Telefonul nou este in garantie, indiferent daca l-ai luat pe bani, pe abonament sau chiar cadou.
Du-l inapoi la magazinul de unde l-ai achizitionat, impreuna cu toate accesoriile si hartiile ce le-ai primit (inclusiv bonul de casa si certificatul de garantie), sa-l repare! Ei trebuie sa-l trimita mai departe la reparat si sa-ti dea si o adeverinta de preluare.
Daca se va constata defect de fabricatie (adica nu a fost stricat de tine in vreunul din modalitatile la care te atentioneaza in cartea de utilizare (vatamare fizica, lichid ajuns in aparat) atunci se va repara gratuit, altfel contra cost.
Samsung nu repara ecrane (nu produce ecrane in acest scop).
Provenienta componentelor nu este problema consumatorului, ci a fabricantului (prin vanzator).
De fapt raspunderea pentru reparatie e a vanzatorului, care-ti tine un mobil Samsung cu ecran defect pana la Sfantu' Asteapta.
Gresit.
Vanzatorul (comerciantul) transmite marfa intre producator si consumator, respectiv invers.
Conditiile de rezolvare ale garantiilor se stabilesc intre (reprezentii) producatorului si distribuitori, prin contracte.
Nu, nu gresesc. Responsabilitatea pentru garantie apartine vanzatorului, care desigur poate face la randul sau contracte cu producatorul, ca nu ii interzice nimeni asta. Sau poate face contracte cu cine vrea el. Cert e ca Samsung produce ecrane doar pentru mobile noi, nu produce ecrane pentru inlocuit ecrane defecte. Deci vanzatorul va zice sa suni peste doua saptamani, dupa ce suni zice ca inca asteapta piese, sa suni peste doua saptamani, cand suni atunci iar zice sa mai astepti, s-a.m.d.
Te contrazic.
Am cumparat o camera video fabricata de o firma japoneza de renume, care n-are reprezentanta in Romania.
Vanzatorul m-a trimis la un service local pentru a rezolva unele probleme.
Cand am contactat prin e-mail, firma m-a atentionat: sa nu dau la nimeni altul la reparat, DOAR la reprezentantele sau firmele autorizate de ei (profducatorul), altfel se pierde garantia!
Pana la urma, l-am lasat la vanzator, ei au trimis camera la importator, de unde a fost trimis la fabrica.
Dupa o saptamana, cei de la fabrica l-au trimis inapoi (cu problemele rezolvate) pe acelasi traseu, iar din magazin am fost sunat ca pot sa ma duc sa-l ridic. Au fost foarte nervosi, deoarece le-a fost INTERZIS de firma sa mai faca vanzarea produselor lor, pana ce nu incheie contract de service cu o firma acreditata de producator. Ne-fiind asemenea firma in Romania, au fost nevoiti sa suporte cheltuielile de transport in caz de probleme de garantie (pana la careva reprezentanta dintr-o alta tara, unde exista).
Samsung ARE service-uri autorizate prin tara, inclusiv pentru telefoane, se poate apela si direct la ei, dar e preferabil prin vanzator (asa cum pune si legea).
Aici se pot gasi adresele reprezentantelor Samsung din tara:
http://www.samsung.com/ro/support/servicelocation
Poate n-ai inteles ce am vrut sa spun: in Olanda e deja scandal pe tema asta, la o emisiune pentru consumatori de la televiziunea publica, la ore de maxima audienta. Deci sigur ca vanzatorul are obligatia sa-ti repare mobilul. Obligatie pe care nu o poate indeplini pentru ca Samsung nu produce ecrane pentru reparat mobile. Deci mobilele cu ecrane de reparat raman in reparatie pana la Sfantu' Asteapta. E ilegal, dar e real.
Da, fiecare tara cu legislatia proprie.
La noi, daca un produs nu este reparat in 30 zile, atunci poti cere alt aparat sau contravaloarea produsului.
Daca ai probleme in garantie, poti duce produsul inapoi la vanzator sau direct la reprezentanta/service-ul autorizat de PRODUCATOR.
In acest caz, este indicat sa mearga la vanzator, dar poate suna si la careva din reprezentantele teritoriale. Marfa, pana la urma, tot la ei va ajunge pentru reparatii.
Trimite-l la un service. Acolo se pricep foarte bine la reparat telefoanele.
Nu stiu ce sa spun. O sa ma duc luni si o sa revin aici cu un raspuns. Multumesc mult prieteni.
Astăzi l-am dus si l-au trimis. Mi-au dat o foaie, si mi-au spus sa vin in 15 zile daca nu ma suna ei. Astept sa vad ce se intampla.