Eu stiam ca performanta unui monitor de gaming se masoara (dar nu numai) in rata de refresh, rezolutie, timpul de raspuns( milisecunde), tipul de panou(ips, pls etc) nu in felul monitorului daca este curbat sau plat, caci acest lucru tine in primul rand de subiectivism, adevarat ca curbat are si alte unghiuri, deci difera constructiv de ecranul plat...dar eu as tine in primul rand seama de celelalte caracteristici, caci sunt mai importante pentru gameri performantele decat aspectul.
Cum a zis Simpatik, pentru jocuri conteza
---tipul panoului (pentru jocuri e recomandat vechiul TN, pentru alte lucruri, precum editare video - noile tehnologii),
---timpul de raspuns (intre 1 si 5ms),
---frecventa (refresh rate-ul)... cu cat mai mare, cu atat mai bine
---rezolutia (o rezolutie prea mare penalizeaza FPS-urile DACA procesorul si placa video sunt slabe, insa o rezolutie prea mica va genera imagini de slaba calitate, in care de la distanta mica aproape ca poti deosebi pixelii...)
si nu in ultimul rand, marimea diagonalei conteaza, daca vei sta in fata lui, si ecranul va fi la 50-70 cm de tine.
Orice e PESTE 27-28", va cauza dureri musculare, au zis-o atatia YouTuberi pana acum incat mi-e sila sa o repet.
AICI intervine ecranul curbat.
DACA ai un monitor imens de 31" sau mai mare, e mai bine sa fie curbat decat plat, pentru a surprinde un unghi ceva mai larg dintr-o privire, miscarea gatului va fi ceva mai redusa.
Lucrurile se schimba daca nu stai foarte aproape de el (la mai mult de 1 m, si folosesti gamepad de exemplu), caci atunci il poti cuprinde dintr-o privire, indiferent daca e plat sau curbat.
PLAT NORMAL. Daca vine un idiot cu un monitor care e in forma de trinunghi il cumpara toata lumea ca e nou si mai e si de "gaming"