Depinde de folosinta, cat este expus- si la ce forte.
Un simplu "textil" sau o carcasa acoperitoare deseori se poate lipi cu "Picatura".
Nu e chestie ușoară. E vorba de cadru de bicicleta. Acolo sunt implicate niste forte. Acum, depinde și unde. Unele porțiuni sunt mai solicitate ca altele. In cazul de acum, e vorba de o fisura pe tubul in care se prinde tija de sa. Acolo forțele nu sunt așa mari.
Am întrebat, pentru că, ca un pasionat de biciclete ce sunt, urmăresc ce e pe piata in domeniu, și uneori vad cadre de carbon fisurate sau crăpate de vînzare la cateva sute de lei. Ținind cont de faptul că unul bun ajunge și la cateva mii, desigur însă că unul recondiționat ar fi mai ieftin, totuși recondiționarea lor ar fi o afacere extrem de profitabilă.
Wow! Ce idee! Da, ar fi o soluție.
Dar oare nu mai bine manson de fibra de carbon (care e mai rezistenta) cu epoxy? Daca folia nu e prea groasa, se poate face incit sa fie abia observabilă reparația.
Chestia e că nu știu propietatile fibrei de carbon. Știu doar că are o rezistenta mecanica deosebita (mai buna ca a otelului sau aluminiului) și că e mai ușor ca acestea. La metale, sudor și lăcătuș fiind de meserie, as ști cum să fac, știind să le prelucrez, dar fibra de carbon e ceva nou pentru mine. Și chestia e ca e din ce in ce mai răspindita.
Mulțumesc!
Din cate stiu, piesele din fibra de carbon se fac in fabrica, dintr-o bucata (nu cunosc tehnologia, nu stiu cum se poate face "acasa").Cu fibra de sticla am lucrat de mai multe ori si - prins in adeziv - devine foarte rezistent, nu lasa mateialul sa fisureze. Am facut acoperirea unui trotuar cu plasa de fibra de sticla + doar cca. 1 cm de beton si rezista de aproape 10 ani, fara sa fisureze.
Adezivul epoxilic ("Mestrapol", din 2 componente) am folosit pentru turnarea antenelor parabolice mari. Unul a cazut de pe acoperisul unui bloc de 10 etaje si n-a patit nimic (nici macar nu s-a deformat, defocalizat).
Totul depinde si de calculul fortelor: sa nu se rupa teava de carbon LANGA mansonul (mai tare).
Atunci ar merge și cu fibra de sticla. La cea de carbon, știu că e ca o țesătură pana ce e impregnată cu rășina care îi dă rezistenta maxima, dar cred că e și greu de găsit.
Da, contează și ce forte sunt implicate. Dar cred că dacă marginea manșonul e făcuta la ceva distanta de fisura, poate sa tina
Nu pot sa fac poze. Era vorba acum de un anunt, l-am văzut cu cateva zile in urma, cadrul era de vinzare, se specifica că are fisura, și unde, dar nu mai dau de el, nu am pus bookmark, și nu îl găsesc în istoricul browserului Dar am mai văzut asemenea anunțuri. Cine s-ar pricepe sa le repare ar avea mult de lucru, de aceea am întrebat, daca e posibil, sa incerc.
Cadrul va rămâne slăbit. Se pot aplica fâșii de fibră, dar vor avea cel mult un rol estetic. Iar munca este migăloasă.
Știu că cadrul nu va mai fi ca la început. Dar mă întreb dacă cît de cît poate fi rezolvată problema incit sa mai poata fi folosit.
Îmi place să urmăresc emisiunea "Dezastre in aer" de pe Nat Geo. Acolo am văzut că unde apar fisuri și crăpături in fuselajul avionului se repara pur și simplu punind petece de tabla peste. Un dezastru aerian a avut loc pentru că o astfel de reparatie a fost făcută defectuos. Și, daca merge la avioane, de ce nu ar merge și la biciclete?
In cazul de față poți repara folosind un colier de etanșare GEBO, sau ceva asemănător. https://www.roinstalatii.ro/colier-de-etansare-gebo-2-p490
Masori cu șublerul diametrul exterior al zonei fisurate și vei ști când ce mărime o să cumperi. Cred că găsești la Romstal sau la magazinele de instalații mai dotate. Între colier și cadru poți pune o foiță de cupru, fiindcă se mulează mai bine și anulează alunecarea.
E o idee. Însă eu vreau sa fac sa fie cît mai puțin vizibil, daca se poate...
Mulțumesc! E ceva care oricum la alte chestii se potrivește de minune. Înainte mă chinuiam sa fac manson de tabla, sa dau gauri, ca sa îl prind cu suruburi, dar uite că de acum nu mai trebuie. E ceva foarte util
Pentru ceva cat mai puțin vizibil, poți da unui strungar să îți facă o bucșă finuță din aluminiu. Scoți șaua din cadru, bați ușurel bucșa și gata. Înainte de a băga bucșa, unge-o pe interior cu adeziv Loctite. Garantat nu se va mișca un fir de fibră de la locul ei, locul devenind extrem de dur.
Adică să pun bucsa de aluminiu pe interior? E o idee. Daca fisura e undeva sus pe cadru, și în cazul văzut de mine acum așa era. Daca e jos, aproape de pedalier, trebuie sa mă gindesc cum sa fac sa ajunga bucșă fara a lasa adezivul pe interiorul tevii, căci, mi-ar placea sa rezolv asemenea chestiuni. E o provocare la care putini se baga. Îmi mai rămîne să rezolv estetic in exterior, dar aia nu e așa de greu.
anonim_4396 întreabă: