Catalizatorul este un filtru sa-i spun asa montat pe linea de iesire(fum)inaintea tobei, are rolul de a filtra din noxele emise(unii le anuleaza mai castiga ceva HP)iar filtru de particule este o versiune mai noua de ultima ora sa-i spunem asa tot un filtru care are rolul de a "opri"particulele emanate de motor.este o piesa destul de costisitoare care da cam des probleme. sper ca ai inteles ceva la cum am explicat
Catalizatorul este dupa cum ii spune si numele un catalizator, adica mai pe romaneste este un dispozitiv care transforma ceva in altceva.In cazul de fata daca te referi la catalizatorul unui autoturism al va cataliza, sau va transforma o parte din noxe in altceva, in apa de exemplu si oxigen sau ce o mai iesi.Este o reactie de cataliza(vezi manualul de chimie). Deci nu este un filtru cum tot bate toba cineva pe aici.Filtru la fum, hai ca e tare de tot, sa faca ce? Glumeti mai sint unia. Apoi cind vrei sa stii ceva cauta pe google ca sigur gasesti cate ceva.Ce este filtru de particule? Filtru dupa cum ii zice si numele este un filtru, adica tot pe romaneste o sita sau ceva de genul asta care nu lasa sa treaca anumite particule sau anumite particule de o anumita marime.Sau mai pe romaneste nu lasa praf, polen si asa mai departe sa ajunga pe partea cealalanta de filtru. Diferenta dintre catalizator si filtru este ca de la cer la pamint, unul face ceva alantu cu totul altceva. Sper ca ai priceput asa nitel ceva din ce am zis.Mai mult nu am timp, dar ca idee asta e in mare.
Ionut12437 întreabă: