Pentru a functiona radioul, trebuie si semnal.
Trebuie sa conectezi o antena la mufa radio, respectiv sa incerci intr-un loc unde are si semnal (se poate incerca cu alt aparat radio, care "prinde" posturi.
Un casetofon functioneaza cu CASETA audio.
Un radio functioneaza cu ANTENA (interna si/sau externa)
Un radio-casetofon este combinatia casetofonului cu radio.
Nici unul nu se mai fabrica pentru comercializare serie de peste 10 ani (se mai fabrica doar serii mici, pentru comenzi speciale).
Spui tu:
https://www.emag.ro/search/casetofon?ref=effective_search
https://www.emag.ro/......DF5Y5KBBM/
https://www.emag.ro/......D91F13BBM/
https://www.emag.ro/......DP4B7GBBM/
https://www.emag.ro/search/caseta%20audio?ref=effective_search
sunt unii OBSEDATI, care inca mai folosesc asa ceva in draci
si gandeste-te ca astia au DEZGROPAT tenologia pickup-urilor, cu disc de vinilin, care e o tampenie amarata, pentru ca acul nu poate sa nu produca zgomot de fond, acul se toceste, disk-ul se toceste, un pic de praf si acul sare si strica peretii dintre piste, etc.
dar a fost unul care a avut un fetish cu, chestia asta si a reusit sa si-l promoveze, sau alta tampenie dinasta (nici nu imi pasa cum de a reajuns la "moda")
Aceste casetofoane sunt produse de firme mici, folosind componentele ramase pe stoc (sau preluand utilajele de productie) de la producatorii consacrati, dupa incetarea fabricarii in serie a casetofoanelor.
Toate sunt "bibelouri" pentru melomani de ocazie.
Cei care sunt melomani adevarati, colectionarii, cumpara aparate de fabricatie consacrate, destinate utilizarii (semi)profesioniste.
Pick-up-urile fabricate au deja ace de diamant, care au greutate foarte mica si care nu se tocesc repede, nu zgaraie discurile. Daca discul nu este zgaraiat, atunci calitatea sunetului analog produs este mult mai naturala decat inregistrarile digitale comprimate mp3.
1. inteleg, cred ca asa e
2. inteleg, cred ca asa e
3. inteleg, cred ca asa e
4. defineste "calitatea sunetului analog produs este mult mai naturala"... ce inseamna "naturala", pentru ca nu exista chestie mai tare decat digital-ul, PUNCT efectiv e imposibil fizic, e ca si cum ai spune ca o caruta cu, cai e mai usor de controlat decat o masina moderna, practic ca sa cotesti trebuie sa faci calul sa inteleaga, si asta inseamna secunde, ori la un disc de vinilin, partea analogica ramane analogica, PUNCT
extra: ac de diamant... coool, dar disc-ul e tot de vinilin, tot un plastic prapadit, tot SE TOCESTE, tot i se tocesc/rup peretii dintre track-uri si se duce acul pe campii... punct
Vaaaaaai!
Hai sa-ti explic diferenta intre calitatea sunetului analog si cel digital (daca nu ai ureche muzicala necesara):
Exemplu 1:
Un sunet clar are forma sinusoidala, lina. Urechea percepe doar acel sunet, fara armonici.
Acelasi sunet, digitalizat, are forma unui fierastrau, valorile fiind masurate (si convertite in valori numerice) dupa intervale de timp. Rezultatul: la redare nu se reda doar semnalul sinusoidal, ci se aud si armonici (adica va fi o mica perturbatie calitativa).
Exemplul2 ("vizual"):
Roata unei biciclete are o forma de cerc, cu perimetru continuu.
Roata "digitalizata" inseamna masurarea diametrului la fiecare spita, iar aceste puncte unite cu segmente drepte. Astfel, "roata digitalizata" va avea cate un colt la fiecare spita si cate o latura intre fiecare doua spite alaturata. Evident, o asemenea roata va scutura un pic, chiar daca abia sesizabil.
De acord, dar, tu descrii tehnologia digitala a secolului trecut
in ziua de azi, nu mai e asa... DELOC, pentru ca problema cu ce descrii tu este numarul mic de, date, intr-adevar o roata digitizata e, EXACT cum spui tu, DAR, daca ai destule "spite", nu se mai observa, faptul ca tu ai o roata facuta din mii de segmente drepte, ochiul uman nu mai observa, iar daca peste asta mai aplici si diverse tehnologii de randare, cum ar fi anti-aliasing, atunci CHIAR NU MAI E NICI O DIFERENTA
la fel si la sunet, in vecii vecilor, AMIN, un disc de vinilin nu se auzi mai bine ca un mp3 cu 256kbps... PUNCT
sau mai rau un flowless flac... ULTIMUL PUNCT!
