Neutrinii doar pacalesc distanta, nu si viteza.Adica indoaie spatiul dintre punctele A si B aducandu-le mai aproape.Neutrinii nu au viteza mai mare decat lumina deoarece au masa,lumina nu are; e practic energie pura fara "greutate" care logic, se poate misca la viteza maxima(cu cat greutatea este mai mica, cu atat mai putina energie iti trebuie pentru a misca acel corp, iar greutate zero inseamna ca poti misca fotonul la viteza maxima). Insa aici intervine acel paradox; daca avem e(energie)=m(masa)*c^2, pentru e(energie)=0(masa)*c^2,e=0,adica energia nu exista, deci lumina nu a-r trebuii sa existe, si totusi exista.
Cica exista si se numesc neutrini!
Esti mult ramas in urma cu stirile, vezi http://ro.wikipedia.org/wiki/Neutrino#Experimentul_OPERA
Daca ai citit ce mi-ai dat spune exact cum am spus si eu, citez din linkul tau ''Viteza de deplasare a neutrinilor a rezultat ca fiind superioară vitezei luminii în vid, punând astfel la îndoială un principiu fundamental al teoriei relativității [3][4][5]. Conform măsurătorilor se pare că neutrinii au ajuns la destinație cu 60 nanosecunde (ns) mai devreme decât ar fi necesitat lumina pentru aceeași distanță. Repetarea tot de către CERN a experimentului, al cărui rezultat a fost publicat la 17 noiembrie 2011 [6], a dus la aceeași concluzie'' Asa ca esti tu in urma cu stirile!
Un text, amice, trebuie citit pana la capat:
Rezultatul experimentului ar putea fi o aberație datorată unui cablu defect... La 8 iunie 2012, în cadrul unei Conferințe internaționale asupra fizicii neutrinilor și astrofizică organizată la Kyoto, fosta capitală imperială niponă, echipa OPERA a recunoscut că rezultatele sale erau eronate.
Da asa este ai dreptate!
Exista niste particule ipotetice ce nu pot fi vazute cu ochiul liber si care sunt mult mai rapide ca fotonul. Se nmesc tahioni.
Nu exista pistolari asa rapizi deci exemplul este invalid.
Chiar si metaforic, nu cred ca ar avea sens.
In fine, particulele alea au fost descoperite deci exista deci sunt reale deci exista ceva mai rapid decat viteza luminii.
Nu avem ce discuta aici.
Totusi, iti dai seama ca toate aparatele umane folosesc masuratori bazate tot pe reactii fizice, probabil optice, deci tot ce au vazut cercetatorii a fost lumina lasata de trecerea neutrinului, nu particula in sine. Totusi, nu sunt sigur.
Viteza luminii e o constanta. Si daca "prinzi " 300 000 km la secunda ea tot va fi mai rapida ca tine cu... exact 300 000 km/s. Asta am vazut intr-un documentar. Cred ca asta e : http://www.filmedocumentare.com/tesatura-universului-ce-este-spatiul/
Depasirea vitezei luminii
Viteza luminii in raport cu un reper fix se poate depasii usor, universul face asta demult, trebuie doar sa cumulam vitezele.
1) Sa presupunem ca un volum de materie dintr-o galaxie se deplaseaza in directia de expansiune a universului din acest volum face parte un quasar ce arunca materia cu viteze colosale in aceeasi directie. Daca adunam viteza de deplasare a galaxiei cu viteza de deplasare a quasar-ului si cu jetul acestuia fata de un punct fix putem depasi usor viteza lumini, sau de ce nu sa dam exemplu unei gauri negre in care rata vitezei de implozie depaseste viteza de deplasare a luminii.
Alt caz ar fi daca intr-o racheta s-ar aprinde un bec viteza acelei lumini fata de un punct fix ar fi viteza rachetei plus constanta vitezei lumini plus eventual viteza de deplasare a pamantului in spatiu, racheta avand deaja imprimata inertia vitezei de deplasare a acestuia.
Pentru depasirea vitezei cu o naveta spatiala sau un satelit propun urmatoare idee.
2)Stim ca viteza unui electon este aproximativ 99% din viteza luminii si ca frecarea in spatiu e aproate de 0.
Un satelit sau nava pus pe o pista circulara maglev (suspendata magnetic) poate fi acelerata in functie de materialele din care e facuta naveta pana la viteze procentuale din viteza luminii.
Pe aceasta pista circulara punem o alta pista circulara pe care s-o invarta prima pista, apoi a treia pista, a patra si cate e nevoie pentru a multiplica viteza de deplasare a navetei situata pe ultima pista cu cat vrem peste viteza lumini singura problema ar fi costurile alimentarea cu energie a ultimelor piste (ce se poate face de la una la alta dar daca se depaseste viteza de propagare a electonului e posibil sa fie nevoie de surse proprii incluse in pistele centrifuge ce depasesc viteza electronului)
La lansare nava poate fi prinsa de sine paralel cu acestea si desprinsa de ele printr-un camp magnetic si catapultata in spatiu, singura problema ar fi calcularea directiei si oprirea navetei la destinatie in timp util dar si acolo se poate face ceva asemanator cu un camp magnetic pentru deceleratie.
3) Alt mod de depasire a vitezei prin multiplicare ar fi o roata (ex. roata de bicicleta). la baza ei o rotatie a axului reprezinta apoximativ 3 cm, la marginea ei aproximativ 1 m cu cat ne departam de centru cu atat creste distanta.
Daca invartim centru intr-un camp magnetic suspendat in vid (in spatiu) centru se va invartii cu viteze procentuale din viteza luminii iar extremitatile vor avea o viteza factoriala crescand de 10, 100. 1000 de ori sau cat vrem in funtie de rezistenta la rupere a materialului, realizant o distanta parcursa mult mai mare in aceai timp de rotire ca si a axului.
Si aici se poate in loc de roata sa avem decat axul si o raza sau doua pentru contracararea greutatii iar cercul exterior sa fie cuprins de camp magnetic pentru a permite cresterea rezistentei la rupere a barei de care e legata naveta.
Se poate creste sau micsora viteza si prin deplasarea navetei mai aproape sau mai departe de ax pe bara ce leaga axul rotii de marginea exterioara a acesteia.
Acesta este si principiul de functionare al unei gauri negre (sau al giroscopului sau al titirezului), masa se roteste in jurul unui centru gravitational, cu cat ne apropiem de centrul masei cu atat creste viteza de rotatie in jurul axei gravitationale pana ce aceasta poate depasii viteza lumini.
Daca naveta necesita protectie impotriva microparicolelor se poate crea un camp magnetic (ne putem inspira din campurile magnetice folosite la reactoarele cu fisiune)
In rest pentru acceleratie sau schimbare de viteza se pot folosi motoarele inertiale, motoarele cu propulsie ionica, motorul EM cu microunde sau si metodele clasice sau una din cele 15 metode antigravitationale descoperite pana in present https://www.youtube.com/results?search_query=anti+gravity+method+1+of+15
Cristian2003 întreabă: