| RecKinul a întrebat:

Am nevoie de parerea unei persoane competente pricepute la motoare electrice. Am un motor asincron monofazat si nu ştiu cum să identific cu OHM-metrul digital care este înfăşurarea de pornire. Dacă fac incercari aleatorii prin conectarea pentru o secundă a motorului risc să-l ard? Consider că o secundă sau două nu ar fi mult astfel încât să se incingă până la defectare motorul. Eu ştiam că înfăşurarea de pornire are mai puţine spire decât înfăşurarea de lucru. Adică în consecinţă ar trebui să indice o rezistenţă mai mică pe AVO-metru. Am dreptate?

8 răspunsuri:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Nu ai spus cate intrari are. Eu iti dau in link poate te poti descurca cu el: http://www.emil.matei.ro/mms.php

| RecKinul explică (pentru Salontanul):

Ma refer la motorul unui frigider cu trei conexini la care nu-mi pot da seama decât cu aparatul de măsură. Vreau sa-l probez un pic.

| Salontanul a răspuns (pentru RecKinul):

Atunci cea mai buna metoda este sa pui ohmetru si vezi unde este rezistenta mai mare. Acolo este pornirea.

| TrăieşteClipa a răspuns:

Nu ai dreptate.Este exact invers.Infasurarea de pornire este facuta cu o sarma mai subtire care in consecinta va avea o rezistenta ceva mai mare.
Orice bobinator inteligent lasa afara doua fire mai groase si doua mai subtiri. Cele subtiri sunt cele de pornire.
Cateva secunde sunt suficiente ca sa-l arzi.
Eventual poti sa inseriezi o siguranta de 10A in serie una fuzibila adevarata care functioneaza intotdeauna.

| RecKinul explică (pentru TrăieşteClipa):

Ma refer la motorul unui frigider cu trei conexini la care nu-mi pot da seama decât cu aparatul de măsură.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru RecKinul):

Trebuie pornit cu releul sau care alimenteaza doar pentru cateva secunde infasurarea de pornire fara condensator.

| RecKinul explică (pentru TrăieşteClipa):

Eu ma pricep cât de cât la partea electronică si electrică dar nu am umblat niciodată la motorul unui frigider. Problema este că nu am incredere in releul de pornire (motorul bâzâe scurt o perioadă după care se opreste fara sa pornească sau să se încălzească motorul). Releul de pornire si cel de protectie sunt cam inseparabile. Am decuplat motorul si am masurat tensiunile fara motor. Am pe o conexiune faza si pe celalte două nulul. Probabil ar fi trebuit să verific cu un bec nu cu aparatul pe tensiune. Eu ştiam că releul cupleaza doar cand trece prin motor curentul de pornire nu si cand este decuplat circuitul de la motor.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru RecKinul):

Este posibil ca motorul sa fie blocat.