sunt în conformitate cu realitatea însăși, atunci spunem că acea persoană este realistă. În analiza tranzacțională, termenul de conștientizare este utilizat în acest sens. Când cineva este conștient, este întotdeauna conștient de ceva care există, adică de realitatea în sine. Prin urmare, noțiunea de conștientizare implică noțiunea de realism.
În realitatea obiectivă, există diferite fenomene. Principala diferență care există în natura acestor fenomene este dacă aceste fenomene sunt sau nu sunt direct accesibile simțurilor noastre: indiferent dacă le putem vedea, atinge, auzi, mirosi sau gusta. Când un fenomen este direct accesibil simțurilor noastre, este un fenomen de prim ordin și realitatea că aceste fenomene constituie o realitate de prim ordin: De exemplu, „ochi", „copil", „ploaie" și „extrasistol" (sărind în opera inimii ) sunt fenomene care sunt direct accesibile simțurilor noastre și, prin urmare, aparțin fenomenelor de prim ordin.
Foarte rar oamenii au probleme cu reprezentările denaturate ale fenomenelor de prim ordin. Tocmai pentru că aceste fenomene sunt accesibile simțurilor, este relativ ușor să se determine ce sunt, astfel încât oamenii, în principiu, să reprezinte cu exactitate fenomene de prim ordin.
Cu toate acestea, există și fenomene care nu sunt direct accesibile simțurilor noastre, pe care nu le putem vedea, atinge și altele asemenea. Aceste fenomene sunt numite fenomene de ordinul doi, iar realitatea pe care o constituie este realitatea de ordinul doi. De exemplu, „iubirea", „decizia", „mândria" și „răbdarea" sunt fenomene invizibile. [1] Dacă o femeie îi spune soțului ei: „Nu mă mai iubești" și el afirmă: „Te iubesc la fel ca înainte", este clar că au un conflict despre ceea ce este realitatea (ordinul doi): indiferent dacă o iubește sau nu.
Spre deosebire de realitățile de prim ordin, oamenii au adesea conflicte asupra fenomenelor care aparțin realităților de ordinul doi. Există situații rare în care un terț poate judeca în aceste conflicte.
Dacă bine înţeleg, consideri că lucruri precum case, munţi, râuri etc. au o existenţă naturală sau reală, deosebită de ceea ce se percepe prin capacitatea de înţelegere. Nu avem aici o contradicţie? Ce altceva sunt ele dacă nu lucruri pe care le percepem prin simţuri? Şi ce altceva percepem afară de propriile noastre idei şi senzaţii? Greu de admis ca oricare din acele lucruri sau oricare combinaţie dintre ele ar exista nepercepute.
Traiesc in realitate. Sunt una cu realitatea(raicard_saMa)
ps: ohh nu mai bine cauti Fondatorul(Cel ce a creat cuvantu' / limba)
On-joor: omu' nu vede mai mult de varful nasului(isus)
Realitatea - NU este pentru muritorul de rand.Este doar pentru zei(cei ce depasesc fiinta umana) + mentalitatea atinge 1Apogeu inuman