E chestie de ureche.
Vecina mea foloseste aparat auditiv. La testare i s-a facut diagrama de auz, la sunete de peste 2KHz are sub -40dB (practic nu le aude deloc).
Vecinul meu (sotul ei) este muzicant, recent s-a pensionat. A facut si el audiograma si la 10KHz are -4dB, iar la 15KHz are -12dB (practic, are auzul muzical chiar peste media tinerilor de 15-20 ani!).
Asa este si cu muzica, dar si cu pozele si inregistrarile video.
Daca ai ureche, atunci auzi, daca ai ochi, atunci vezi diferentele.
Iar, ca sa stii si tu, si in ziua de azi sunetul se capteaza ANALOGIC, chiar daca ulterior se digitalizeaza.
Avantajul digitalizarii este ca, calitatea inregistrarii digitalizate nu se deterioreaza cu timpul, respectivca se poate stoca in cantitati mari in spatiu mic.
Aceste detalii tehnice le cunosc foarte bine, "am crescut" cu ei.
Tu faci o mica confuzie despre distorsiuni, care pot fi de (cel putin) doua feluri intr-o linie audio:
- distorsiuni de saturatie (cand varfurile semnalului se taie din cauza amplitudinii prea mari)
- distorsiunile armonice (cauzate de armonici care apar la ne-sinusoiditatea semnalului, adica apar "dinti" pe semnalul audio.
Daca intrebi un muzician experimentat (de exemplu un chitarist), iti va confirma ca, "cel mai bine suna amplificatoarele cu lampi" (tuburi electronice cu filament, in vid). Cauza: acele amplificatoare au cele mai mici distorsiuni armonice! Amplificatoarele analogice cu semiconductoare au distorsiuni armonice mult mai mari decat cei cu tuburi. Dar, este un compromis tehnologic acceptat, fiindc majoritatea oamenilor nu au cultura auzului atat de dezvoltat incat sa sesizeze diferenta.
La fel se intampla si cu digitalizarea, motivul fiind acelasi.
Oamenii prefera o calitate mai slaba, daca se poate pastra /multiplica nelimitat, fara sa piarda in continuare din calitate
Si da, la frecventa de 320KHz (masurare) sunetul rezultat se apropie de semnalul original.
Motivul este asemanator cu metoda de aflare a numarului Pi (relativ la cerc).
Vad ca faci mici confuzii.
Diferenta intre 16 si 24 (sau alte "detalieri" de mostre se refera la numarul posibil de nuante ce se pot exprima intr-un esantion masurat /digitalizat. Este asemanator cu numarul nuantelor posibil-exprimate la un pixel de imagine.
Distorsiunile de saturatie sunt cauzate de taierea varfurilor semnalului, de obicei cauzate de limitarea tensiunii de alimentare.
Distorsiunile armonice apar atunci cand semnalul (purtator) nu este perfect sinusoidal, ci are "dintisori".
Un semnal perfect sinusoidal NU are armonici. Armonicile cele mai puternice sunt cele impare, armonica a 3-a fiind ceea mai puternica (care modifica cel mai taere calitatea semnalului complex).
Semnalul wav si CD audio este mai slab calitativ, esantioanele de masurare /convertire ne fiind luate in continuu, ci cu o frecventa de luare a "mostrelor" si exprimarea lor in valoare digitala de amplitudine (convertoare analog-digitale).
La redare, fiecare esantion masurat se reda printr-un semnal cu esantioanele de durata data de frecventei de inregistrare si amplitudinea exprimata digital (DAC - convertor digital-analog). Chiar si semnalul sinusoidal perfect, digitalizat si redat in urma nalogic, va avea forma unei urcusuri si coborasuri in trepte dreptunghiulare.
Pe linia de amplificare, circuitele electronice (precum si membrana difuzorului) va "slefui" anvelopa semnalului si va semana cu sinusoida originala, DAR apar si armonicile "treptelor", ceea ce cauzeaza distorsiunile armonice.
Trebuie in primul rand sa ridici antena aceea si sa cauti un loc in casa unde are semnal, apoi sa selectezi o frecventa a unui post, tu incerci pe frecvente probabil in care nu emit posturi radio sa zicem daca la tine-n judet un post emite pe frecventa 101, 7 si tu esti pe 101, 5 se va auzi doar un bazait si nimic mai mult.
Cauta pe net frecvente de posturi si regleaza-le din butoanele radioului.