Nu mai sunt de mult relevanti nr de MP pentru calitatea pozei.
conteaza senzorii, softul, lentilele etc etc
Lentila o am din sticla posibil Zeiss nu știu exact....in orice caz nu e din plastic...
Am S23 ultra, nu știu din cap câți mp au toate camerele... însă pozele făcute cu o lumină corespunzătoare ies apropiate cu un aparat, desigur că e încă cale lungă să se ajungă la performanțele unui aparat foto însă rezoluții mai mici și cu blur artificial, pozele ies atât de bine încât nu distingi diferența la prima vedere.
Numarul de MP conteaza mai putin,
conteaza in primul rand marimea fizica a senzorului de imagine.
Adica acel numar 1/... (exemplu: 1/1.56" 1/1.8", 1/2.7, etc)
(1/1.56" inseamna un senzor de 0.64", adica 0, 64 inch )
Un senzor de 1/2.7" inseamna 0.37", adica capteaza mai putina lumina decat cel de 0, 64", pozele ies fara detalii si cu acea granulatie (zgomot de imagine).
(! _! A nu se confunda cu deshiderea maxima a diafragmei (apertura), aceea e cu totul altceva: f/2.8, etc)
Marimea senzorului, impreuna cu numarul de MP,
stabilesc impreuna marimea pixelului foto
("pixelii" de pe senzorul aparatului, NU sunt pixelii ecranului)
(de ex. un pixel de 1.0 μm e de dorit in comparatie cu unul de 0, 72μm, deoarece pixelii mai mari capteaza pe suprafata lor mai multa lumina ).
Si nu in ultimul rand, daca software-ul (aplicatia de camera) e bun, ies minuni.
Aplicatia de la Google (Google Camera, numita si GCam) da o noua viata foto telefoanelor cu lentile slabe sau cu senzori mai amarati.
DAR trebuie sa gasesti exact varianta pentru telefonul tau, nu e universala.
Pentru o imagine de calitate 4k pe un ecran de telefon sunt suficienti 8 megapixeli cu o densitate de 300ppi. Apoi ochiul nu mai face diferenta.
Conteaza in egala masura si partea software.
Unii producatori au algoritmi mai eficienti decat altii.
Apoi unii au lentile de plastic no name altii au Leica sau Zeiss.
Unii au stabilizare optica si electronica a imaginii altii au nevoie de trepied.