Battery Wear Level: variaza intre 0% si 100%.
Battery Charge Level: variaza si el intre 0% si 100%.
Pentru ca ambele sunt exprimate in procente, produc confuzie.
De noua bateria are (sa zicem) 10000 mWh. Asta este Designed Capacity. Cand este nou-nouta deci la Designed Capacity, are Wear Level 0%. Cand este nou-nouta si incarcata (Charge Level) 100% va avea fix 10000 mWh.
Dupa 5 luni bateria se uzeaza (= moare) 1%. Vom avea un Wear Level de 99% (adica bateria mai are 99% din Designed Capacity). La un Wear Level de 99% o baterie incarcata complet (Charge Level 100%) va mai avea 9900 mWh.
Dupa 2 ani bateria se uzeaza 20%. Avem Wear Level 80%. La acest nivel, un Charge Level de 100% va mai oferi 8000 mWh.
Concluzie: cu cat trece timpul si se uzeaza bateria, cu atat tine mai putin.
Rezolutie: mortul de la groapa nu se mai intoarce. Uzura bateriei creste intotdeauna. Poti sa scazi rata de uzura dar bateria invariabil se uzeaza. Nu o poti "dez-uza", ca sa inventez un cuvant. Poti doar sa schimbi bateria uzata cu una noua (de origine, ca daca o schimbi cu una facuta pe vapor vei avea surprize).
P.S. Uzura 1% in 5 luni este foarte bine. Bateriile/acumulatorii au in general garantie 6 luni.
Pai inchide ferestrele de pe fundal. Eu am un j3 2016 si cand il lasam peste noapte incarcat 100% dimineata il vedeam la 82% sau ceva de genul si solutia a fost sa inchid toate ferestrele de pe fundal ca sa nu mai ruleze aplicatiile care mananca mult din memorie si baterie apoi nu scadea sub 95% peste noapte. Poti sa incerci sa tii luminozitatea mica. Eu cand sunt intr-o inchepere de obicei o tin la 0 sau putin mai mare. Cand ies afara unde bate soarele in ecran o tin la maxim.