Posibil au sincronizare intre ele, sau e in spate alt mecanic care primeste comenzi de la ala din fata prin statie sa mentina viteza constanta. Automatizare la electricele noastre fara sistem wireless ma insel sa mearga singura din spate. Cred ca am vazut unu in spate cum scotea capu in gara dar eram mic atunci - americanii au locomotive automatizate merg 4 sau 6 (2 fata - 2 spate sau 3 fata cu 3 spate) majoritatea pe motorina dar au vreo 50km garniturile lor nu gluma intre capete. Avand un sistem modern pe locomotive sant sincronizate prin satelit si merg singure in functie de comenziile primului mecanic din fata, la noi locomotive vechi fara multa smecherie nu se poate asa ceva. https://www.youtube.com/watch?v=pMoCbUDzd18
Ti-ai cam raspuns singur.
Una trage iar cealalta impinge. Se foloseste pe drumuri in urcare si, bineinteles, coborire. La garnituri grele.
E ca atunci cand doi oameni duc un carucior cu bagaje: unul trage, iar celalalt impinge.
Locomotiva din spate are rol doar de ajutor, franarea, semnalizarea etc. este apanajul primei.
Mecanicii care participa la dublare fac ceva pregatire, adia la primele curse sunt insotiti de un instructor.
Daca mecanicul din urma nu este atent la manevrele primului, poate rupe trenul. Deci ultimul trebuie " sa simta" mersul trenului.
Acum este mai usor, ca au legatura radio intre ei.
De altfel, acum comunicarea este si intre mecanic si impegatul garii.