Primul aeroport PERMANENT a apărut în anul 1922 și se numește Flughafen Devau. Este situat lângă Kaliningrad(atunci numit Konigsberg), în Rusia(atunci Prusia de Est). A fost proiectat de arhitectul german Hanns Hopp.
Croydon Aeroport (OACI: EGCR) a fost un aeroport din Londra de Sud care călare graniţa dintre ceea ce sunt acum la Londra cartierele de Croydon şi Sutton. Croydon a fost primul aeroport din lume care a introdus de control al traficului aerian, în 1921. Acesta a fost principalul aeroport de la Londra înainte de a fi a fost înlocuit cu Northolt de aerodrom, aeroportul London Heathrow si Gatwick din Londra Aeroport. Atât clădirii terminalului şi depune intrare sunt de grad II enumerate clădiri. [1] [2]
Îşi are originea în două adiacente Război Mondial I aerodromuri - Beddington de aerodrom, una dintre o serie de aeroporturi mici în jurul valorii de Londra, care a fost creată pentru protecţia împotriva Zeppelin raidurile în mai 1915 cu privire la, şi Waddon aerodrom din 1918, un aerodrom de test de zbor adiacente Naţional de fabrica de avioane nr 1. Hotel Croydon Aeroportului de aerodrom este o parte din Croydon 2020 Vision plan de regenerare.
În anii 1920
La sfârşitul primului război mondial, cele două aeroporturi au fost combinate în aeroportul oficial din Londra, poarta pentru toate zborurile internaţionale din şi din capitala. Croydon de aerodrom a fost deschisă la 29 martie 1920. [3] Penshurst Airfield a fost o destinaţie alternativă pentru avioanele atunci când Croydon a fost închis din cauza ceaţă. Un astfel de deturnare loc la 24 septembrie 1921, cand una de Havilland DH.18 de aeronave deturnate pentru Penshurst. [4] Această situaţie a durat până la Penshurst închis la data de 28 iulie 1936. [5]
Aceasta a stimulat o creştere în zboruri regulate programate pentru transportul de pasageri, poştă electronică şi de transport de marfă, destinaţii primul fiind Paris, [3], Amsterdam şi Rotterdam. În 1923 Berlin zboruri au fost adăugate. Aceasta a fost baza de operare pentru Imperial Airways, amintit în Calea numele drumul imperial de pe site-ul de azi.
În anii 1920 mijlocul aerodrom a fost extinsă, parţial ca urmare a unui accident, în decembrie 1924 şi critica de condiţiile de la Croydon în ulterioară anchetei publice în accident. [6] Unele drumuri adiacente, cum ar fi Plough Lane fiind închis pentru a permite avioanelor grele la terenuri şi îndepărteze în condiţii de siguranţă. Un nou complex de clădiri a fost construită învecinate Way Purley, inclusiv primul scop concepute terminalul aeroportului din Marea Britanie, hotel de aerodrom şi extinse hangare, la un cost de £ 267, 000 (£ 11.9 milioane, în preţuri de azi). [7] Deşi prima zi de funcţionare, utilizând noua clădire şi aspectul a fost de 30 ianuarie, la deschiderea oficiala nu a fost până la 02 mai 1928.
1930 În dimineaţa zilei de 11 iulie 1936 maiorul Hugh Pollard, şi colegul Operaţiuni Speciale executiv ordonatorul Cecil Bebb stânga Croydon Aeroport pentru Insulele Canare într-o Havilland de Dragon Rapide aeronavelor, în cazul în care au luat generalul Francisco Franco, luându-l în spaniolă Maroc şi contribuind astfel la pentru a declanşa la izbucnirea Războiului Civil din Spania. [8]
clădiri
Hotelul de aerodrom şi clădirii terminalului, inclusiv sala de rezervare mare au fost construite în proiectarea neo-clasic geometrice tipic de la inceputul secolului 20. Un element de asemenea, că ar fi atras atentia vizitatorilor şi călător, cât a fost de fus orar turn (acum din pacate a pierdut), în sala de rezervare cu cadrane infatisand ori în diferite părţi ale lumii.
Aviatorilor, pionieri şi aeronave
Aerodrom a fost cunoscut în întreaga lume, faima ei fiind răspândit de către aviatorii mulţi şi pionierii care au aterizat la Croydon, cum ar fi
Alan Cobham, care a zburat de la Croydon la Cape Town şi înapoi în 1925-6;
Charles Lindbergh, care a zburat în Croydon, în 1927, la scurt timp după finalizarea primul solo trans-atlantice de zbor;
Bert Hinkler, care a făcut primul zbor de la Croydon la Darwin, Australia, în 1928;
Charles Kingsford Smith, care a învins înregistrare Hinkler lui;
Amy Johnson, prima femeie pentru a acoperi de la Croydon în Australia, mai târziu pentru a reveni la Croydon la o primire jubilează.
Winston Churchill, care a luat lecţii de zbor la Croydon extinse şi a fost aproape ucis in timpul unui accident la decolare în 1919. [9]
Tom Campbell negru, care, cu CWA Scott a castigat la Londra MacRobertson către Melbourne Air Race [1], în 1934;
Juan de la Cierva, inventatorul spaniolă a autogir, care a murit într-un accident aviatic la 9 decembrie 1936.
Aeronava majore folosite de Imperial Airways au fost Handley Page HP42/HP45 patru motoare biplane. Avioane primul monoplan utilizate de către Imperial Airways au fost Armstrong Whitworth Atlantas, destinate utilizării pe rutele din Africa. În 1938 mai mari cu patru motoare monoplanes, Armstrong Whitworth ensign serie (G-ADSR) a intrat în serviciu.
Al Doilea Război Mondial
În noiembrie 1938 Chamberlain guvernul a decis că Imperial Airways, care a servit rute Empire, ar trebui să fuzioneze cu British Airways Ltd, care a servit rute europene. Noua companie a fost cunoscut sub numele de British Overseas Airways Corporation (BOAC). British Airways Ltd operate din Croydon numai din martie 1937 până în mai 1938, atunci când s-a mutat la Aeroportul Heston.
De altfel, acest lucru poate fi un punct convenabil pentru a nota eroare recurente de popular incat a fost din Croydon că prim-ministrul Neville Chamberlain, a zburat şi la care sa întors, cu faimosul său "bucata de hartie", în momentul de criză München în 1938. Este, de asemenea, uneori, a spus că a fost la Croydon pe care a facut sa "Pace în timpul nostru" discurs. Aerodrom în cauză a fost, de fapt, Heston, şi nu a fost la sosire că a făcut discursul său, dar la scurt timp mai târziu, la întoarcerea sa la Downing Street.
- Zilele Mare, Croydon Aeroport 1928-1939, Cluett, Nash, Learmonth, p190
Când războiul a fost declarat în septembrie 1939, Croydon Aeroportul a fost închis pentru aviaţia civilă. Acesta a jucat un rol vital ca o staţie de luptător în bătălia de la Marea Britanie şi a fost atacat în primul raid majore în zona Londra. Fabrici în imediata apropiere a acestuia au fost aproape distrus, cu pierderea a şase aviatorilor şi peste 60 de civili. În 1944 Croydon a devenit baza Comandamentului Transport RAF, şi în timp util acţiunile civile de aeronave a început din nou. În februarie 1946, aeroportul a revenit la controlul civil.
Http://en.wikipedia.org/wiki/Airport Nu e cea mai de incredere sursa, dar de aici poti incepe. Zice ca inca e o disputa legata de tara UK sau US.