Un lucru se misca doar daca e tras sau impins
asta se aplica, chiar la trenuri (care sunt pe roti)
forta de tractiune (si ca impinge e tot aia, doar ca e din capatul opus) e o relatie intre forta de frecare dintre rotile locomotivei si puterea dezvoltata de locomotiva
forta de frecare a rotilor locomotivei depinde de 2 lucruri:
1. forta de frecare la alunecare, de aia (cel putin in America am vazut) sunt trenuri foarte, FOARTE lungi asa ca la locomotiva e un sistem sa bage nisip intre roti si, sine ca sa mareasca forta asta de frecare
2. greutatea locomotivei (care amplifica forta de frecare, serios)
asa ca trenurile cu doua locomotive sunt foarte mari si/sau foarte grele (cu cat inertia trenului e mai mare cu atat e mai greu sa il misti)
iar in general e o idee foarte buna sa pui o locomotiva in fata si una in spate la trenurile deosebit de lungi, asta ajuta in pante unde una dintre locomotive s-ar putea sa fie in plan inclinat (forta de frecare mai mica) iar cealalta sa nu fi ajuns inca in panta sau sa fi trecut de ea
te-am convins? ~~~~~
Cand sunt ambele in fata, ambele trag
cand una e in fata si una in spate una trage alta impinge.
AvalohAlyn întreabă: