| unvecin a întrebat:

Am un aparat Vodafone Semnal Plus, pe care l-am pus în priză și e conectat la router-ul de internet (RDS&RCS).

Funcționează foarte ciudat.

1. Are perioade când nu merge deloc.
2. Are perioade când merge perfect.
3. Când se întrerupe curentul de la rețea și revine se schimbă perioada: dacă înainte aveam semnal la telefon datorită aparatului, urmează să nu mai am. Dacă înainte nu aveam semnal, urmează să am.

Ținând cont că RDS&RCS și Vodafone n-au treabă una cu alta, iar combinația fericită în cazul meu o fi întâmplătoare, nu pot să apelez la ajutor la niciuna dintre firme - mă tem că „rezolvă" ei ceva setări să nu mai meargă deloc.

Ce aș putea totuși să încerc? Sau care o fi o explicație pentru povestea asta?

Nu prea vorbesc eu mult la telefon, dar mă nemulțumește uneori când am câte o săptămână două semnal 0... zici că-s plecat pe altă planetă.

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Vodafone Plus este un router care primeste conexiunea prin cablu internet si in loc de wi-fi emite semnal 3G.
Presupun ca, la tine configuratia este astfel: conexiune cablu de la RDS - router - dispozitivul "Vodafone Plus".
Daca e astfel conexiunea, atunci problema este de la intreruperea conexiunii sau schimbarea IP-ului de la RDS.
Problema se poate rezolva doar configurand router-ul sa aiba reconectare automata la Wan), eventual si un IP fix pe conexiunea Lan unde este conectat dispozitivul "Vodafone Plus".

16 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Semnalul de telefonie si de date n-are nimic cu router-ul RDS, doar cu Vodafone.
Poti avea conexiune wi-fi de internet nelimitat prin router, fara sa se consume din pachetul de Gigabaiti din abonamentul Vodafone.

Problema ta cu lipsa semnalului de telefonie se datoreaza ori acoperirii slabe cu semnal in zona telefonului, ori telefonului /cartelei SIM. In ambele cazuri trebuie sa contactezi serviciul clienti de la Vodafone.

Cand esti acasa, folosesti internetul prin wi-fi, nelimitat. La unele telefoane nu se comuta automat internetul de pe date pe wi-fi si se poate intampla sa se consume si din pachetul de date in loc sa functioneze doar prin wi-fi. Pentru a nu avea asemenea surprize neplacute este bine sa verifici setarile telefonului, precum si cantitatea de date folosit (la wi-fi nu se contorizeaza).

| unvecin explică (pentru Bula):

Internetul e OK. Merge fără probleme non-stop, pe wifi, la telefon.

Problema e strict legată de acest aparat: https://www.vodafone.ro/....../index.htm
În lipsa lui acasă nu am niciodată semnal la telefon. Totuși are perioade când funcționează perfect săptămâni întregi. Până se ia curentul... Și categoric e conectat la router și pus în priză... așa e creat să meargă.

Are legătură cu 3G, dar nu știu cum. :)) Cablul de la RDS&RCS face posibil acel 3G pentru aparatul de la Vodafone...

Da, sunt într-o zonă cu acoperire foarte slabă. Singura soluție e acest aparat sau altele similare, din câte știu.

| unvecin explică (pentru Bula):

Și, da, a trebuit să-mi iau smart phone că altfel - cu telefonul vechi care nu știa de 3G nu mergea niciodată soluția cu aparatul ăsta.

| Bula a răspuns (pentru unvecin):

Vodafone si nici Digi NU functioneaza prin cablu, deci n-au nimic cu cablul 3G.
Intr-adevar, acoperirea 3G si 4G in tara este destul de slaba; exista mai mult in zona localitatilor mari si drumurilor principale.
Daca locuiesti in zona cu semnal 3G slab, ar trebui sa folosesti banda de 2G, cu un telefon care alege corect si automat banda de lucru.

Discuta cu cei de la Vodafone pentru rezolvarea problemei.

| unvecin explică (pentru Bula):

Degeaba. Am luat curentul la mine acasă și l-am dat înapoi și după vreo jumătate de oră am semnal full din nou. laughing Semn că aparatul ăla își face treaba (apar acum și iconițele corect, cum apar când e funcțional). O să urmăresc, dar aparent am găsit soluția.

Ciudat că rețin că am încercat mai demult prin deconectare modem + router + aparatul ăla. Data viitoare încerc așa prima dată... poate că e suficient.

Dar puțin probabil să fie coincidență, eram deja fără semnal de câteva zile bune. happy

| Bula a răspuns (pentru unvecin):

Poate vorbesti de semnalul wi-fi, caz in care poti sa ai dreptate.
In intrebare insa ai vorbit de "semnal la telefon", ceea ce este cu totul ALTCEVA! tongue

| unvecin explică (pentru Bula):

Hai că atâta diferență fac și eu. Wi-fi și internetul e una. Vorbesc despre semnalul de telefon. În fine.

Aruncă o privire aici: http://www.vodafone.ro/....../index.htm Că nici eu n-am știut că există până am ajuns să-l am. :)

| unvecin explică (pentru Bula):

Dispozitivul Vodafone Semnal Plus este o microcelulă 3G ce asigură conexiunea radio pentru echipamentele 3G Vodafone din locaţia ta: telefon mobil, tabletă, modem USB sau laptop.

Dispozitivul poate fi utilizat de orice posesor al unui abonament sau cartelă Vodafone împreună cu un terminal 3G.

Vodafone Semnal Plus funcţionează doar pe internet prin cablu.

Vodafone Semnal Plus are o rază de acoperire de aproximativ 30 de metri. Aceasta depinde de tipul clădirii în care se află instalat dispozitivul şi de apropierea acestuia de obiecte metalice sau transmițătoare Wi-Fi.

q.e.d. tongue Dar tot nu știu cum funcționează de fapt, pentru că habar n-am de acel 3G. laughing

| Bula a răspuns (pentru unvecin):

Semnalul de telefon (Vodafone) nu are nimic cu router-ul wi-fi conectat la RDS.
Tu trebuie sa poti vorbi si daca router-ul e scos din priza sau iesi din casa!
Daca nu poti vorbi, atunci oriai semnal slab, ori telefonul are problema.

| unvecin explică (pentru Bula):

N-are nicio treabă cu wi-fi (clar), dar are treabă cu cablul de internet, pentru că acolo o fi sursa de 3G (?!). Pun imediat poze.

| unvecin explică (pentru Bula):

Exact! big grin

| Bula a răspuns (pentru unvecin):

Emisia semnalului 3G se face printr-o antena mica incorporata in dispozitiv.
Functionarea este asemanatoare unui router wi-fi, dar foloseste benzi de frecventa de telefonie 3G si identificare Vodafone in loc de benzi folosite pentru wi-fi.

| unvecin explică (pentru Bula):

Tare. Aici e o poză cu ce am eu: https://i.imgur.com/lvLTNqa.jpg

Dar e exact cum ai zis mai sus.

| unvecin explică (pentru Bula):

Pe cablul care intră din dispozitivul Vodafone Semnal Plus în router scrie MODEM / ROUTER. Înțeleg că ar merge și direct în modem unde am intrarea aia liberă. Asta ar rezolva problema cu IP-ul, nu? Pentru că ocolește router-ul, nu mai are treabă cu el.

| Bula a răspuns (pentru unvecin):

Nu stiu cum se reconecteaza sau nu in mod automat pe internet.
Incearca, iar daca nu functioneaza, cere ajutorul celor de la Vodafone, respectiv cei de la RDS (pentru conexiunea router-ului.

| Bula a răspuns (pentru unvecin):

Semnalul intra din router in dispozitiv prin acel cablu. Asta inseamna ca intre ele ests o conexiune cu IP alocat automat.
Cum am scris, ROUTER-ul trebuie sa fie intai configurat sa aiba reconectare automata, pe partea Wan (intrare). In acel caz, chiar daca se intrerupe scurt conexiunea de internet, se va conecta inapoi in mod automat cand re-apare conexiunea.

| Bula a răspuns (pentru unvecin):

Vodafone Plus este un router care primeste conexiunea prin cablu internet si in loc de wi-fi emite semnal 3G.
Presupun ca, la tine configuratia este astfel: conexiune cablu de la RDS - router - dispozitivul "Vodafone Plus".
Daca e astfel conexiunea, atunci problema este de la intreruperea conexiunii sau schimbarea IP-ului de la RDS.
Problema se poate rezolva doar configurand router-ul sa aiba reconectare automata la Wan), eventual si un IP fix pe conexiunea Lan unde este conectat dispozitivul "Vodafone Plus".