Ca sa masori tensiunea la bornele unui acumulator auto nu este necesar sa decuplezi borna de minus.
Tensiunea se masoara in V Volti iar curentul se masoara in A Amperi.
Tensiunea se masoara conectand testerul in paralel iar curentul se masoara conectand testerul in serie.
Tensiunea mai poate fi Vac adica alternativa sau Vcc continua.
La fel si curentul Acc sau Aac se mai folosesc si semnele = pentru continuu si ~ pentru alternativ.
Pentru a masura tensiunea la un acumulator auto setezi aparatul pe V= sau Vcc pe un domeniu mai mare conectezi cablurile testerului negru la com si rosu la V.
Poate ai avut rosu la A.sau poate ai setat 20A.
In fine nu mai conteaza, testerul are o siguranta fuzibila la interior care ar trebui sa se arda daca este unul de calitate.
Daca este o pocnitoare de 50 de lei poti sa-l arunci linistit.
Aparatul este un uni-t ut53 190 de lei. Am pus cablul nergu la com, cel rosu la A nu am V ( restul fiind ma și un soclu de cablu cu v și semn de potcoava) si am setat pe V~ 20. Am pus cablul rosu la borna de plus și cel nergu la minus și nu măsură nimic doar am observat ca s-au încins. Ma gândesc sa nu fie defect din fabrica de nu măsoară nimic. Merci de răspuns.
Vazut de sus ai 4 borne.De dreapta la st ai Com, V Ohmi diode, ma, A.
Conectat la A se arde siguranta si nu arata nimic daca e setat pe 20 V.
Trebuie conectat la Com si V Ω
Daca ai masurat pe scala de 20V, atunci nu se strica multimetrul, de la 12V.
Daca s-au icalzit calurile multimetrului, atunci scala pe care ai masurat a fost ori pe amperaj, ori pe rezistenta. In ambele cazuri, multimetrul s-a ars instantaneu, deci poti cumpara altul.
Nu trebuie sa se defecteze nimic la acel aparat, poti masura si cu motorul pornit.
Pai cidn trebuie sa vezi citi Volt scoate alternatorul cum masori? Masori la bornele bateriei. Cu motorul oprit bateria trebuie sa aiba 12 V iar cu motorul pornit 14, in jurul la valorile astea.
Dar ca idee si o baterie aproape moarta iti poate indica 12 V, dar ea sa fie deja dusa de suflet.Sa stii daca o baterie este buna sau nu, is alte aparate ce masoara, nu poti da un diagnistic masurind doar cu aparatul asta multimetru ce spui.
Nu trebuie sa scoti bornele la baterie, cand masori, nici nu-i indicat deci nu ai facut nici o prostie.Cablurile sau incalzit spui tu, nu au cum, daca sor incalzit, inseamna ca aparatul ala era deja defect cand l-ai cumparat.
Cit ai dat pe el ca idee? Ca de ste chinazarie, mai bine nu mai lua, cu alea nu masori nici macar o singura data doar arunci niste bani aiurea.
Nu conteaza pe ce scala amsori aparatul nu trebuie sa pateasca nimic.A fost deja stricat din fabrica.
Cine spune altceva nu stie cei ala aparat de amsura. Eu iti demonstrez, pun pe ce vrei tu, pe cit vrei tu si nu se intampla nimic, doa nu masora dei pus pe stiu si eu ce scala mica ori prea mare.
Bine eu am aparat Fluke tu daca umbli cu cine stie ce, numa aparat nu-i, cum am spus du-te inapoi sa iti dea banii ca nu-s bune si nu mai lua tot de astea de 2 lei.
Bulla de vrea ii dau camera, el imi spune pe ce vrea el sa pun multimetru si ii demonstrez ca nu se arde absolut nimic, garantat.Bine asta la un aparat de amsura, nu la cine stie ce o fi ala ce ai tu, aparat de amsura sigur nu-i
Aparatul este un uni-t ut53 190 de lei. Îi dau retur și cumpăr altceva, poate o fi defect din fabrica. N-am bani de fluke?
Nam zis sa iei Fluke, mai sunt si altele bune. Eu uitasem deja ca mai am ina unu Klein Tools, ala e mult mai ieftin, dar foarte bun si ala.
Relian specialistul in toate si nimic abereaza ca de obicei. Daca testerul il pui pe amperi si incerci sa masori tensiune se arde instant siguranta fie ca este fluke sau altceva.
https://www.soselectronic.com/ro/products/fluke/fluke-fuse-11a-1000v-136979
mariussf18 întreabă: