Scoate-l din priza 30 de sec si baga-l iar. Asteapta putin si incearca sa te reconectezi.
Conectează-te la internet introducând cablul direct în pc, și vezi dacă ai internet pe cablu. Dacă ai introdus setările corect și nu ai internet pe cablu, atunci suni la RDS.
Dar dacă ai internet pe cablu, atunci problema este de la router și trebuie să cumperi altul nou. (Dacă vei comanda fibră optică de la RDS, vei primi gratuit router).
Routerele sunt aparate care se uzează in timp, chiar și dacă nu le folosim.
Acum multi ani în urmă am avut un astfel de aparat luat după PC garage (cel mai bine văzut la vremea aceea): https://m.emag.ro/router-wireless-d-link-rangebooster-dir-635/pd/E2F7MBBBM/
Am activat garanția producătorului, și de la 2 ani l-am adus la 11 ani garanție.
A mers vreo 3 ani, după care l-am pus în cutie și l-am mai folosit după un an, ținut fiind la temperatura și umiditatea camerei. Nu a vrut să mai meargă. L-am trimis la reparat de 2 ori într-un an, iar a treia oară am primit răspuns: produs stornat. Concluzia mea este că s-a uzat. Problema lui era că se deconecta și trebuia restartat 1-2 ori pe oră. Mi-am luat înapoi toți banii care îi dădusem pe el.
Poți numi oricum defecțiunea. Dar eu o numesc uzură.
Se poate numi doar uzura MORALA.
Tehnoligia se schimba repede, si eu mi-am schimbat router-ul dupa cativa ani cu altul nou, de ACELASI VITEZA, si cel nou a functionat ca si conectat direct pe retea.
Aceeasi router, acum un an, s-a comportat ca si cel vechi, comuta incet. I-am gasit firmware nou si l-am "aplicat" cu programul anexat. Router-ul functioneaza iarasi aproape la viteza liniei.
Am avut noroc: programul a fost pentru windows XP, astfel am reusit aplicarea (cu w7 deja nu a functionat).
E adevarat, cu noul soft necesita oprire si re-pornire periodica (odata lunar), dar nu trebuie sa-mi cumpar inca unul nou.
Problema nu este întotdeauna de la router. Poate să fie și de la RDS, chiar și dacă stai la bloc.
Dacă suni la RDS ei îți vor cere să introduci cablul într-un pc/laptop.
Ce poți face este să închizi și să pornești routerul. Nu trebuie să intri in setări pentru că acestea nu au fost dereglate.
Dacă telefonul îți descoperă routerul, deschizi un browser de pe telefon și introduci adresa (ip-ul) de la router. Exemplu: 192.168.0.1. (sau vezi care este scrisă pe router sau în hârtiile lui).
Apoi introduci userul (admin-ul) routerului și parola.
La urmă introduci username-ul și parola de la internet (adică de la RDS).
Dacă nu merge, cauți pe undeva un pc sau laptop. Chemi RDS-ul să îți verifice net-ul.