Cu limbajul c++ poți face mai multe lucruri. Noi totuși o să vorbim de simplul limbaj c ca să le includem pe toate. Dacă lucrezi în CodeBlocks vei face programe mai simpliste, mai greu jocuri și alte minuni. Simpliste în sensul graficii căci și acolo poți realiza algoritmi extrem de complicați și complecși cu care poți rezolva probleme delicate însă nimic de-a dreptul măreț care să prindă publicul larg, însă acesta ar fi începutul. Limbajul C este un limbaj destul de simplist comparat cu altele. Ca să avansezi pe partea grafică și să lucrezi pe obiecte(poți lucra și în CodeBlocks însă nu la nivelul ăsta) e recomandat să înveți C# ulterior care combină elementele anterior asimilate cu elemente noi, extrem de multe ce țin de partea de obiecte iar lucrurile se vor complica. Vei avea mult mai multe elemente, funcții noi aici iar treburile nu erau destul de simple nici înainte, deci se complică. Vei lucra pentru asta în Microsoft Visual C# dar ca adaos vei avea nevoie de partea grafică care se ocupă cu imagini, animații și aici îți vor trebui programe suplimentare. De exemplu pentru jocuri se lucrează în echipă. Sunt graficieni, programatori, story-lineri etc. E greu să asimilezi tot dar dacă te ții mult de asta în vreo 8-10 ani poți deveni specialist destul de bun și aici nu mă refer la lucruri banale. Oricum până și Microsoft Visual C# este un limbaj care tot a fost simplificat, poți să lucrezi direct pe ferestre fără să fii nevoit să implementezi tot(ceea ce ar fi fost mult mai complicat). Chiar și așa puțini sunt în stare. În fine trecem la Java al cărui limbaj este asemănător cu C. Dacă asimilezi și Java vei reuși să faci multe, multe lucruri. Dacă vrei și WebSite-uri vei avea nevoie să înveți funcțiile din HTML iar dacă vrei să faci ceva care să nu fie foarte banal, iar ai de muncit.
CodeBlocks e un simplu IDE, IDE este irelevant cand vorbestii de ceea ce poti implementa intr-un limbaj de programare, la fel cum si in C++ poti lucra orientat obiect indiferent de IDE.
Exista si in C/C++ multe librarii care iti permit grafica si mai mult spre deosebire de C# este portabil pe mai multe OS uri.
"În fine trecem la Java al cărui limbaj este asemănător cu C"
Java este un limbaj high level strict orientat obiect iar C este un limbaj low level care nu permite programarea orientata obiect. Nu vad cum ai putut sa faci afirmatia de mai sus.
Html nu are functii ca nu e un limbaj de programare
" la fel cum si in C++ poti lucra orientat obiect"
"C este un limbaj low level care nu permite programarea orientata obiect"
Cum nu poți lucra orientat pe obiecte cu C?
C nu este un limbaj orientat obiect, C++ este
Si CodeBlocks este un simplu IDE, ce legatura are IDE cu complexitatea codului? Stii macar ce este un IDE?
Da, eu am dat un exemplu de aplicație unde să lucreze omule, ce nu înțelegi, că trebuie să lucreze undeva la început și e mai simplistă pentru început. Nu înțeleg de unde ai înțeles tu că m-am referit la el ca la un limbaj, când am făcut clar diferențierea.
Eu am spus clar că o să fac referire la C (ca de început) căci se aseamănă foarte mult iar C stă la baza C++. Eu am lucrat mai mult cu C++ și știam că cu C++ se poate lucra pe obiecte, am luat-o la general și am presupus că și cu C. Nu e o greșeală extraordinară, cele 2 limbaje sunt înrudite foarte mult.
Nu ai facut referinta la el ca la un limbaj, ai afirmat insa ca IDE are legatura cu performante limbajului si nu vad logica acestei afirmatii
citez "Dacă lucrezi în CodeBlocks vei face programe mai simpliste, mai greu jocuri și alte minuni"
"Când zici C poți include la general toate tipurile de C, de ce nu aș putea vorbi la general?"
De unde ai scos-o pe asta? tipuri de C? C e C, C++ e C++, C# e C#
Si e o greseala extraordinara sa nu stii cum functioneaza C si sa dai sfaturi despre programare.
Cei care fac jocuri le fac în CodeBloks? E un sfat bun să îi dau să facă jocurile în CodeBloks?
E o diferențiere și între aceste IDE și dacă nu știi asta înseamnă că nu ai lucrat cu prea multe. Unele sunt făcute în așa fel să îți simplifice munca.
C-urile se aseamănă cum am zis că altfel nu ar mai avea acel C în față, sunt înrudite. Nu e problema mea că te legi de toate chichițele. Totuși sfatul meu cred că îl îndrumă destul de bine ce pași să urmeze.
Bineinteles ca nu se fac jocuri in CodeBlocks ca nu e un IDE productiv in primul rand. Insa pentru cineva care incepe programarea e greu sa faca diferenta intre limbaj, compilator, IDE si e periculos sa le dai informatii interpretabile
In ce program pot face mai exact un joc tip Mugen?
Aici ai doua link-uri :
https://www.youtube.com/watch?v=yh7z2K6am4g&t=51s
https://www.youtube.com/watch?v=yhP5ng8hYmI&t=1s
Vreau si eu sa-mi fac propriul mugen, cum face el sa schimb screenpack-ul (Adica unde selctez caracterul) in genul la asta :
http://luciustembrak.deviantart.com/......-324605814
As vrea sa stiu daca are ceva legautra cu programarea acest mugen.Vad care comenzi pe care sa le scrii si as mai departe.
Si mai am niste intrebari :
1.Cum se programeaza mai exact? Gen scrii anumite comenzi pentru miscare, viata etc.
Dar cum e cu obiectivul de termina jocul nu stiu cum sa explic asa ca o sa zic in genul la cs 1.6
In cs 1.6 te spawneaza undeva la fiecare inceput de meci deci e o comanda, spawneaza si echipa adversa alta comanda dar tu nu poti sa-mi omori echipa deci e o alta comanda mai pe scurt comenzi peste comenzi.Dar de exemplu ca sa termini meciu trebuie ori sa omori toti adevrsarii ori sa plantezi bomba /dezamoresezi bomba.
Chiar imi cer scuze probabil spun numai prosti, mie imi plac mult jocurile si chestile legate de tehnologie eu situ doar sa instalez windows-ul jocuri, hack-uri, crack-uri etc... si as vrea sa invat sa-mi fac eu propriul mugen sau joc 2d.
Si as vrea sa stiu o chestie, cum se combina comenzile cu grafica?
E complicat as vrea si un tutorial daca stii tu unul bun pe Youtube.
Oricum spre sa-mi raspunsi la nedumerit.
Văd că programul folosit e virtualltek fighter factory la primul video. Nu știu în ce măsură se leagă de c++. Pentru grafică vei avea nevoie să faci tu animațiile și să dai comenzi pentru ele. Genul ăsta de programe le poți face și în Microsoft Visual Studio(în care probabil a fost făcut al doilea) pentru Windows dacă vrei să te legi mai mult de c++ sau c#. Animații știu că sunt programe Abode în care le poți face. Nu sunt specializat pe așa ceva, eu când am lucrat am lucrat în Microsoft Visual C# și am făcut lucruri destul de mărunte.
Faza e că trebuie oricum să ai o bază. Parcă prea direct vrei să intri în programare. Întâi trebuie să înveți limbajul adică funcțiile, bibliotecile. Tu trebuie să începi cu începutul, de exemplu cu programe simple gen care îți calculează sume. Încet, încet trebuie să te obișnuiești cu gândirea algoritmică, cu instrucțiunile. Poți da instrucțiuni de mișcare de viață de exemplu. Adică pui o condiție că dacă un punct x îl atinge pe y atunci viața lui x pe care o notezi cu o variabilă de genul Vx devine Vx-1 (asta dacă pierde doar un punct din viață), sau depinde de tipul loviturii și aici pui alte condiții că dacă a fost tipul1 de exemplu scazi 100 altfel scazi 50. Poți adăuga și timp cu timere și alte minuni(sunt genul de programe care sunt pe runde și ai nevoie de timp). Lucrurile nu sunt așa simple. Ca să spawnezi dai coordonatele unde să te afli și spui că coordonatele actuale devin cele inițiale pe care normal că trebuie să le inițializezi cu niște valori. Mai tot trebuie inițializat. Sunt comenzi că dacă apeși o tastă se întâmplă ceva, de exemplu când treci în menu, apeși tasta de săgeată în jos te duci pe opțiunea de jos și o faci mai deschisă(îi poți deschide culoarea de exemplu). Apeși eneter, intri în opțiunea respectivă. Doar ți-am dat anumite exemple cam cum stau algoritmic lucrurile, explicat simplist. Desigur înainte să faci anumite lucruri trebuie să ai și obiecte create. Poți intra de pe un obiect pe altul iar pentru fiecare obiect vei avea funcții, subprograme pe care le poți accesa în cadrul altui program sau programului principal.
Tu ca să ai o grafică trebuie să ai frame-uri pentru animații sau animații întregi pe care le faci. Poți să le desenezi tu cu anumite programe. Parcă am lucrat cu un program Abode pentru asta, eh nu prea m-a preocupat să mă omor și asta a fost acum vreo 3 ani, nu mai știu.
În fine cum am zis, eu ți-am dat niște pași să urmezi. Cel mai bine ar fi să urmezi un liceu cu profil de mate-info ca să înțelegi baza, să îți dezvolți gândirea algoritmică. Începi cu programe simpliste(nu prea am mai lucrat cu șiruri deci se scuză unele chichițe) gen:
#include "iostream"
#include "stdlib.h"
#include "windows.h"
void main()
{
char q[]="te-a ajutat răspunsul meu? (da/nu)"
cout (nu pun semnele de la cout căci nu se va afișa din cauza TPU) q
char r[];
cin r[];
if(strcmp(r[], "da")==0)
cout "mă bucur";
else
{ cout "pa";
int x=30;
Sleep(x);
system (" shutdown -s -t x ");
}
Okey mersi de ajutor, nu trebuie sa-mi raspunzi dar daca stii undeva unde as putea gasi acele bliblioteci de mugen cu cmonezi etc.
C++ este un limbaj de obicei folosit in aplicatii care au nevoie de multa procesare si / sau care lucreaza low level.
majoritatea jocurilor sunt facute in C++, aplicatii mobile pentru IOS se fac in limbaje derivate din C/C++, algoritmii complexi de calcul se fac in C/C++, pana si Facebook foloseste in partea de server side c++ pentru procesare
website uri in niciun caz in C++, cel putin nu partea de client
C++ e un limbaj low-level. In el poti face cam orice, dar de obicei cu el se fac programele cu care se fac jocuri, alte programe si website-uri
Si cum ai vedea tu un website facut in C++?
Ia baga un ochi aci: http://cppcms.com/