Daca e nou, nici nu te mai obosi, returneaza-l si cere altul (identic) la schimb - cere sa iti faca proba cand il ridici (daca ti-l livreaza acasa nu se poate, evident).
Daca e SH dar cu garantie, la fel: retur si schimb, ideal cu proba.
Daca e SH fara garantie e cel mai nasol: e posibil sa fi luat o teapa. Roaga-te sa fie doar un OS instalat incorect. Din ce incerci tu sa explici nu prea e clar daca e HW sau SW, trebuie diagnosticat. Daca e defect HW e mai mult sau mai putin nasol: cu un RAM, un SSD/HDD o mai rezolvi cu mai putini bani dar daca e placa de baza sau placa video (mai ales una scumpa), ai cam pus-o.
P.S. Si la primele doua variante poate fi doar SW si cu o reinstalare corecta sa fie ok dar pentru ca nu pari sa te pricepi prea bine (nu e nici o problema in asta) ti-am recomandat retur pentru ca este mai simplu.