| DDCC a întrebat:

Întrebarea este legată de programare.
Am vrut să încep un fel de experiment și să caut să programez în alte limbi față de engleza. Am găsit asta https://en.wikipedia.org/wiki/Non-English-based_programm ing_languages
Până acum am găsit PSeInt, care este un program ca și Pascal, doar că interfața și cuvintele din cod sunt în spaniolă (spaniola mi-e preferată, față de engleză).
Acum eu știu că programarea se face în engleză, cu documentație de găsit pe net tot în engleză.
Întrebarea este: pentru limbaje de web developing (php, mysql) există compilatoare care să accepte cod într-o limbă diferită de engleză? Pe siteul de mai sus nu apare.
Sau să înțeleg că trebuie folosită engleza și punct în programare, iar programarea în limbi diferite de engleza este posibilă mai mult pentru a învăța programare?
Nu sunt începător în programare. Doar că sunt foarte sătul de limba engleză (cea din codul sursă).

Răspuns Câştigător
| InvatamProgramare a răspuns:

Am o veste proasta pentru tine. Nu exista programare fara engleza. Nici macar chinezii sau japonezii nu si-au facut limbaje de programare in propriile lor limbaje desi japonezii au serioase probleme in a invata limba engleza.
Si sincer, sper sa nu se schimbe asta prea curand. Pentru ca ar diviza domeniul IT prea mult, in loc sa se pastreze focusul pe inovatie si progres.
Nu are cum un compilator sa accepte cod in alta limba prin simplul motiv ca acel compilator recunoaste un vocabular predefinit.
Daca chiar vrei sa mergi in directia asta poti face urmatorul lucru. Sa faci un parser de cod pentru un limbaj pe care il stii si in care sa faci un translator de cod scris in romana in cod scris in engleza. Spre exemplu 'pentru' sa il inlocuiesti cu 'for', 'daca' sa il inlocuiesti cu 'if' etc. Si abia apoi sa apelezi compilerul acelui limbaj.
Spor!

2 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca esti satul de engleza nu prea ai ce sa faci in programare.