Mie mi se pare aiurea tu ești cel care ar trebui să îi dai în judecată dacă deții contractul și în clauzele specificate validitatea contractului după încheierea sa.
E ceva absurd deoarece contractul este încheiat deci practic nu au dreptul să-ți impute bani după acea dată, și problema e la ei că ți-au oferit această posibilitate.
Părerea mea e că ar trebui să comunici cu cineva din aria dreptului jurist/avocat și în baza contractului și a facturii să determine o soluție astfel ca tu să nu fii nevoit să plătești acea sumă de bani.
Contractul practic e nul deci nu prezinți obligația achitării facturii fără vreun acord scris.
Dar există posibilitatea ca utilizând serviciul, să accepți anumite termene și condiții și să fii nevoit să plătești serviciul, dar în acest sens intră doar banii pentru serviciu.
Numai bine
Crăciun fericit
Contractul se termina pe 19 noiembie anul asta, eu am solicitat inchiderea abonamentului chiar atunci, dar ei mi-au trimis mesaj ca pe 19 decembrie se va inchide. Deci a continuat inca o luna, ceea ce eu nu le-am cerut, si culmea, nu aveam aceeasi oferata, doi ani am avut nelimitat sms in retea, iar luna asta trebuie sa platesc 5 mil pentru sms in retea. eu nu am semnat nimic, nu am fost de acord ca ei sa mai imi tina abonamentul inca o luna, dar nu l-au lasat nici cum era, au vazut ca dau multe mesaje si mi le-au luat ca sa cad in plasa...acum te intreb pe tine, tu ai mai pomenit sa ai mesaje si minute nationale, iar in reteaua ta nu? eu da
Să ai naţionale şi nu în reţea, asta e ciudat cred că e cam aiurea şi cam a fost cu intenţie toată treaba, am auzit că fac măgări dar chiar în aşa hal..Cam patetic, sincer nu văd motive să achiţi factura, dar după cum am spus e bine să ai o discuţie cu un jurist sau notar cine ştie poate îi faci pe ei să plătească toată treaba e că e o companie şi trebuie să acţionezi să nu fie vreun fel de chestie care să-ţi cauzeze probleme.
Deşi e cam aiurea să fi nevoit să plăteşti tot tu pentru incompentenţa şi escrocheria lor
Bună!
Oare de ce mai ai un Contract dacă NU îl citeşti?
Tu aveai OBLIGAŢIA de a comunica dorinţa de Reziliere a Contractului cu cel puţin 30 de zile ÎNAINTE de a expira ( sau de data de la care doreşti rezilierea )!
Având în vedere că NU ai respectat termenul de 30 de zile, Contractul s-a prelungit cu ( cel puţin ) acele 30 de zile ( la care erai obligat ca preaviz )!
Scrie foarte CLAR în Contractul pe care l-ai semnat!
"1.2. Prelungirea tacită a Contractului
La expirarea Perioadei minime contractuale, în cazul în care niciuna
dintre părţi nu comunică celeilalte părţi intenţia sa de încetare
a Contractului, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de
expirarea Perioadei minime contractuale, Contractul se prelungeşte
tacit pentru perioade succesive egale cu Perioada minimă
contractuală, nefiind necesară nicio altă formalitate." - SURSA :
https://www.orange.ro/files/contracte/nw/tcg/tcg-abonamente-22-06-2015.pdf
Vezi alte detalii şi începând cu pag. 27 de la acelaşi link...
Dacă nu plăteşti Factura, ţi se vor adăuga PENALITĂŢI lunare & vei ajunge să plăteşti chiar şi 1500-2000 lei :(
Plus că poţi fi dat în judecată, iar Instanţa te va OBLIGA şi la plata cheltuielilor de judecată ( de vreo 500 lei )!
Toate cele bune!
