| Stefancalin1997 a întrebat:

Salutare TPU, pe data de 16 decembrie mi-am dus telefonul la magazinul altex de unde l-am cumparat fiindca aveam o pata alba mica pe ecran de cand l-au reparat data trecuta, problema e ca azi se face a 15-a zi de cand eu le-am adus la cunostinta ca telefonul este defect.
Stiu ca in lege este scris ca produsul trebuie reparat in maxim 15 zile calendaristice, asa scrie si pe procesul verbal, un angajat de la altex mi-a spus ca in 15 zile lucratoare.
Ce pot face in privinta asta daca au trecut cele 15 zile? O cunostina mi-a spus ca sa le cer celor de la service prin e-mail negatie cum ca nu au reusit sa-l repare in termenul limita.
Ma poate ajuta cineva? Multumesc.

4 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

E corect, ai nevoie de acea negație.
Conform legii deocamdată nu poți cere schimbarea sau returnarea produsului și stornarea sumei, pentru ca n-ai negație de reparare de la service.

===

In schimb ii puteti suna sa le spuneti ca Legea 449/2003 prevede amenzi usturatoare pentru depasirea termenului de reparatie:


Art. 11.
...
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

Art. 23. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:
...
b) nerespectarea prevederilor art. 9, 11 şi 19, cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei.

regis
| regis a răspuns:

Sunt 15 zile lucratoare, cere banii inapoi.

| Stefancalin1997 explică (pentru regis):

15 zile calendaristice, scrie si pe procesul verbal. Daca e asa atunci la ce mai scrie, de pomana?

| regis a răspuns (pentru Stefancalin1997):

Am gresit eu, calendaristice am vrut sa zic. De aceea am spus sa ceri banii inapoi, pentru ca termenul a fost depășit.