Eu nu am inteles ceva ce legatura are încarcatorul cu telefonul si cu garantia, tu ai nevoie de alt incarcator original, ce vrei sa schimbi telefonul?
Nu mai, că am găsit să cumpăr doar cablul de date fără încărcător
Pai daca iti iei un alt incarcator... nu are legatura cu garantia. Daca telefonul esfe zgariat, da... teoretic ar trebui sa nu fi pierdut garantia, pentru ca el functioneaza cum trebuie.
E zgâriat cam mult dar doar pe spate, pe ecran arată ca nou, fară absolut nici zgârietură sau fisură
Daca e in garanție, foarte simplu: mergi la magazinul de unde l-ai cumpărat si le explici situatia. Ei au obligatia ca in 15 zile sa il aduca la conformitate. Pe perioada reparatiei ai dreptul sa soliciti un alt telefon.
Daca in cele 15 zile te anunta ca au anulat garantia, gaseste un service autorizat sa faca expertize (eu stiu unul, dar e in Arad). Mergi la ei cu telefonul, iar in urma expertizei va reiesi clar ca zgârieturile nu au legatura cu incarcarea. Scanezi factura pentru telefon, informarea de la service, factura pentru expertiza si depui reclamatie la ANPC (se poate online) si ceri restituirea integrala a pretului pentru telefon, pentru expertiza si orice alta cheltuiala asociata (taxe curier, daca e cazul, chitanta de taxi pentru deplasari etc).
Citeste legea garantiilor (449/2003).
Aceasta este in vigoare si nu exista exceptii legate de pandemie. Si nu, nu poti sa il tot iei si sa ii faci cate ceva, din momentul in care magazinul a fost anuntat de aparitia neconformitatii, acesta are 15 zile sa il aduca la conformitate. Daca in acest interval ai una sau N interventii care nu au rezolvat-o nu e relevant, dupa 15 zile e dreptul consumatorului sa isi ceara banii inapoi.
De vrajeli de genul celor insirate de tine am avut si eu parte, nu o data, ca toti comerciantii sunt tari in gura la inceput. Dar crede-ma, de fiecare data cand am avut produse defecte in garantie mi-am recuperat integral banii si toate cheltuielile.
Deci să înțeleg că pot face ceva să-mi dea banii înapoi?
In prima faza poti cere aducerea produsului la conformitate. Daca trec 15 zile si acest lucru nu se întâmplă ai dreptul de a cere rezilierea contractului (asa e expresia din lege) si restituirea integrala a costurilor.
Nu este caz de calamitate, necesitate, dezastru sau razboi. Este doar stare de alerta, nu s-a anulat nici o lege.
Nu depinde nimic de bunul simt, garantia este o obligatie legala. Si nu se ajunge in instanta, nu am pomenit cuvantul asta, se ajunge la ANPC, care va dispune restituirea banilor, va aplica amenda vanzatorului (minim 5000, fara posibilitatea de a achita jumatate din minim) si poate chiar extinderea controlului.
Si eu ca si consumator nu sunt curios ce vrea un patron, cum isi castiga banii si cum isi instruieste el angajatii. Am auzit textele astea de la firme mari (e-Mag, Dedeman, Altex-Media Galaxy, Flanco, Vodafone, Digi). In final toate au plătit, ba chiar una din ele a inlocuit produsul cu altul mult mai scump (modelul defect nu se mai fabrica), cu toate ca am refuzat sa imi retrag reclamatia, numai sa poata demonstra ca au facut tot posibilul pentru a rezolva amiabil situatia.
Scoate husa si incearca sa l incarci poate din causa husei nu intra mufa bine, poti incerca cu un incarcator de la un prieten cablurile sunt si ele cu incarcare rapida ca si incarcatoarele de altfel.
Problema era că l-am încărcract la baterie externă, și după acea la priză numai încărca rapid, dar mi-am luat alt cablu că ăla numai era bun oricum și acum merge încărcarea rapidă
Si eu am luat un cablu care nu are incarcare rapida, conteaza si cablul icearca la un service gsm cu incarcator de la ei sau de la un prieten.
A meu cablu are plus că materialul cred că e din fibră
Păi și dacă nu maî încarcă rapid ci foarte lent peste 5 ore ce să fac?
că el are funcția de încărcare rapidă, mi-e să nu-i distrug de tot acumulatorul că peste 5-6 ore nu e normal să încarce așa greu, totuși am Samsung galaxy a40 2019