Pământul este împărțit pe fuse orare. Când Londra trece prin partea opusă Soarelui se face miezul nopții acolo și cei de pe acel fus orar încep o nouă zi. Ziua se schimbă pentru fiecare fus orar când trece prin zona opusă Soarelui. Deci o fi avionul tău mereu la ora 12, dar Pământul își schimbă constant ziua, pentru fiecare fus care trece prin zona opusă soarelui. Deci schimbarea datei este relevantă doar pentru o zonă fixă de pământ. Tu vei fi deasupra pământului la ora 12, dar nu înseamnă că ziua nu a început cu 12 ore în urmă pentru cei pe deasupra cărora treci. În concluzie data se schimbă în fiecare oră pentru cei care trec prin zona de întuneric provocată de Soare. Primii care schimbă data sunt Britanicii, apoi, rând pe rând, fiecare fus orar face aceeași schimbare de dată.
Exista mai multe variante :
1. Avionul "adopta" fusul orar al tarii din care provine pana in momentul in care aterizeaza.
2. Avionul "adopta" fusul orar al destinatiei din momentul in care decoleaza.
3. Avionul foloseste standardul UTC, care nu e influentat de fus orar. Asta e cam singurul mod "sanatos la cap" de a tine evidenta timpului intr-un avion.
Iti imprumut avionul meu ca sa vezi singur rezultatul; dar combustibilul il platesti tu.
Planeta se invarte. Atmosfera nu se invarte cu aceeasi viteza a pamantului si nici nu afecteaza prea mult viteza avionului.
Avionul n-are nicio treaba cu invartirea pamantului.
E capcana asta?
Cum sa fie mereu 12?
Data se schimba cand trebuie, nici mai devreme nici mai tarziu.
Poti sa citești "Ocolul Pământului în 80 se zile"
Ce carte, ce vremuri...
Timpul este acelasi
ce zici tu ar echivala ca si cum globul ar fi fix fata de axa sa si s ar roti numai in jurul soarelui deci exista si alte puncte de reper pentru timp
timpul este la fel
exista zone unde noaptea are 6 luni pe glob si ziua 6 luni
dar timpul nu este raportat doar la pozitia ta fata de glob
În momentul în care ar reajunge în punctul din care a plecat, ar însemna că Pământul a realizat o rotație completă, deci, 24 de ore.