Pentru a face un joc 3d, desi este necesar sa ai ceva cunostinte in programare, ca varianta alternativa, acestea se pot face folosind un game engine (Crystal Space, Torque 3D, Unigine, Ogre etc) si un mediu de modelare 3D (3ds Max, Maya, Blender). Desigur ca aceasta varianta este mai costisitoare, insa fata de optiunea in care trebuie sa faci totul de la 0 prin programare, este salvatoare de timp. Si cand zic salvatoare de timp, zic ca s-ar putea sa te scape de cativa ani in plus de programare.
Daca totusi vrei sa iei viata in piept si sa mergi pe calea cea grea, atunci C++ este limbajul cel mai utilizat in acest scop, deoarece este specializat in programarea pe obiecte.
) bine zis in ultima fraza. Daca vrei sa iei viata in piept incearca C++.
Cel mai usor fel pe care l-am incercat a fost: delphi cu glscene iar pentru grafica 3dsmax si spiralgraphics genetica.
Alta optiune ar fi: c++ cu ogre/irrlicht/cube/unity/etc. si eventual physx iar ca grafica aceleasi programe.
Vezi aici lista cu motoare grafice http://gamedev.ro/forum/19
Desigur ca poti sa iti faci propriul motor grafic, dar daca nu ai experienta si nu prea le ai cu matematica... mai bine folosesti unul din cele existente.
In principiu il poti face in orice limbaj. trebuie insa sa cunosti tehnicile si librariile folosite. Marea majoritate a jocurilor sunt facute in c++ folosind librarii cum ar fi openGL sau directx.
Problema majora in programarea jocurilor este insa matematica. Iti trebuie multa matematica si fizica in crearea unui joc.