anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce este educatia antreprenoriala? Am inteles ca se studiaza in clasa a X-a, dar in ce consta?

10 răspunsuri:
| CreepyCrow a răspuns:

Este un fel de educatie civicabig grin

| Anddrea a răspuns:

Consta in pregatirea pentru o afacere, cum sa o initiezi si cum sa ai succes, drepturile consumatorului, resurse umane si chestii de genu`.

| FreeStyle_6834 a răspuns:

Eu fac facultatea turism, si educatia antreprenoriala este un obiect de baza la mine, pe net gasesti o multime de informatie despre aceasta, dar daca prin doua cuvinte te invata cum sa fii un bun antreprenor, cum sa-ti initiezi o afacere, sau cum sa cumperi o afacere, modalitatile de cumparare, avantaje, dezavantaje, concurenta, oof nu e usor deloc))

| Orannginna a răspuns:

Munca si rolul muncii in societate. Cum sa intreprinzi o afacere, consumul si un pic despre produsele pe care le consumam. In definitiv, lucruri utile.

| alinutza4a a răspuns:

Teoretic este despre afaceri. despre cum se demareaza, in ce consta ea.practie la mine a ne-a predat profa de logica dintr-a 9a si nu prea faceam mare lucru, ne dadea note dupa cum ne stia ea de anul trecut.baftahappy

| claudiea79 a răspuns:

Educatia antreprenoriala;educatia antreprenoriala

Elementele de noutate sunt legate de următoarele aspecte:
orientarea către latura pragmatică a aplicării curriculum-ului: corelarea dintre unităţile de conţinut şi competenţele specifice permite profesorului să realizeze conexiunea explicită între ceea ce se învaţă şi scopul pentru care se învaţă; corelaţia propusă are în vedere posibilitatea ca o anumită competenţă specifică să poată fi atinsă prin diferite unităţi de conţinut, neexistând o corespondenţă biunivocă între acestea;
recomandarea unor valori şi atitudini care să completeze dimensiunea cognitivă a învăţării cu cea afectiv-atitudinală şi morală, din perspectiva finalităţilor educaţiei;
includerea unor sugestii metodologice care să orienteze spre modalităţi didactice concrete de utilizare a curriculum-ului în proiectarea şi realizarea activităţilor de predare-învăţare-evaluare.
Integrarea cunoştinţelor propuse de alte discipline studiate şi a competenţelor vizate de acestea este una dintre trăsăturile de bază ale Educaţiei antreprenoriale, demers prin excelenţă interdisciplinar şi transcurricular. Prezenta programă este centrată pe dezvoltarea competenţelor antreprenoriale şi de relaţionare la mediul economico-social. Disciplina Educaţie antreprenorială urmăreşte dezvoltarea la elevi a competenţelor care să le permită valorificarea eficientă a propriului potenţial şi, în perspectivă, gestionarea eficientă a propriei afaceri.
Programa se adresează atât profesorilor, cât şi autorilor de manuale. Lectura integrală a programei este absolut necesară înaintea proiectării unităţilor de învăţare.
Programa este concepută astfel încât să încurajeze creativitatea didactică şi adecvarea demersurilor didactice la particularităţile elevilor. Profesorii şi autorii de manuale îşi pot concentra atenţia în mod diferit asupra activităţilor de învăţare şi asupra practicilor didactice. Diversitatea situaţiilor concrete face posibilă şi necesară o diversitate de soluţii didactice. Din această perspectivă, propunerile programei nu trebuie privite ca reţetare inflexibile. Echilibrul între diferite abordări şi soluţii trebuie să fie rezultatul proiectării didactice personale şi al cooperării cu elevii fiecărei clase în parte.COMPETENŢE SPECIFICE ŞI UNITĂŢI DE CONŢINUT

Competenţe specifice Conţinuturi
1.1. Identificarea rolurilor posibile pe care le poate îndeplini individul în domeniul economic
2.1. Exemplificarea unor calităţi ale întreprinzătorului de succes
3.1. Stabilirea, în cooperare cu ceilalţi, a rolurilor proprii, actuale şi de perspectivă, într-un mediu de afaceri
4.1. Analiza critică a comportamentului în alegerea traseului profesional, precum şi a disponibilităţii de reorientare profesională în raport cu dinamica mediului economico-social I. Managementul resurselor personale
§ Motivaţia muncii
§ Alegerea traseului profesional şi problema mobilităţii profesionale
§ Individul ca întreprinzător
§ Calităţi şi competenţe ale întreprinzătorului de succes

1.2. Utilizarea adecvată a conceptelor specifice antreprenoriatului
1.3. Identificarea prevederilor legislative referitoare la activitatea antreprenorială
2.2. Utilizarea unor instrumente adecvate pentru studierea fenomenelor specifice diferitelor pieţe
2.3. Identificarea oportunităţilor pieţei
4.2. Evaluarea schimbărilor şi a tendinţelor care intervin în mediul de afaceri
4.3. Utilizarea adecvată şi eficientă a resurselor, în funcţie de caracteristicele mediului economico-social
5.1. Evaluarea posibilităţilor de derulare a unei afaceri proprii şi profitabile, luând în considerare interesele comunităţii II. Iniţierea şi derularea unei afaceri
§ Planul de afaceri şi problemele aplicării acestuia
§ Condiţiile legislative ale activităţii antreprenoriale
§ Instrumente necesare studierii pieţei
§ Resursele necesare derulării unei afaceri (financiare, materiale, umane)
§ Obţinerea produsului
§ Promovarea produsului
§ Evaluarea afacerii; decizii posibile referitoare la afacere:
- continuarea afacerii
- dezvoltarea şi diversificarea afacerii
- lichidarea afacerii
1.4. Identificarea riscurilor ce decurg din comportamentul în afaceri
2.4. Aplicarea principiilor etice în relaţiile cu
angajaţii şi cu partenerii
3.2. Antrenarea angajaţilor în rezolvarea problemelor firmei
3.3. Utilizarea unor tehnici de negociere cu partenerii de afaceri
4.4. Anticiparea consecinţelor comportamentului responsabil în raport cu angajaţii şi cu partenerii
4.5. Identificarea consecinţelor activităţii antreprenorului asupra consumatorului şi asupra mediului
5.2. Identificarea unor soluţii alternative la problemele comunităţii, privind iniţierea / derularea unei afaceri
III. Etica în afaceri
§ Răspunderea în afaceri
§ Principii etice în relaţiile cu angajaţii firmei, cu partenerii de afaceri şi cu instituţiile publice
§ Protecţia consumatorului
§ Protecţia mediului
1.5. Identificarea unor tipuri de risc în situaţii diferite, specifice iniţierii şi derulării unei afaceri
2.5. Identificarea unor modalităţi posibile de minimizare a riscului în iniţierea şi derularea afacerilor
2.6. Investigarea elementelor comune şi specifice ale reuşitei în afaceri
IV. Risc şi reuşită în afaceri
§1 Riscul în afaceri:
tipuri de risc
modalităţi de minimizare a riscului
§2 Modele de reuşită în afaceri
§3 General şi particular în realizarea unei afaceri reuşite
VALORI ŞI ATITUDINI

Competenţele generale şi specifice care trebuie formate prin procesul de predare-învăţare-evaluare a disciplinei "Educaţie antreprenorială" au la bază şi promovează următoarele valori şi atitudini:
Independenţă în gândire şi în acţiune
Relaţionare pozitivă cu ceilalţi
Responsabilitate în activitatea antreprenorială
Liberă iniţiativă
Eficienţă economică.

SUGESTII METODOLOGICE

Prezentul curriculum este un instrument de lucru care se adresează profesorilor ce predau disciplina Educaţie antreprenorială, fiind conceput în aşa fel încât să le permită:
să orienteze elevii în cunoaştere şi comunicare prin apelul, în cunoştinţă de cauză, la concepte şi practici ale liberei iniţiative;
să-şi orienteze propria activitate înspre conceperea şi realizarea unor situaţii de învăţare vizând formarea la elevi a competenţelor specifice domeniului;
să-şi manifeste creativitatea didactică în adecvarea demersurilor didactice la particularităţile elevilor cu care lucrează.

Sugestiile metodologice au în vedere deplasarea accentului de pe conţinuturi pe competenţe.
Unităţile de conţinut sunt prezentate într-o ordine care nu este obligatorie.

Disciplina Educaţie antreprenorială, având un pronunţat caracter aplicativ, presupune accentuarea dimensiunii acţionale în formarea personalităţii elevului.
Centrarea pe elev ca subiect al activităţii instructiv-educative şi orientarea acesteia înspre formarea competenţelor specifice presupun respectarea unor exigenţe ale învăţării durabile, printre care:
utilizarea unor metode active (de exemplu, învăţarea prin descoperire, învăţarea problematizată, învăţarea prin cooperare, simularea, jocul de roluri), care pot contribui la dezvoltarea receptivităţii şi capacităţii de abordare raţională a problemelor economice, personale şi publice, în contextul unui mediu economic, social şi cultural complex şi dinamic;
realizarea unor observaţii, studii de caz, elaborarea unor planuri de afaceri şi portofolii, individual şi în grupuri de lucru, pentru exersarea competenţelor de întreprinzător, utilizarea calculatorului (a softului educaţional şi internetului) în exerciţii de simulare a derulării, monitorizării şi evaluării afacerii care pot apropia procesul de predare-învăţare-evaluare de realitatea economică;
operarea cu diferite alternative explicative în interpretarea unor fapte, fenomene, procese economice care poate contribui la dezvoltarea unui comportament competitiv şi raţional în utilizarea resurselor proprii.
Evaluarea reprezintă o componentă organică a procesului de învăţare. Evaluarea trebuie să se realizeze în mod preponderent ca evaluare continuă, formativă. Alături de formele şi instrumentele clasice de evaluare, recomandăm utilizarea unor forme şi instrumente complementare, cum sunt: proiectul, portofoliul, autoevaluarea, observarea sistematică a activităţii şi a comportamentului elevilor.COMPETENŢE SPECIFICE ŞI UNITĂŢI DE CONŢINUT

Competenţe specifice Conţinuturi
1.1. Identificarea rolurilor posibile pe care le poate îndeplini individul în domeniul economic
2.1. Exemplificarea unor calităţi ale întreprinzătorului de succes
3.1. Stabilirea, în cooperare cu ceilalţi, a rolurilor proprii, actuale şi de perspectivă, într-un mediu de afaceri
4.1. Analiza critică a comportamentului în alegerea traseului profesional, precum şi a disponibilităţii de reorientare profesională în raport cu dinamica mediului economico-social I. Managementul resurselor personale
§ Motivaţia muncii
§ Alegerea traseului profesional şi problema mobilităţii profesionale
§ Individul ca întreprinzător
§ Calităţi şi competenţe ale întreprinzătorului de succes

1.2. Utilizarea adecvată a conceptelor specifice antreprenoriatului
1.3. Identificarea prevederilor legislative referitoare la activitatea antreprenorială
2.2. Utilizarea unor instrumente adecvate pentru studierea fenomenelor specifice diferitelor pieţe
2.3. Identificarea oportunităţilor pieţei
4.2. Evaluarea schimbărilor şi a tendinţelor care intervin în mediul de afaceri
4.3. Utilizarea adecvată şi eficientă a resurselor, în funcţie de caracteristicele mediului economico-social
5.1. Evaluarea posibilităţilor de derulare a unei afaceri proprii şi profitabile, luând în considerare interesele comunităţii II. Iniţierea şi derularea unei afaceri
§ Planul de afaceri şi problemele aplicării acestuia
§ Condiţiile legislative ale activităţii antreprenoriale
§ Instrumente necesare studierii pieţei
§ Resursele necesare derulării unei afaceri (financiare, materiale, umane)
§ Obţinerea produsului
§ Promovarea produsului
§ Evaluarea afacerii; decizii posibile referitoare la afacere:
- continuarea afacerii
- dezvoltarea şi diversificarea afacerii
- lichidarea afacerii
1.4. Identificarea riscurilor ce decurg din comportamentul în afaceri
2.4. Aplicarea principiilor etice în relaţiile cu
angajaţii şi cu partenerii
3.2. Antrenarea angajaţilor în rezolvarea problemelor firmei
3.3. Utilizarea unor tehnici de negociere cu partenerii de afaceri
4.4. Anticiparea consecinţelor comportamentului responsabil în raport cu angajaţii şi cu partenerii
4.5. Identificarea consecinţelor activităţii antreprenorului asupra consumatorului şi asupra mediului
5.2. Identificarea unor soluţii alternative la problemele comunităţii, privind iniţierea / derularea unei afaceri
III. Etica în afaceri
§ Răspunderea în afaceri
§ Principii etice în relaţiile cu angajaţii firmei, cu partenerii de afaceri şi cu instituţiile publice
§ Protecţia consumatorului
§ Protecţia mediului
1.5. Identificarea unor tipuri de risc în situaţii diferite, specifice iniţierii şi derulării unei afaceri
2.5. Identificarea unor modalităţi posibile de minimizare a riscului în iniţierea şi derularea afacerilor
2.6. Investigarea elementelor comune şi specifice ale reuşitei în afaceri
IV. Risc şi reuşită în afaceri
§1 Riscul în afaceri:
tipuri de risc
modalităţi de minimizare a riscului
§2 Modele de reuşită în afaceri
§3 General şi particular în realizarea unei afaceri reuşite
VALORI ŞI ATITUDINI

Competenţele generale şi specifice care trebuie formate prin procesul de predare-învăţare-evaluare a disciplinei "Educaţie antreprenorială" au la bază şi promovează următoarele valori şi atitudini:
Independenţă în gândire şi în acţiune
Relaţionare pozitivă cu ceilalţi
Responsabilitate în activitatea antreprenorială
Liberă iniţiativă
Eficienţă economică.

SUGESTII METODOLOGICE

Prezentul curriculum este un instrument de lucru care se adresează profesorilor ce predau disciplina Educaţie antreprenorială, fiind conceput în aşa fel încât să le permită:
să orienteze elevii în cunoaştere şi comunicare prin apelul, în cunoştinţă de cauză, la concepte şi practici ale liberei iniţiative;
să-şi orienteze propria activitate înspre conceperea şi realizarea unor situaţii de învăţare vizând formarea la elevi a competenţelor specifice domeniului;
să-şi manifeste creativitatea didactică în adecvarea demersurilor didactice la particularităţile elevilor cu care lucrează.

Sugestiile metodologice au în vedere deplasarea accentului de pe conţinuturi pe competenţe.
Unităţile de conţinut sunt prezentate într-o ordine care nu este obligatorie.

Disciplina Educaţie antreprenorială, având un pronunţat caracter aplicativ, presupune accentuarea dimensiunii acţionale în formarea personalităţii elevului.
Centrarea pe elev ca subiect al activităţii instructiv-educative şi orientarea acesteia înspre formarea competenţelor specifice presupun respectarea unor exigenţe ale învăţării durabile, printre care:
utilizarea unor metode active (de exemplu, învăţarea prin descoperire, învăţarea problematizată, învăţarea prin cooperare, simularea, jocul de roluri), care pot contribui la dezvoltarea receptivităţii şi capacităţii de abordare raţională a problemelor economice, personale şi publice, în contextul unui mediu economic, social şi cultural complex şi dinamic;
realizarea unor observaţii, studii de caz, elaborarea unor planuri de afaceri şi portofolii, individual şi în grupuri de lucru, pentru exersarea competenţelor de întreprinzător, utilizarea calculatorului (a softului educaţional şi internetului) în exerciţii de simulare a derulării, monitorizării şi evaluării afacerii care pot apropia procesul de predare-învăţare-evaluare de realitatea economică;
operarea cu diferite alternative explicative în interpretarea unor fapte, fenomene, procese economice care poate contribui la dezvoltarea unui comportament competitiv şi raţional în utilizarea resurselor proprii.
Evaluarea reprezintă o componentă organică a procesului de învăţare. Evaluarea trebuie să se realizeze în mod preponderent ca evaluare continuă, formativă. Alături de formele şi instrumentele clasice de evaluare, recomandăm utilizarea unor forme şi instrumente complementare, cum sunt: proiectul, portofoliul, autoevaluarea, observarea sistematică a activităţii şi a comportamentului elevului.mai multe gaseste pe saitul www.edu.ro.saitul ministerului educatiei nationale

| MysteriousVIP a răspuns:

Am facut eu anul trecut. e legata de afaceri, menegement, protectia consumatorului, mediului, riscul in afaceri. prostii de astea laughing)

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Are ca baza de studiu afacerile.

| theiazioutflorin a răspuns:

Eu fac si mi se pare foarte, foarte utila.
Merita sa inveti la aceasta materie si sa o intelegi, nu sa o tocesti.

| Goia_Aurelian_1997 a răspuns:

Educatia Antreprenoriala se ocupa cu invatarea elevilor cum sa isi deschida o firma, sa fie pe viitor o persoana de succes in domeniul pe care si-l alege persoana(asta am facut eu)dar m-ai depinde si de profesor.