Uzura tine strict de: rulmenti, lagare, curele, reductor (unde este cazul), tot ce tine vis a vis transmisie mecanica, conexiune deficitara in cutia cu borne.
Nu exista uzura dpdv electric, doar mecanic, sau hidraulic/pneumatic/etc. Depinde la ce este "pus la munca".
Acum, vis a vis incalzirea infasurarilor statorului/rotorului (izolate) pot aparea probleme, dar aceste probleme sunt observate imediat: scurtcircuit in bobinaj!
Sunt multe de spus aici. Ce vrei sa afli, exact?
Dupa cum sunt sigur ca sti inainte de motor uneori se amplaseaza un variator de tensiune pentru a varia turatia. sa zicem ca nu ar exista acest variator si motorul ar porni la maxim din start ce s-ar intampla? Banuiesc ca daca se intampla de 2-3 ori nimic dar daca numai asa ar porni ce s-ar putea intampla? Se poate sa se arda? Ma gandesc ca nu din moment ce tensiunea maxima a motorului nu este depasita. Dar daca sa zicem axul care da miscarea de rotatie este oprit brusc de o forta egala in timp ce motorul ruleaza la putere maxima, ma gandesc ca daca aceasta forta depaseste 4-5 secunde apare scurcircuitarea motorului. Corect? Te rog formuleaza-mi raspunsul cat ma explicit sa fiu sincer nu ma prea pricep la fizica.