Nu, cu freesync pornit o sa ai cate fps-uri duce placa video. Nu te luat dupa MagicOne ca vorbeste baliverne.
Daca placa ta video reuseste sa scoata mai mult de 75, vei vedea ~75.
Daca e rezolutia mare, si scoate doar 50, vei avea 50 de refreshuri e secunda, adica 50 fps.
Nu inmulteste frame-urile pe secunda.
Freesync-ul INCEARCA sa reduca efectul de tearing si stuttering, sa elimine efectul de ghosting, si sa micsoreze lagul la input (nu lagul pe care il vezi, ci cel pe care il simti, cand te misti in jocuri, ....cand incerci sa tintesti dupa colt si desi ai tras, te trezesti ca deja esti mort).
Cum face asta?
Pe scurt, incearca sa sincronizeze frame-urile generate (de placa video) cu frame-urile afisate (pe monitor).
Tehnologia Freesync face acest lucru folosindu-se de standardul Adaptive Sync inglobat in cablurile DisplayPort (deci ar fi indicat sa folosesti un cablu DP, nu HDMI).
La nVidia G-Sync nu conteaza daca folosesti HDMI, pentru ca acolo exista hardware incorporat in monitor (de aceea sunt mai scumpe).
Niciuna dintre tehnologii nu e inca perfecta.
Tehnologia G-Sync are probleme cu flickering-ul atunci cand ai fps redus (nu mereu, uneori), in timp ce FreeSync genereaza inca stuttering in anumite situatii, cand fps-urile generate de placa video scad drastic.
Da, asta face freesync-ul, daca ai pc performant, cu care poti obtine mai mult de 75 de fps-uri, ar fi bine sa-l dezactivezi.
Nu, joc-ul v-a rula la cate fps-uri poate el, dar asta depinde si de configuratia ta.