| LoOvE a întrebat:

Buna dragilor, raspundeti-mi plzzzzz! Stie cineva cate limbi straine trebuie sa stii pentru a fi stewardesa?

Cate limbi minim?

Cate limbi maxim?

Ce fel de limbi straine trebuie sa stii?

Răspuns Câştigător
| Spawny24 a răspuns:

Conditii de admitere la concurs:
- peste 19 ani,
- inaltime minimum 1, 65 m (fete) si 1, 70 m (baieti),
- diploma de bacalaureat,
- engleza scris si vorbit,
- abilitatea de a inota,
- abilitatea de a ajunge la aeroportul de baza in mai putin de o ora,
- experienta in relatia cu oamenii,
- abilitati de vanzator,
- excelente abilitati de comunicare,
- flexibilitate si posibilitati de relocare,
- lucru sub stres,
- munca in echipa,
- tatuajele si piercingul sunt acceptate, doar daca nu sunt vizibile,
- vedere buna.

Asta am gasit-o aici http://www.bilete-avion-ieftine.ro/......ewardesa). html

5 răspunsuri:
| Stranger79 a răspuns:

Uite aici un articol: http://cariera.ele.ro/......a6813.html
Sper sa te ajute :)

| icsulescu a răspuns:

Daca esti pe curse interne ma gandesc ca nu foarte multe. Nu exista un maxim de limbi. Cred ca depinde de firma care te angajeaza asta...
Cum adica ce fel de limbi straine?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca intrebi un baietel ce vrea sa se faca cand va creste, exista sanse mari sa raspunda Gica Hagi sau Maradona. Dar nici o fata nu va spune Ellen Church. Cu toate acestea, multe tinere viseaza sa o ia pe urmele lui Ellen, sa devina insotitoare de bord.


Dorinta de a calatori, ideea unui salariu frumos, a unui statut social respectabil sau poate filmul in care Gwyneth Paltrow invata ca o stewardesa trebuie sa-si mentina zambetul pe buze indiferent de situatie le determina pe cat mai multe fete sa isi doreasca sa devina insotitoare de bord.

Exista, desigur, si barbati in aceasta meserie, insa numarul femeilor este mult mai mare. Lucru interesant, de alfel, daca ne gandim ca, prin anii ’20, cand a inceput sa se dezvolte aceasta profesie, domeniul era destinat exlusiv barbatilor.

Prima femeie-insotitor de bord a fost Ellen Church care, neputandu-se angaja ca pilot din cauza politicii discriminatorii a companiei, i-a convins pe sefi sa apeleze la serviciile infirmierelor pentru a-i ajuta pe clienti sa uite de frica de zbor. Calatorii s-au dovedit incantati de atentia noilor stewardese, iar departementele de marketing au inceput sa exploateze acest aspect.

Astazi, companiile aeriene isi construiesc brandul pe imaginea insotitorilor de bord. Serviciile oferite in timpul zborului, amabilitatea si promptitudinea insotitorilor de bord sunt cele care diferentiaza sutele de companii aeriene.


Primii pasi


Pentru a deveni insotitor de bord, este nevoie sa urmezi cursuri speciale de pregatire. Acestea pot fi facute la Scoala Superioara de Aviatie Civila, iar pentru a te inscrie este obligatoriu sa fi implit 18 ani, sa ai diploma de bacalaureat si sa fii sanatoasa tun. Pentru a fi admisa, la testele de limba engleza si geografia Romaniei si a Europei trebuie sa iei minimum 7.

Daca treci de testele preliminarii, incepe pregatirea teoretica. Aceasta dureaza 192 de ore, adica echivalentul a 32 de zile lucratoare si costa cam 1200 de euro. Notiunile predate la cele 12 materii, printre care doua limbi straine (dintre care engleza este obligatorie), legislatie aeronautica si proceduri de urgenta sunt verificate saptamanal. La finalul cursului se dau exemene finale la care trebuie sa iei minimum nota 7.

Urmeaza instruirea practica. Lectiile prin care te familiarizezi cu aeronavele, cursuri practice pe simulatoare de Boeing 737 si cele 20 de ore de zbor te mai costa inca 1200 de euro.

Pentru a obtine licenta de insotitor de zbor, la finalul cursurilor trebuie sa sustii un examen. Acesta se da numai la Autoritatea Aeronautica Civila Romana si costa circa 100 de euro.

Avantaje:

- Salariu atractiv – desi salariul efectiv nu este foarte mare- la inceput cam de 1000 de lei, acesta este rotunjit de sporuri si diurne.
- Ai ocazia de a calatori in toata lumea
- Intri in contact cu oameni din culturi diferite.


Dezavantaje:

- Program de lucru obositor: sunt si zboruri de noapte, iar notiuni precum cea de weekend sau sarbatoare nu prea exista.
- Desi sansele de a fi implicat intr-un accident aviatic sunt infinit mai mici decat acelea de a avea un accident de masina, meseria de insotitor de bord implica multe riscuri.
- Cu toate ca majoritatea cerintelor discriminatorii au fost scoase, inca mai sunt companii care impun anumite standarde de inaltime/ varsta/ greutate. In trecut, erau companii care angajau numai stewardese cu infatisare de menechin si, obligatoriu, necasatorite. De aici si barfele care au inceput sa circule despre stewardese.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Esentilul este limba franceza si engleza, zic eu.

| Puuuf a răspuns:

In primul rang engleza, pentru ca este o limba foarte eficienta.