Condensatorul de pornire face o defazare pentru a porni motorul trifazat cu tensiune monofazata (de 220V). Se conecteaza prin butonul de pornire, doar pana ce motorul ia turatia normala.
Condensatorul "de functionare" ramane conectat permanent, in timpul functionarii.Nu stiu, daca motorul va functiona "in triunghi", doar prin defazarea unui condensator permanent.
Valoarea condensatoarelor se afla prin incercari (si masurarea tensiunii defazate), de catre un electrician priceput.
.
Cel care tia vindut acel motor, a legat in stea, trebuia in triunghi, apoi alta greseala, a pus condensator doar de pornire, asa puteai si tu sa tragi de curea si sa pornesti.
Tu acolo ai nevoie doar de un condensator de functionare, adica care sa stea legat tot timpul si sa ajute motorul ala cit timp functioneaza.
Ai nevoie de :
-Intrerupator de 20 A daca ai
-Condensator de functionare de 135 mic F si 400 si de volti, sau daca nu este de valoarea asta, urmatoarea valoarea, dar volatj sa fie peste 400 V
-Cablu cit mai gros, si cu stecher, banui ca bagi in priza.
Asta e tot ce ai nevoie, acel buton nu-ti trebuie, nu ai nevoie de el, nici de condensatorul de pornire. Condensatoare de pornire si buton cu revenire, se folosesc la motoarele trifazate care au peste 1.5 kw.Tu ai spus ca al tau este de 1.8, merge si fara ala de pornire, e cam tot pe acolo pe linga 1.5, pana la urma cei 1.5 sau 1.8 kw, nu-i diferenta mare.
Treb sa spui cum este acel motor ce il ai la borne, ce notare are, sau daca poti sa faci o poza, ar fi mai bun.Deci vina cu notarea bornelor, apoi iti fac o schita si iti arat ce sa legi, cum sa legi.
Vad ai spus ca ai sau ai facut calcul, e bun si condensatorul ala permanet sau de functionare de 150, dar vezi sa fie de 400 de volti sau 4 sute si ceva de volti. nu mai mic.
Acel condensator de functionare, va asigura un cimp magnetic permanent ce va putea roti acel motor fara probleme.Condensatorul ala de functionare prea una din cele 3 bobine a motorului trifazat si o face un fel de bobina ajutatoare, va crea un cimp magnetic separat de celelente 2 bobine care de fapt vor fi doar una singura in cazul legarii la monofazat, deci va functiona ca un motor monofazat.
Daoar trebuie sa lfaci conectia aia triunghi, condensator si intrerupator.
Poti folosi si un intrerupator obisnuit, dar sa fie de stiu si eu undeva la 20 A ori 15, undeva intre 15 si 20 A,
Bula spune ca nu stie daca prin defazare cu un condensator motorul ala va functiona.Nu stie pentru ca nu stie cei aia defazare. Defazarea este scoaterea unuia din bobinele acelui motor trifazat din circuit, ceva genul asta, apoi condensatorul ajuta ca acea bobina " scoasa' sa obtina un cimp magnetic independent de celelente 2, care vor deveni de fapt una singura, prin legarea cu nul si faza.
Cam, asa este explicatia in mare, dar va functiona.
Nu stii care este diferenta dintre un condensator de pornire si unu de functionare?
Nici nu trebuie sa stii, tu cumpara cautind asa dupa nume, nu stiu daca in limba romana asa sze numesc, dar incearca asa.
In engeza se numeste start capacitor, alantu simplu capacitor.
Dar arata si diferit, cel p[utin cele de aici unde locuiesc eu.
Asta de functionare ce spui tu, is asa aluminiu ala descoperit, au culoarea aia, astea de pornire, is bagate intr-un invelis de plastic de culoare negru, are si o placuta electronica, care inlocuieste acel buton de pornire cu revenire ce spui tu ca ai.
Asa is pe aici toate condensatoarele astea de pornire.Il pui acolo, si aia e tot, nu-i mai pui nici un buton, ca nu sta nimeni sa mearga sa apse pe buton de fiecvare data
Hai ca la moara ce o ai tu, esti tu acolo oricum, trebuie sa bagi acolo boabe, dar ce te-ai face daca ai avea un aparat de aer conditionat, te duciu afara sa apesi butonul de pornire deci condensatoarele astea de pornire, asa vin la magazin, cu acel circuit care il decupleaza dupa ce motorul respectiv a plecat.
Bine ca il poti scoate din acea carcasa de plastic daca vrei, dar de il lasi acolo, atunci trebuie lasat asa cum vine el, cum este facut.
In RO nu stiu exact cum is condensatoarele astea de pornire, daca is simple ca si celelante.De fapt el este ca si oricare alt condensator, doar ca e de mare putere, sute de mico F si pui acel buton ce spui.
Dar oricum tie nu iti trebuie condensator de asta, motorul tau nu-i asa de mare ca si putere.