MAsinile nu se impart intre break-uri si diesel, o masina poate fi si break si diesel in acelasi timp. Stefan a explicat bine, cu exceptia faptului ca despre break se spune ca are 5 usi, a cincea usa fiind haionul portbagajului.
La diesel cred ca e destul de simplu, cuvantul desemnand masinile care functioneaza pe motorina si provenind de la numele inventatorului acestui motor - Rudolv Diesel, dupa cum motorul pe benzina se mai numeste si motor Otto, fiind inventat de Nikolaus Otto.
Daca nu intelegi termenul break (preluat din franceza probabil odata cu Dacia 1300), poate te ajuta germanul combi, care desemneaza acelasi tip de masina (Kombiwagen). Producatorii au folosit in general denumiri specifice pentru aceste modele, astfel modelul break sau combi este cel pe care producatorii de masini il numesc T Modell (Mercedes), Touring (BMW), Variant (Volkswagen-Audi), Caravan (Opel).
Later edit: scuze pentru repetarea celor spuse de @pluscus, raspuns a aparut dupa ce am inceput sa scriu.
O masina diesel foloseste drept combustibil ''motorina'' iar un break este o masina care are patru usi plus un portbagaj cu un gabarit marit.
Raspunsul stiintific:break-urile se mai numesc si COMBI in tarile vorbitoare de germana sau ESTATE si WAGON in tarile vorbitoare de engleza si asta inseamna ca este o masina cu zona de caroserie din spate extinsa
diesel inseamna o masina al carui motor are aprinderea prin compresie si nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar(cum e bujia la motorul pe benzina).
Raspunsul stupid: masina break e din 5 litere iar masina diesel e din 6, deci 1-0 pentru diesel!