Daca a obtinut scorul de 113 la un test IQ destinat copiilor, cu deviatia standard 15, atunci are un IQ peste medie (90-110). Este putin peste medie.
Daca a obtinut punctajul la un test destinat adultilor, atunci IQ-ul real este mult mai mare. (varsta mentala/varsta cronologica) x 100.
Einstein avea un IQ estimat la 160.
Fizicienii, din cate stiu, sunt pe locul 2 la media IQ-ului. Pe locul intai fiind medicii chirurgi.
Depinde de testul de IQ. Majoritatea nu acopera toate aspectele inteligentei. De exemplu, unle se bazeaza doar pe prezicere de patternuri, etc.
113 e un IQ ok, dar in niciun caz nu este un IQ de geniu (ala teoretic incepe pe la 140).
Sall.
1. Eu am 13 ani si am iq 120...si la scoala sunt de media 9...nu nu e un copil supradotat
2. Eu am facut de 5000 de piese la 8 ani si de 10 mii la 10 ani
3.nu nu poti einstein avea in jur de 200 iq deci...
(Funda?)
200 iq este limita la majoritatea testelor, desteptule. Einstein avea iq-ul 160.
110-120 este rezultatul pe care il primesc multi adulti, deci copilul poate fii supradotat. Nu conteaza media de la scoala, scoala este bazata numai pe memorie, nu si pe logica.
"Nu conteaza media de la scoala, scoala este bazata numai pe memorie, nu si pe logica."
Asta pentru că nu știți să învățați logic.
Continua,spune-mi despre cum ce invat eu la desen sau la materii de soiul acesta ma va ajuta in viata. Nu imi amintesc sa vad intrebari de istorie intr-un test iq.
Unii au deficiente de memorie, desteptule. Crezi ca ei sunt mai prosti decat ceilalti?
Desigur modul in care inveti poate arata daca gandesti logic sau nu, dar cei ce nu sunt capabili de retinere nu inseamna ca sunt mai putini inteligenti decat ceilalti.
Un răspuns total pe lângă la ce am spus eu. Ceea ce am zis eu a vrut să arate că școala nu este bazată numai pe memorie(deși este bazată și pe memorie) dar greu de înțeles, ce să mai. Se vede cât de mult îți folosești capul. Nu am afirmat o clipă că unii sunt mai puțin deștepți decât alții.
Se vede ca nu ai inteles nimic din comentariul meu, nu?
IEMANUHELL a spus ca are un IQ mare dar nu are note bune la scoala. Eu i-am spus ca poate avea o memorie mai slaba, dar tot este inteligent. In aceasta situatie media de la scoala nu reflecta inteligenta.
Apoi tu ai scris ca nu stim sa invatam logic. Eu am spus ca unii oameni invata logic dar au probleme grave de retinere. Si acesti oameni pot fi inteligenti.
Concluzia este : Poti fi inteligent chiar daca ai o memorie proasta iar invatatul "logic" nu poate face tulburarile de memorie sa dispara. Ce ai spus tu in primul raspuns nu este valabil la toata lumea, asa ca te-am corectat.
Sper ca m-am facut inteleasa.
Eu am comentat pe baza a ceea ce ai spus tu și am arătat cum ai spus un lucru complet eronat:
"Nu conteaza media de la scoala, scoala este bazata numai pe memorie, nu si pe logica."
Media de la scoala nu conteaza IN ACEASTA SITUATIE pentru ca nu arata neaparat inteligenta. In general, in viata, conteaza notele.
Scoala este bazata pe memorie, deci unii oameni nu pot retine unele lucruri, dar asta nu inseamna ca sunt prosti.
Acum ai inteles ce am vrut sa spun?
Păi nu spui bine. De exemplu la matematică degeaba ai memorie dacă nu ai și logică. Școala nu e bazată numai pe memorie.
Da, dar dupa cum ai vazut la un test iq cunostiintele de la scoala nu prea au un rost. Deci 90% este bazata pe memorie.
Acum depinde și la ce profil te duci. Eu fiind pe real mi-am folosit capul mai mult și de învățat am învățat o dată pe semestru și m-am descurcat bine.
Inseamna ca retii lucruri foarte bine si ai o inteligenta logico-matematica. Iti folosesti capul si la uman, dar este mai multa teorie decat practica.
Scoala romaneasca este bazata peste 90% pe toceala (nici macar memorie, ci memoria de scurta durata). Aproape toate testele de la scoala se dau fara sa ai voie sa te uiti in carte sau caiet, asa ca pana si la matematica sau fizica trebuie sa ti minte toate prostiile de formule. Mai mult, scoala romaneasca nu te pregateste pentru viata reala, unde se lucreaza total diferit.
Nu este adevărat. Cum ziceam problema voastră cum percepeți școala și faptul că nu știți să învățați. Dacă școala se baza pe toceală fără minte 90% atunci eram corigent. Eu nu am tocit decât derivările și formulele de bază(care pot fi deduse oricând) și nici așa nu pot spune că le-am tocit, am căutat întotdeauna o conexiune logică în orice. Nu toți trebuie să fie ca mine ce-i drept. De fapt nici nu știu pe ce profil ai terminat tu, eu fiind la ceva pe real am făcut multă matematică și informatică iar informatica e 90% logică.
Până și istoria nu se bazează așa mult pe tocit, se bazează cel mai mult pe înțelegere, adică ca să fii bun în general pe ceva trebuie să înțelegi un lucru nu să îl tocești ca un tembel. Ceea ce ai spus tu e o aberație specifică unuia care nu vreau să mă gândesc câte ore a stat să tocească. Și aici chiar intervine o problemă.E grav să nu fii în stare să gândești și 90% să tocești așa cum ai afirmat... Mi se pare chiar îngrijorător.
Nu stiu de ce ai tu impresia ca eu am tocit. Nu am tocit niciodata. Am fost si eu la real, mate info. Si am picat bacul, de doua ori, la matematica. Ma rog, asta e nerelevant, dar ce este relevant e faptul ca nu poti avea 10 pe linie la scoala fara sa tocesti. La chimie, la biologie nu poti invata doar logic. Invata tu toate numele alea de plante, animale, celule, etc. logic. Invata tu toate formulele de chimie organica logic.
Invata tu logic chestiile ilogice din istorie (nu e ca si cum istoria se bazeaza pe logica), de exemplu nu e nicio logica in ce a facut Stalin.
Eu tot ce am invatat in viata asta am invatat singur, pe cont propriu, nu de la scoala. Asa se explica ca fac bani multi, si ca totusi am fost un elev prost.
Nu îți cere nimeni să ai 10 pe linie, nici eu nu am avut dar m-am descurcat. Majoritatea materiilor de la școală pot fi înțelese iar alternativa pe care o aleg mulți elevi care este tocitul este una destul de proastă dar poate mai eficientă la vânarea notelor. Dacă te străduiești să înțelegi ceva cu adevărat și lași tocitul viitorul va fi totuși de partea ta. Nu sistemul impune toceala cât și-o impune elevul care alege dacă vrea să se facă chimist sau doctor. Nici mie nu mi-a plăcut deloc chimia și biologia deci ca prin urmare nu mi-am bătut capul și nu am mers pe ele. Fiecare își alege cum își așterne și așa cum își va așterne asta va avea și pe viitor.
Cât despre istorie acele fapte trebuie înțelese și înțelese consecințele, urmările lor. De exemplu am fost coleg cu una care efectiv învăța papagal, adică tocea(și erau mulți așa) iar eu citeam de câteva ori lecția și rămâneam cu ce înțelegeam de acolo, e cum te-ai uitat la un film, rămâi cu ceva și îl înțelegi iar dacă încerci să tocești ce s-a întâmplat acolo fără să judeci e mai nasol.
Bineinteles ca poti trece prin scoala ca un om inteligent, de genul iti alegi materiile care iti plac si care crezi ca iti vor folosi in viata, le intelegi, si le inveti logic. Si la celelalte faci de un 5, 6.
