Deci, sa clarificam notiunile:
Un monitor de 60Hz afiseaza 60 imagini pe secunda.
Cei 144 frame-uri (fragmente de cadre) nu sunt neaparat suprapuse pe acelasi zona din imagine, sunt doar zonele care se schimba din imagine.
Astfel se poate intampla ca cele 144 modificari sa fie pe parti diferite din imagine, iar toate sa se poata incadra in schimbarea completa a celor 60 cadre schimbate pe monitor.
Cele de mai sus se pot observa cel mai bine cand rmarim un film in format RAW sau in format comprimat.
In format RAW se schimba fiecare pixel, iar in formele comprimate se schimba doar unele parti, care se afla in miscare. Daca extragem cate un cadru, atunci forma RAW da o imagine clara, curata, iar pe imaginea extrasa din forma comprimata vom vedea doar niste patratele unde exista miscare.
O placa video performanta va aranja suficient de rapid toate "patratelele" la locul lor, incat ceea ce vedem sa fie rearanjat pe pixeli, iar ochiul uman vede contopite imaginile care au frecventa de cadre mai mari de 22-23/secunda. Ochiul va percepe doar diferenta de calitate, adica de rezolutie efectiva.
Cati Hz are monitorul atatea fps-uri o sa fie randate pe ecran, in cazul tau 60. Ochiul uman vede foarte clar diferenta intre 60, 144, chiar si 240 Hz, deci nu te lua dupa oamenii care nu au vazut alt monitor decat de 60Hz.
@Simpatik
Fa cerculete cu cursorul pe desktop pe un ecran de 60hz si pe unu de 144 hz si ai sa vezi foarte clar diferenta.
E cu dus si intors
vertical sync a fost pus pentru EXACT scenarii de genul asta, si anume, daca ai mai multe FPS-uri decat suporta monitorul sa iti apara "rupturi" de imagine, iar faza e ca daca activezi vertical sync, atunci rupturile dispar dar jocul va merge numai la 60 de fps
deci, e posibil sa iti mearga bine, e posibil sa NU!
iar chestia nu difera numai de la configuratia PC-ului dar chiar si de ce jocuri joci, pe CS16 de ex. nu ai nici o problema oarecare, si jucatorii "pro" nu concepeau sa aiba mai putin de 100fps, indiferent de monitor, pe alte jocuri s-ar putea sa ai imagine in dodii
Numărul de fps-uri (de cadre) este dat de resursele hardware pe care pc-ul le are. Evident că poți juca un joc și la 500, 600, 2000 fps-uri pe un monitor de 60Hz dacă pc-ul tău este capabil de asemenea performanță, cu precizarea ca Vertical Sync-ul să fie dezactivat (sincronizarea ratei de refresh a monitorului cu numărul de fps-uri, unde 60Hz=60fps).
Ce trece de 60 fps-uri nu se mai justifică, poate că se randează 2000 fps-uri in joc /virtual, dar ochiul uman nu va simți diferența după ce trece de 60fps.
Nu contează rata de refresh a monitorului, decât pentru adaptarea ochiului, pentru un gameplay mai smooth, Vsync-ul pe off si lași fps-urile să "zburde".
Evident ca poti dar monitorul tau o sa il duca in realitate doar la 60FPS.
Partea buna este ca ochiul uman nu percepe diferente mai mari de 60 fps
MeliodaSsS întreabă:
FloFlorentina întreabă: