1. pentru -4+8:a) compari numerele, vezi care e mai mare si ii folosesti semnul la rezultat(in cazul nostru 8 e numarul mai mare, are semnul +, deci rezultatul va fi +)
b)il scazi pe cel mic din cel mare fara sa tii cont de semne, asa cum ne invata in clasa 1. (8-4=4)
ex: +5-9=-4(9>5; 9 are semnul -; rezultatul va fi -; 9-5=4; +5-9=-4)
2. pentru. (-4)+(+8):daca intre paranteze ai +, atunci elimini parantezele in cap sau pe ciorna si faci exact ca la punctul 1. + dintre paranteze nu te incurca cu nimic.
3.pt (-4)-(+8): - i8n fata parantezei schimba toate semnele din ea! (deci +devine - si - devine +) Daca ai de ex. : (-4)- (-3+8-6-5+9), ecuatia va deveni (-4)+3-8+6+5-9.
4. pentru raspunsu asta vreau Fundaaa!
Pai daca e -8 + -6 se aduna si ne da -14. Daca e +8 -6 = 2, daca e +8-(-6) = 14. In concluzie 2 minusuri la rand rezulta plus 2 -(-2) = 2+2 =4 . Dupa cum sti adunarea e comutativa iar daca ai 8 +(-6) = 8-6 =2. Trebuie sa retii doar atat
plus + plus = plus, plus+minus = minus, minus+ minus = plus
Era de fapt : plus * plus = plus; minus * minus = plus; minus * plus = minus
Sunt simple exercitiile alea. Sunt logice.
(-8) + 6 = -2
Alt exemplu : 3*(-2)+14
Mai intai rezolvi inmultirea [evident]. O sa-ti dea -6
-6+14 = 8
Pastrezi semnul celui mai mare
Te poti ajuta de o axa a numerelor. O desenezi pe foaie si incerci sa prinzi logica lor
Matematica trebuie inteleasa LOGIC. Trebuie sa intelegi exact ce aduni si ce scazi acolo. Hai sa incercam sa transformam totul in ceva logic nu vrei?
De exemplu: Sa zicem ca ai nevoie sa iti cumperi 10 carti. Deci putem pune asta ca un deficit de 10 carti, deci -10. Constati ca ai bani doar de 6 carti. Clar 10-6 iti da 4. mai ai deficit de doar 4 carti, adica -4 Deci:
-10+6 = -4
2. Ai nevoie de 2 rosii ca sa iti faci o salata. deci -2. O prietena isi anunta o vizita neastepta deci nu e frumos sa mananci fara sa ii oferi si ei, deci mai ai nevoie de inca 2 rosii. Deci ai nevoie de 4 rosii in total nu? Deci rezulta ca:
-2 + (-2) = -4
3. cand e ceva de genul 3+ (+9) le aduni pur si simplu.
4. -6- (-12), aici banuiesc ca te mai incurci. Deci sa vedem. ai doua numere negative. Ce faci in situatia asta? Mie la scoala mia- fost data o expliatie cam in genul acesta:
AMbele numere se afla pe axa negativa a numerelor, deci e ca si cum exercitiul ar fi si el negativ ( in oglinda, ceva de genul, nu mai stiu eact cum sa exprima profesaora respectiva. Ma rog ideea era ca poti oricand sa il iei pe 12 ( faa semn fara nimic si sa il pui in fata lui 6. Si sa ai 12-6= 6.
explicatia nu a fost completa..mai avem de zis cate ceva, dar ora tarzie m-a facut sa renunt la o parte din ce aveam de zis. Promit insa ca maine dimineata revin cu mai multe lucruri
In exemplul tau -8+6 rezultatul este -2. Acum explicatia: exista o axa a numerelor de la -infinit pana la +infinit si la mijloc se afla 0. -8 este sub zero deoarece are minus in fata evident. Acum daca vrei sa calculezi exemplul de mai sus trebuie sa numeri de la cifra -8, 6 cifre catre 0, adica: -8, -7, -6, -5, -4, -3, -2. Daca te uiti bine vei observa ca am numarat 6 cifre, exact atat cat iti cere exercitiul sa aduni. Sa luam alt exemplu: -2+8...acest tip de exercitiu este mult mai simplu deoarece il poti calcula invers: 8-2. Este acelasi lucru cu -2+8. Nu este foarte greu trebuie sa-ti creezi in minte o axa a numerelor si sa incerci sa aduni sau sa scazi atat cat iti cere. Mi-as dori sa-ti pot desena acea axa sa-ti fie mai usor de inteles dar nu prea pot...
Daca ai exercitii de genul (-8)+(+6)..mai intai poti sa desfiintezi parantezele daca nu sunt 2 semne unul langa altul sa simplifici lucrurile adica -8+6.pui rezultatul adica 14..si semnul este - pentru ca se ia in functie de numar.pui semnul corespunzator celui mai mare numar.8 este mai mare decat 6 deci pui semnul lui 8, care este -... sper ca te.am ajutat^^
VyRuS112 întreabă:
anonim_4396 întreabă: