Ai nevoie de un ampermetru care sa poata fi setat pe o valoare mare, adica pe cel putin 5A sau chiar si mai mare. Daca ampermetrul este cu afisaj merge conectat si cum zici tu dar valoarea afisata va avea minus in fata. Daca aparatul e cu indicator clasic va trebui sa conectezi testerul cu minus la borna de minus si plusul la borna instalatiei masinii, cea deconectata de pe borna minus.Nu vad la ce te ajuta masuratoarea dar nu cupla aparatul in momentul cand pornesti masina pentru ca risti sa scapi de el.
Nu scoti niciun minus. Comuti aparatul de masura pe curent continuu, daca nu ai un ampermetru separat si se conecteaza intotdeauna in serie pe firul de plus.Cel mai bine il
setezi pe 25 A, dar ai grija, consumatorii ii masori pe rand.
Instalatia de iluminat, faza mare consuma cel mai mult. Firele de conexiune ale aparatului trebuie sa fie groase. Nu masori curentul de pornire ca el atinge cateva sute de amperi din cauza electromotorului.
Pai iti trebuie un ampermetru. ampermetrul se monteaza intotdeauna in paralel (uite aici http://www.webalice.it/......Schema.jpg o schema simpla). atentie ca daca-l montezi in paralel faci scurt-circuit. consumul se calculeaza in functie de amperajul consumatorului si amperajul bateriei. de exemplu sa zicem ca ai un bec de 1 A (amper) inseamna ca intr-o ora consuma 1A si daca ai bateria de 55Ah inseamna ca becul va consuma bateria in 55 ore (in teorie)