anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Stie careva cum functioneaza un lift cum urca cum coboara dc nu cade...etc?

Răspuns Câştigător
| leinad_9238 a răspuns:

Pe principiul contragreutatilor si pe baza de cabluri si scripeti. Cand liftul coboara, contragreutatile urca. Greutatea contragreutatii este egala cu greutatea liftului + jumatate din greutatea numarului maxim de pasageri, astfel incat un lift are nevoie de putere sa plimbe doar restul de jumatate din persoane, majoritatea lucrului mecanic e facut de contragreutati.

5 răspunsuri:
| aditzuca a răspuns:

Cauta la yahoo anweser

| LoveMusic a răspuns:

rolling on the floor Acuma iti fac referat laughing

Deci.liftul se mai numeste si ascensor, este cablata cu relee. Fiecare etaj are un releu de comanda. Se apasa butonul, si ala face cateva contacte.
Pozitia liftului este data de un contact de palier. Mai sunt 2 contacte inainte si dupa pozitia de stop pentru incetinirea liftului.
Pleaca liftul in sensul dat de logica acelor relee si contacte. La atingerea contactelor de incetinire de la etajul respectiv se micsoareaza viteza si la atingerea contactului final se opreste.
M`am informat si eu happy Si te-am ajutat! Mult succes cu descoperirea liftului!

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Nasol. O mica explicatie va dau eu.

Ascensorul in primul rand este de doua feluri hidraulic si electric. Cel electric asre in componenta cabluri de tractiune, roata de fectie, motor, troliu, contragreutate, tampoane, jug, finiti (sus si jos) limitator viteza (lv), console, glisiere, patine, tije + arcuri pentru cablu de tractiune, penele (sistemul de impanare), pod mobil, traductoare, panou de comanda (cu relee, placa cu neuron) si functioneaza cam asa:

Cabina cuprinde podul mobil, ala care calcam pe el si actioneaza contactul de ocupat, peretii cabinei, platforma cabinei, jugul, si mecanismul cu pene pentru. impanare. De jug sunt prinse cu tije cablurile de tractiune si normal, ca tijele mai au si arcurile pentru a atenua oprirea in statie. Cablurile sunt trecute peste roata de frectie si sunt prinse la fel cu tije si arcuri de contra grrutate, care are un anumit numar de blocuri. Atunci ca pesroana intra in lift inchide usiile.si apasa de ex la etajul 5 releul de viteza mare si etajul cinci sunt actionate, la fel si motorul care invarte troliul iar troliul roata de frectie fiind o echilibrare intre cabina si contra greutate motorul urca cabina si in acelasi timp cu o viteza constanta contra greutatea coboara, dar nu poate depasii viteza norm, ala deoarece greutatea dintre ele sunt echilibrate. cand liftul ajunge la magneti, ei actioneaza releul de viteza mica, si-l intrerupe pe cel de viteza mare, iar cand ajunge la traductor se actioneaza frana dintre motor si troliu adica. Motorul transimte rotatie la troliu prin cupla, iar frana ca sa opreasca cabina se apasa pe cupla, dar asta nu inainte de a opri si circuitul de viteza mica. Acelasi lucru si la coborare. Dar ce sa mai spun. atunci cand doi dobitoci, la coborare misca de cabina stanga dreapta penele ating glisiera caz in care se si impaneaza.impanare inseamna oprirea brusca a cabinei.nu se int nimic decat celor doi le vor tremura putin genunchii:D Si app am mai auzit niste intrebari.gen daca iese liftul de pe sine? nu are cum sa iasa pentru ca la capetele de glisiera se afla si limitatorul de cursa...cam atat sper ca am explicat cum trebuie :D

www.mirceabondar.com

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Pentru ca il tine niste cabluri

| macaragiul a răspuns:

Ascensoarele electrice pe care cu totii le avem la bloc sunt de fabricatie IFMA si au acelasi principiu de functionare cu toate ca ele sunt facute in mai multe variante. in putul liftului avem in dreptul fiecarui etaj cate un aparat numit traductor de statie, care "spune" panoului electric al liftului din sala masinii la ce etaj este cabina. in momentul in care trimitem liftul din cabina la un etaj sau il chemam dupa palier "spunem" automatizarii liftului (panoului electric din casa liftului) unde vrem sa mergem. deci logica functionala a automatizarii este sa compare unde este liftul cu unde vrem noi sa ajungem, dand astfel comanda de urcare sau coborare, dupa caz a liftului. liftul pleaca cu viteza mare, care este de lucru. in momentul in care cabina ajunge la etajul dorit, traductorul respectiv de statie este actionat si se intrerupe comanda vitezei de mers (traductorul de statie este amplasat in put la intrarea cabinei in statie), automatizarea "vede" ca unde suntem este egal cu unde avrem sa ajungem, apoi se trece pe viteza mica (de nivelare). pe cabina se gaseste traductorul de nivelare, care este actionat in momentul in care cabina ajunge la palier, deci actionarea sa are ca efect oprirea liftului la palier in statia (etajul dorit). operatia descrisa mai sus, in care la intrarea in statie are loc incetinirea liftului pentru oprirea lui precisa la palier se numeste nivelare, operatie pe care cu totii o simtim cand mergem cu liftul, decelerarea la intrarea in statie lasandu-se cu o mica smucitura. exista lifturi foarte vechi fara nivelare, dar cu viteza de deplasare mica, deoarece nu mai este asigurata la o viteza mai mare precizia opririi la palier. schema de comanda trebuie sa memoreze etajul unde este trimisa cabina, memoria automatizarii trebuind sa se stearga dupa ce liftul si-a finalizat cursa. acesta este principiul functional al liftului, care ar fi mult mai simplu de ilustrat pe baza unei scheme electrice.
intr-adevar la lifturile vechi de dinainte de anii '60, cum este cel din Piata Amzei de la care s-au furat contragreutatile citirea pozitiei cabinei nu se face prin traductoare de statie amplasate pe peretii putului, ci printr-un aparat numit selector, amplasat in sala masinii, care era pus in miscare de cabina printr-un lant ca cel de bicicleta, deci reproducea in sala masinii miscarea cabinei in put. si cum spunea cineva mai si nu este obligatoriu ca lifturile cu selector sa aiba doar motoare de cc, majoritatea avand motoare asincrone trifazate. trebuie sa facem diferenta intre solutia de actionare electrica (motorul liftului) si solutia de comanda si control (seletor, traductori). pentru lifturile pe selector nu se mai gasesc piese, motiv pentru care multe din ele au fost modificate si trecute pe traductori.
referitor la sistemele de siguranta ale liftului, cel mai important este cel limitator de viteza-paracazator. cabina si contragreutatea culiseaza in put pe niste sine numite glisiere. cabina in miscarea sa printr-un cablu de otel actioneaza limitatorul de viteza din sala masinilor. in cazul in care cabina urca/coboara (la lifturile vechi lv-ul lucreaza doar pe coborare) cu o viteza ce depaseste cu 15% viteza nominala, acesta se va bloca mecanic si printr-un contact electric va oprii de urgenta troliul. lv-ul este antrenat de cabina, si anume el este conectat la paracazatoarele cabinei. blocarea lv-ului va bloca si miscarea cabinei, lucru ce va avea ca efect faptul ca lv-ul va actiona paracazatoarele care vor bloca (impana) cabina pe glisiere, prevenind astfel prabusirea ei in gol.