Sărbători Fericite!
http://i.imgur.com/1e0N7Bl.jpg
http://i.imgur.com/2q6KoEi.jpg
Buna! Din cate vad e posibil sa lucrezi la Orange. in primul rand, atata timp cat eu nu eram sub contract cu ei, nu raspund de nicio factura. In al doilea rand, nu se adauga penalitati la abonamentele inchise, intereseaza-te, si informeaza-te. Iar in al treilea rand, nu ma pot da in judecata pentru ca eu nu am girat cu nimic, nu am garantat cu absolut nimic ca eu voi putea sa platesc acest abonament, nu sunt salariat, nu am niciun venit, sunt student, iar cu toate acestea, mi-am respectat contractul si am platit tot in cele 24 de luni, de restul nu raspund nici acum, nici niciodata. In cel mai rau caz, sa zic asa "rau", ei vor vinde creanta unor firme de recuperari, si ma vor stresa cu plicuri prin posta, si nu voi mai putea sa imi fac abonament la Orange. Informeaza-te inainte sa dai un raspuns in care crezi ca esti foarte bine informata. Sarbatori fericite!
Mda, în primul rând, NU lucrez la Orange!
Ceea ce ţi-am citat/indicat se regăseşte pe site-ul acestora...
REPET : Citeşte cu ATENŢIE Contractul pe care l-ai semnat!
Iar în al 2-lea rând, sunt BĂRBAT :)
În altă ordine de idei, NU ai priceput mare lucru din ce spuneam anterior :(
Tu zici : "... atata timp cat eu nu eram sub contract cu ei, nu raspund de nicio factura."
Din PĂCATE, te ÎNŞELI!
Am EXPLICAT anterior că, dacă nu ai anunţat intenţia de a rezilia Contractul cu 30 de zile ÎNAINTE de a expira, atunci Contractul se PRELUNGEŞTE ( în mod AUTOMAT ) pe perioade egale cu perioada iniţială!
Deci, ERAI "sub contract" - doar că, nu era în perioada "minimală"!
Implicit, "RĂSPUNZI" de acea Factură şi eşti OBLIGAT la plata ei!
În privinţa "PENALITĂŢILOR", iar te ÎNŞELI!
De asemenea, te ÎNŞELI şi în privinţa aşa numitului "abonament inchis"!
Abonamentul tău este ( deocamdată ) "suspendat" pentru neplata serviciilor!
Abia după achitarea serviciilor facturate se va ţine cont de solicitarea ( TARDIVĂ ) de încetare a abonamentului...
El va fi ( complet ) "închis" doar în momentul în care vei ACHITA contravaloarea Facturii + penalităţile!
"1.9. Facturarea şi termenele de plată :
...
(3)... Indiferent de modalitatea de transmitere a facturii pentru Servicii, neprimirea acesteia nu exonerează Clientul de la plată, Clientul fiind obligat să se intereseze despre cuantumul sumei facturate.
...
Clientul declară şi recunoaşte că oricare şi toate sumele cuprinse în facturile Orange România reprezintă creanţe
certe, lichide şi exigibile ăn condiţiile prevăzute la art. 5 din Clauzele Contractuale de Bază.
(4) În caz de neplată a facturii până la expirarea termenului stabilit pentru plata facturii conform art. 5 din Clauzele Contractuale de Bază, Clientul este de drept în întârziere, fără a mai fi necesară îndeplinirea vreunei alte formalităţi şi va datora penalităţi de întârziere de 0, 5% pentru fiecare zi calendaristică de întârziere, calculate asupra valorii totale a facturii, până la data achitării integrale a sumelor datorate către Orange România. Cuantumul sumelor datorate de Client cu titlu de penalităţi de întârziere poate depăşi cuantumul sumei asupra căreia sunt calculate. Efectuarea de către
Client a unor plăţi parţiale în contul facturilor Orange România nu va fi interpretată în nicio circumstanţă drept o renunţare din partea Orange România la obligaţia Clientului de a plăti integral şi la termen sumele cuprinse în facturi.
(5) La expirarea termenului de plată stabilit conform art. 5 din
Clauzele Contractuale de Bază, pe lângă măsurile luate conform alineatului 4 de mai sus, Orange România poate suspenda accesul Clientului la Servicii până la plata integrală a facturii. Pentru reconectare, Clientul va fi obligat să achite contravaloarea facturii şi, ulterior reconectării, tariful de reconectare pe factura următoare.
(6) În cea de-a 25-a zi calendaristică de la data emiterii facturii, în cazul în care Clientul nu a plătit integral sumele datorate, Orange România este îndreptăţită să rezilieze prezentul Contract conform art.1.16, alineat 1, de mai jos." - SURSA = Contractul tău = linkul anterior :
https://www.orange.ro/files/contracte/nw/tcg/tcg-abonamente-22-06-2015.pdf
Acolo se EXPLICĂ foarte CLAR că eşti OBLIGAT la plata Facturii + a PENALITĂŢILOR zilnice şi că RECUNOŞTI ( implicit, prin semnarea Contractului iniţial ) acele sume & că eşti OBLIGAT la plata sumelor din Factură! =))
Oare, o fi chiar aşa de "GREA" Limba Română? :))
În plus, acolo se EXPLICĂ că, până la plata sumelor, Contractul se SUSPENDĂ ( automat ), iar dacă datoria nu se achită 25 de zile calendaristice, atunci Orange Reziliază Contractul ( nu tu ) în condiţiile menţionate!
Iar penalităţile zilnice se MENŢIN până la achitarea INTEGRALĂ a creanţei către Orange!
"Penalitati incetare contract...
In cazul rezilierii Contractului de catre Orange Romania înainte de expirarea Perioadei minime contractuale clientul va fi tinut la plata de despagubiri egale cu Valoarea Abonamentului inmultita cu numarul de luni ramase pâna la expirarea Perioadei minime contractuale.
La aceasta suma se adauga si eventualele facturi neachitate si penalitati de intarziere la plata (0, 5% din valoarea facturilor neachitate/zi intarziere)" - SURSA :
https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/#penalitati-contract
Tu mai zici : "nu ma pot da in judecata pentru ca eu nu am girat cu nimic, nu am garantat cu absolut nimic ca eu voi putea sa platesc acest abonament, nu sunt salariat, nu am niciun venit, sunt student,..., de restul nu raspund nici acum, nici niciodata."
Chiar îmi vine să RÂD =)) =)) =))
Voi, COPILAŞII din ziua de azi, vă CREDEŢI mari "şmecheri" :))
D.p.d.v. legislativ/legal, tu HABAR NU AI ce vorbeşti!
Poţi să fii dat în judecată chiar dacă "nu ai girat cu nimic, nu ai garantat cu absolut nimic ca tu vei putea sa platesti acest abonament, nu esti salariat, nu ai niciun venit, esti student"!
Mai "pune mânuţa" şi STUDIAZĂ!
* Noul Cod Civil ( actualizat 2014 ) de la linkul :
http://www.avocatconstanta.com/Noul%20Cod%20Civil%20actualizat.pdf
* Noul Cod de Procedură Civilă de la linkul :
http://legeaz.net/noul-cod-de-procedura-civila/
http://legeaz.net/......blicat.pdf
Dacă ai fi trecut măcar prin 10-20 % din Instanţele prin care am fost eu, ai fi întâlnit DESTULE procese de acest gen!
Iar atunci "îţi VENEA mintea la cap"! =))
Mda, ultima ta "remarcă" ţi se POTRIVEŞTE tocmai ţie : "Informează-te înainte să" comentezi!
În altă ordine de idei, îţi "iei" şi un IGNORE deoarece mi-am PIERDUT destul timp cu tine, iar tu continui să FACI "pe deşteptul"!
O zi frumoasă!
Daca nu platesti ultima factura nu iti vor trece numarul pe cartela si vor face tot posibilul sa isi recupereze suma pe care le-o datorezi. Daca nu vor reusi vor vinde creatanta ta catre o firma de recuperari si de atunci incepe show-ul : gen scrisori cu ultimaturi sau amenintari cu judecata...
Ultima factura era pe 19 noiembrie 2015. din noiembrie pana in decembrie eu nu eram sub niciun contract cu Orange, nu am cerut asta. iar ei au continuat inca o luna, cu aceeasi oferta, dar lundu-mi mesajele nelimitate din retea, stiinda ca eu dau multe mesaje in retea, si ca probabil nu o sa imi dau seama, si nu mi-am dat.
Daca citsti atent contractul semnat cu ei spune clar ca daca nu depui cu cel putin 30de zile cerere de reziliere cu ei contractul se prelungeste automat...deci logic din timp ce tu ai solicitat sa reziliezi contractul sa mai treaca o perioada de 30 zile.