Insa, scoala romaneasca incurajeaza vanatul de note, incurajeaza nu sa stii chestii, ci sa iei note mari. Un copil care ia 10 pe linie prin toceala va fi in general considerat ca inteligent si bun, iar unul care are doar cativa de 10 la unele materii, si in rest 5-7 va fi considerat un copil care in loc sa invete are activitati inutile (iesitul afara, jocuri pe calculator, filme, prietena, etc.)
In mod normal, nu ar trebui sa ai muzica, desen (sau macar desen tehnic), chimie, biology, geografie, etc. la profilul de real. Sau sa ai fizica si chimie la uman, etc.
Alta chestie: la fizica de exemplu, te invata formule peste formule, dar nu te invata nimic despre fenomene. La condensatori iti zice de sarcina, de columbi, de prostii, dar nu iti zice la ce se foloseste un condensator.
Puțin și din celelalte materii ar trebui să fie făcute și la un profil la care chiar dacă nu îi sunt caracteristice prea mult, vorbim de puțin de cultură generală căci cu puțin rămâi dacă ești cât de cât atent. Volumul de materie este într-adevăr foarte mare și încurajează oarecum învățarea mecanică a unor lucruri dar cum am spus prin școală poți trece și să te și formezi prin intermediul ei și chiar și individual(ca în cazul tău). Procentele într-adevăr sunt în favoarea bazării pe toceală cam mari, cel puțin mai mari decât ar trebui să fie dar nici așa de mari încât să nu îți permită să îți iei diploma și să și rămâi cu ceva, bazându-te pe logică în principiu.
Eu mai ajut din cand in cand elevi la informatica. Si mai stiu ce se intampla pe la liceu, si asta in diferite licee din tara. Problema cea mai mare este ca pana si la informatica materia nu este intuitiva, se folosesc expresii tampite gen "structura alternativa" in loc de if, trebuie sa ti minte o gramada de functii cu parametrii cu tot, si asa mai departe.
Eu nu zic ca nu ar trebui ca elevii sa invete si chestii gen geografie si istorie, dar in nici un caz sa nu aiba ponderea pe care o au, gen 2 ore de biologie pe saptamana la mate/info.
In concluzie, scoala romaneasca ar trebui refacuta complet, si sa se tina cont de faptul ca acum exista internet, wikipedia, etc. si nu este nevoie sa ti minte totul pentru a rezolva probleme reale in viata.
De ce dracu va certati bai? Da, scoala este bazata pe toceala, dar modul prin care inveti poate determina daca esti inteligent sau nu. Cultura generala nu poate determina daca esti inteligent sau nu, daca ai cultura generala inseamna ca esti citit. Scoala produce oameni cititi, putini dintre ei inteligenti. Un om inteligent si-ar folosi inteligenta in viata reala, nu numai la scoala si munca. Un om citit isi foloseste cultura generala numai la scoala si munca deci ne trebuie amandoua. Si cultura generala, si inteligenta se aplica in viata. Nu ai nevoie de note bune sa fii inteligent, asta am incercat eu sa spun de prima oara si asa a inceput toata discutia asta fara rost.
In principiu (si exista unele exceptii), numai un om inteligent o sa fie si cult. De ce? Pentru ca oamenii inteligenti sunt si curiosi, si vor sa stie, sa invete. Ma refer aici pe cont propriu, nu la scoala, unde oricum nu prea poti invata nimic interesant.
Daca cineva doar citeste fara sa fie inteligent, fie o sa uite, fie nu o sa inteleaga mare lucru. Plus ca si inteligenta se dezvolta, cu cat stii mai multe, cu atat se dezvolta creierul. Adica, pana si un prost citit o sa fie mai inteligent decat un prost necitit. Si un prost foarte citit va putea de multe ori rezolva probleme reale mai mult decat unul inteligent dar super incult.
Da, dar sa fii cult nu inseamna doar sa tocesti la scoala. Si sa fii inteligent nu inseamna sa stii tot dictionarul. Ai nevoie de un balant dintre cele doua pentru a fi considerat un om normal. Asta incercatii ambii sa spuneti, dar nu v-ati putut exprima corect. Ala care a pus intrebarea si-a primit raspunsul asa ca nu mai este loc de dezbateri.
alexx102428 întreabă: