Un dinam produce ÎNTOTDEAUNA curent continuu; pentru generarea curentului alternativ, se folosește alternatorul. Alternatoarele folosite la autoturismele moderne, au încorporate diode redresoare care transformă tensiunea alternativă într-una continuă.
Dacă e cumva cazul celui despre care vorbim aici, e posibil să aibă puntea arsă și să nu mai poată scoate la ieșire tot ceea ce generează. Sau mai e o posibilitate: să aibă și regulatorul încorporat, iar acesta să fie defect. (regulatorul este o piesă care reglează excitația în funcție de turație astfel încât la ieșire să se obțină o tensiune relativ constantă, în jur de 14 V).
Totuși, aici vorbim despre un alternator de Dacia 1300
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
așadar cele de mai sus nu prea se aplică. Nu are regulator încorporat (Dacia îl avea montat în exterior, undeva pe aripă), dar puntea e în corpul alternatorului. Trebuie demontat și măsurate cele 6 diode.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
Magneți nu ai în el ce să schimbi, nu te mai lua după toți „meșterii"!
De asemeni, verifică și cărbunii și colectorul. Schimbă cărbunii dacă sunt foarte tociți; șlefuiește cu șmirghel FOARTE fin colectorul, dacă e înnegrit și / sau are urme de uzură mecanică neuniformă. Nu insista însă prea mult, poți strica în loc de a face bine.
Un dinam in primul rand PRODUCE CURENT/TENSIUNE in curent ALTERNATIV! Daca ai masurat cu instrumentul/aparatul de masura pozitionat pe CC(curent continuu) valoarea aratata e eronata. Apoi mai ai nevoie de o punte redresoare pentru a incarca un acumulator.Aceasta punte fie o cumperi fie o construiesti tu din 4 diode redresoare cu un curent si tensiune de lucru cat mai mari pentru fiabilitate.
Cred ca modelul de dinam cumparat e unul auto si in consecinta tensiunea de iesire va fi de maxim 12~13 V in CA(curent alternativ) care creste putin dupa redresare~14V.Pentru o incarcare corecta a unui acumulator mai ai nevoie de condensatori pentru filtraj evetual un stabilizator de tensiune in functie de acumulatorul folosit/de incarcat.
http://www.circuiteelectronice.ro/......or-12v.JPG
pentru detalii...intreaba-ma
Nu mai gasesc situl acela, da cu cat magnetul e mai puternic cu atat iti produce mai mult, magneti ar trebui sa se poata schimba, pe internet pe unele situri se fac la comanda magneti din neodium, sunt cei mai puternici, si sunt permanenti, doar vorbesti cu ei, si le explici dimensiunile tot, si ei iti vor trimite magnetii pe comanda ta!
In mod normal invertorul SE ALIMENTEAZA din acumulator adica trece pe incarcare atunci cand e nevoie si descarcare cand are un consumator.Dar depinde de ce schema folosita.Un UPS cred ca ar rezolva problema
http://www.compari.ro/ups-uri-surse-neintreruptibile-c3133/
Acum am dat link-ul pentru o informatie dar daca vrei sa-ti construiesti unul e nevoie de putine cunostinte de electronica si materiale.
Nu sunt electrician, dar asta stiu din propria experienta, magnetii fiind ei si permanenti, tot isi pierd puterea, ferita e mult mai slaba ca neodium, si banuiesc ca ai ferita, eu iti recomand sa ii schimbi, pui din neodium, si vei vedea rezultate, revin in 10 minute, si iti dau id de mess
El se refera la dinam de eoliana, dupa cate am inteles, dinamu de la eoliana nu are nevoie de curent ca sa produca, pe cand cel de la masina are, deoarece rotorul este tot o bobina, prin care primeste curent de la baterie, sa produca undele magnetice ca apoi sa produca curent, de la un dinam, sau ceva ce poate produce curent electric intotdeauna scoti curent alternativ, la masina se folosesc diode sa transforme curentul alternativ, primit de la alternator in curent continu necesar incarcarii bateriei!
Motorul de Dacie mergea pe la 1000+ de rpm (ca să producă alternatorul cei 14 V necesari alimentării mașinii), iar dacă-mi aduc bine aminte, fuliile de pe dinam, respectiv arborele motor erau cam la fel, sau chiar cu raport de transmisie subunitar. Așadar, ar trebui ca piesa de muzeu pe care o ai să dea curent normal pe la 1000 de ture pe minut (o bormașină poate face față unor teste).
Du-te cu ea la un atelier de electricitate auto care se ocupă cu așa ceva. Te rezolvă ăia în juma' de oră de zici că-i nou.
În București sunt unii pe Baicului, în provincie... nu știu.
Intră pe forumul de unde ți-am dat linkurile și întreabă acolo.
Amice, ești varză...
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator_%28automotive%29
(deși nu cred să poți citi, da' poate rogi un prieten).
Omul a spus clar, încă de la bun început despre ce piesă cere informații - Ducel 7267.
Că vrea să-l folosească la o eoliană, e cu totul altă poveste. Și e realizabilă, în anumite condiții.
Și dacă ai pune un dinam, nu ai nevoie de baterie ca să stochezi energia produsă? Așadar, ce te poate opri să folosești o parte din curentul acelei baterii pentru excitația alternatorului?!?
Oricum pentru a avea un generator eolian eficient e nevoie (și) de ceva electronică în afară de o elice și un dinam de bicicletă!
Dai tu, te gasesc pe facebook, ca nu vreau sa imi bada toti id, dar tu vrei sa il folosesti ca dinam de eoliana, hai, ca iai baga curent ca sa produca, produce doar cand ai vant, daca rotorul nu este in miscare ti se arde rototul de la curentul care il bagi, da cu magnetii, nu are ce sa se arda, cand sufla vantu ai curent, cand nu, nu ai, da nu consumi nimic, nu se arde nimic!
Da,bine.am spus pe prima pagina ca tata este electrician dar eu caut sa ma informez inainte.As dori o concluzie in legatura cu dinamul.Se poate sa ii pun magneti permanenti sau sa ii schimb rotorul astfel incat sa produca pana in 14V la o turatie mica? Ma refer la viteza vantului si fara niciun reductor. Daca nu alte solutii mai sunt folosind tot acest dinam?
Uite o pagină care te trimite spre alte câteva scrise de niște oameni obișnuiți care au făcut generatoare eoliene singuri:
http://theselfsufficientliving.com/......d-designs/
Revenind la disputa dinam (pe care o susțin și cei de pe acele pagini) - alternator, o să scriu mai jos avantajele și dezavantajele fiecăruia:
Dinam: (+) produce direct CC, la turații relativ joase. (-) probleme cu periile și colectorul, mai ales la sarcini mari.
Alternator: (+) are nevoie de foarte puțin curent prin perii și colector, acestea fiind astfel mult mai durabile în timp și generatorul mai fiabil; (-) are nevoie de acumulator pentru excitație; lucrează la turații ceva mai mari.
Să nu uităm totuși - la fermele eoliene se folosesc generatoare de CA. De ce oare?!?
Partea cu turația de lucru se poate rezolva cu un reductor adecvat - nu e chiar așa o problemă de mare, oricum e util un reductor, chiar și pentru varianta cu dinam.
Un dinam produce ÎNTOTDEAUNA curent continuu; pentru generarea curentului alternativ, se folosește alternatorul. Alternatoarele folosite la autoturismele moderne, au încorporate diode redresoare care transformă tensiunea alternativă într-una continuă.
Dacă e cumva cazul celui despre care vorbim aici, e posibil să aibă puntea arsă și să nu mai poată scoate la ieșire tot ceea ce generează. Sau mai e o posibilitate: să aibă și regulatorul încorporat, iar acesta să fie defect. (regulatorul este o piesă care reglează excitația în funcție de turație astfel încât la ieșire să se obțină o tensiune relativ constantă, în jur de 14 V).
Totuși, aici vorbim despre un alternator de Dacia 1300
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
așadar cele de mai sus nu prea se aplică. Nu are regulator încorporat (Dacia îl avea montat în exterior, undeva pe aripă), dar puntea e în corpul alternatorului. Trebuie demontat și măsurate cele 6 diode.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=197615
Magneți nu ai în el ce să schimbi, nu te mai lua după toți „meșterii"!
De asemeni, verifică și cărbunii și colectorul. Schimbă cărbunii dacă sunt foarte tociți; șlefuiește cu șmirghel FOARTE fin colectorul, dacă e înnegrit și / sau are urme de uzură mecanică neuniformă. Nu insista însă prea mult, poți strica în loc de a face bine.
Pai schimbai magnetii, pentru ce vrei tu sa faci iti trebuie magneti foarte puternici, din neodium, sunt cei mai puternici!
Http://neomagnet.ro/Contact
Asta e situl, au nr de telefon, ii apelezi si discuti cu ei!
Sau aci http://magnetiputernici.ro/