Compania mama NOKIA a renuntat la divizia de telefoane si a scos-o la VANZARE, in 2014 fiind cumparata de Microsoft, care au continuat sa faca exact ce a facut si compania mama inainte: alegeri proaste.
Cand Microsoft a constatat ca nu au succes cu sistemul lor "revolutionar" cu patrate, au vandut licentele unor fosti actionari Nokia, care au infiintat HMD Global, au trecut in sfarsit pe Android si au sperat sa scoata brandul la lumina.
Pana acum au produs in marea majoritate smartphone-uri ieftine, pentru pietele emergente din India, Africa...
Sunt oricum nerelevanti, nu mai pot tine pasul cu concurenta acerba din China.
Ceea ce au hotarat acum, e sa ingroape numele fostului brand.
NU dispare nimic, decat numele Nokia.
Probabil vor sa stearga rusinea si sa spere ca lumea uita cat de nerelevanti au fost in ultimii 15 ani pe piata telefoanelor.
VOR produce aceleasi telefoane ca si pana acum (sau poate vor alege sa intre si in sectorul de mijloc si high-end, prin modele mai rasarite), DAR se vor numi HMD, nu Nokia.
NU se scoate nimic la vanzare ca in trecut, numele Nokia nu va mai putea fi folosit de nimeni, pana cand compania mama (HMD) nu hotaraste sa vanda branding-ul.
La momentul de fata a ales sa il ingroape, nu sa il vanda catre terti.
Probabil ca Nokia da vor mai exista, asta conditionat de faptul daca se vor adapta pe piata asta puternica a electronicelor si vor produce dispozitive pentru alte societati, nu este postulat sa produca doar telefoane au si alte servicii de oferit, se pot reorienta asa cum am inteles ca au facut-o deja!
Cati stiu despre faptul ca gigantul IBM care este pionerul calculatorului si inventatorul hard disk-ului, inca mai exista, dar produce pentru societati mari si guverne, hardware? Faptul ca numai fac PC-uri (de exemplu) pentru utilizatorul casnic asta nu inseamna ca ei numai exista deloc! IBM a vandut divizia producatoare de calculatoare (aici intra si laptopurile!) catre Lenovo!