S-a stricat circuitul de comanda.
Du-l la un electronist bun, poate il stie repara.
Gresit.
Depanarea se poate face intr-o ora si nu costa mai mult de 100 lei.
In afara de placa electronica de baza nici ceea mai scumpa piesa nu costa mai mult de 500 lei.
Ca urmare, reparatia se poate face la pret de MAXIM jumatate a unui aparat nou.
Restul (diferenta) e pura pierdere.
Dronele nu au placa de baza.n-are sens...
oricum ai da-o daca trantesti o drona, nu mai ramane nimic integru.
poate vreun surub daca, mai rezista sa ramana in parametrii.
Nu stiu ce interes ai sa afirmi asta dar in fine.
In alta ordine de idei eu spuneam ca cei care repara nu au timp de prostii de genul, si oricum reparatia in sine nu inseamna nimic decat schimb de piese si calibrari...adica competente. Deci Alta!
Am reparat cateva drone, diferite.
Fiecare a avut o placa de baza, care se ocupa de receptia si prelucrarea comenzilor, precum si cu actionarea elicelor. Acel bloc de comanda il numesc "placa de baza", care se ocupa cu procesarea Placile de extensie si terminalele sunt conectate pe ea, in diferite moduri.
La doua din cele trei drone cu care am avut de a face, au sarit placi de extensie din conector (din cauza unor socuri mecanice (tranta), doar la unul a fost necesara schimbarea unui tranzistor de la comanda unui motor.
Repararea lor nu a durat mai mult de cate o ora, a fost mai complicat identificarea modului de (dez)asamblare
Insa fiecare drona difera in constructie, dar principiul de functionare este comun.
Eu am construit cateva drone, si am avut nevoie de:
quadcopter:
- 1 x frame carbon sau aluminiu
- 1 x controler de zbor cu periferice sau fara
- 4 esc
- 4 motoare
- 1 x Rx
acum ce sa zic. poate tu numesti "placa de baza" acel controler de zbor dar daca e asa, nu poate purta numele de placa de baza. Acolo avem un banal microcontroler pe un banal pcb impreuna cu 2-3 senzori imu, eventual gps sau altimetru.
in majoritatea cazurilor, sa zicem ca drona cade de la o altitudine de la 3-10m, pierzi frame-ul, elicile, 2-3 motoare si tot setul de calibrari. controlerul de zbor, rx si esc-urile raman intacte.
in cazuri de crash mai puternic pierzi frame-ul, elici si motoare, chiar si cabluri rupte, rx si toate setarile fizice sunt terminate.
ps: daca ai fost nevoit sa schimbi un fet din esc nu a fost rezultat al crash-ului ci insusi motivul.
in fine, vorbim si noi...dar parerile pot fi impartite ce sa mai...