| JohnJames a întrebat:

Am dus telefonul la garantie in data de 7 iulie si pana astazi (27 iulie) nu am primit nici un semn legat de telefon. Le-am trimis un mail celor de la Flanco (de unde am luat telefonul Huawei G8). Tin sa precizez si modelul din motivul ca dupa ce m-au sunat au zis ca telefonul a fost refuzat la service-ul respectiv pe motiv ca nu se ocupa cu repararea acestui model. Iar astazi (dupa 20 de zile) mi-au spus ca l-au trimis in alt service si ca trebuie sa mai astept. Legea spune ca perioada din care dau telefonul vanzatotului pana il primesc nu poate depasi 15 zile calendaristice. Le-am spus si lor treaba asta si mi-au spus ca aceasta lege nu intra in considerare pentru ca nu este vina lor ca cei de la service-ul respectiv nu i-au anuntat ca nu repara modelul asta. Si totusi 20 de zile unde a stat telefonul daca service-ul l-a refuzat pe loc? Ma gandesc sa fac o reclamatie la anpc pentru aceasta situatie, dar problema este ca nu cunosc asa bine legile...am citit undeva ca service-ul trebuie sa trimita o negatie de service pentru a putea sa cer banii inapoi sau sa imi inlocuiasca telefonul, dar daca tot acest timp de 20 de zile telefonul NU a fost in service tipul a zis ca nu intra aceasta lege in considerare. Daca azi a trimis telefonul in alt service o sa se ajunga la o luna pana il primesc. Ar fi o surpriza sa ma sune sa-mi zica si ca trebuie sa platesc pentru reparatii pe diferite motive. Magazinul a zis ca nu sunt ei de vina pentru ca service-ul nu i-a anuntat ca nu repara modelul asta. Dar totusi...in concluzie, acestea fiind spuse eu ce pot face in privinta asta? Pot face reclamatie la anpc? Ajuta cu ceva? Sau ce e de facut?

3 răspunsuri:
| weirdfirefly00 a răspuns:

Traim in Romania si nesimtirea e mare chiar si la firmele astea. Asa am patit si eu la Germanos cu telefonul sau cand trebuia sa imi recuperez banii cand am returnat produse cumparate online. Sa ii freci cu cat mai multe telefoane si poti sa faci si reclamatie daca stii cum. Nici eu nu ma pricep la chestiile legale dar macar pentru demnitatea ta cand te supara cineva sau nu te respecta in tara asta poti macar sa iti spui nemultumirile sau sa faci reclamatii si etc. De multe ori si sistemul e nesimtit in sensul ca la unele chestii daca faci reclamatii sau iti ceri banii inapoi te plimba 1000 de ani doar ca sa te saturi si sa te potoleasca.

| CuriousStuff a răspuns:

De fapt sunt 30 de zile. Daca in 30 de zile nu ti-l repara ai dreptul sa ceri un telefon nou acelasi model. Dar doar dupa 30 de zile. Daca iti refuza dreptul asta poti face plangere la OPC. Nu conteaza ce fac ei cu telefonul tau dar daca il tin mai mult de 30 de zile poti sa ceri telefon nou. Eu mi-am trimis telefonul in reparatie la un service din Bucuresti, eu fiind din alt oras. Iar dupa vreo 20 de zile am sunat sa vad in ce stadiu e telefonul si au zis ca l-a pierdut curierul cu care l-au trimis si ei la un service din polonia (pentru ca doar acolo se repara telefon modelul meu) si mi-au trimis un telefon nou. Poate s-a schimbat legea dar eu stiu ca sunt 30 de zile.

| JohnJames explică:

"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului". Pe baza asteia ziceam eu 15 zile...dar din ce am inteles astea cica ar fi vorba de zile in service, iar cum telefonul nu a fost in nici un service nu au ce face. Nu ma pot folosi de acea negatie de service. Ma intrebam daca le fac reclamatie daca ma ajuta cu ceva...mi se pare o perioada mare de timp si au incalcat-o. Mai astept raspunsuri sa vad din cazurile voastre ce ati patit si cum, iar maine le si fac reclamatia daca are rost si merita.