Este un proces creativ, una care implică cele mai multe ori un client și un designer, și completată în mod tradițional, în colaborare cu producătorii de formă (imprimante, factorii de decizie semn, etc). În secolul 21, cu toate acestea, design grafic poate fi aplicat direct pe site-uri web, eliminând nevoia de un intermediar. Design grafic este realizat pentru a transmite un anumit mesaj (sau mesaje), la o audiență țintă, de obicei, de la client, cunoscut sub numele de "scurt". Termenul de "design grafic" se poate referi, de asemenea, la un număr de discipline artistice si profesionale care se concentrează pe comunicarea vizuală și prezentare. Câmp ca un întreg este, de asemenea, adesea menționată ca comunicare vizuală sau de comunicare de design. Diverse metode sunt utilizate pentru a crea și de a combina cuvinte, simboluri, și imagini pentru a crea o reprezentare vizuala de idei si mesaje. Un designer grafic poate folosi o combinație de tipografie, arte vizuale și tehnici de așezare în pagină pentru a produce un rezultat final echilibrat, concentrat și simetrice. Graphic design de multe ori se referă atât la proces (proiectare), prin care este creat comunicare și produse (modele), care sunt generate. Utilizări comune de design grafic includ identitate (logo-uri si branding), publicații (reviste, ziare și cărți), reclame și ambalajul produsului. De exemplu, un pachet de produse ar putea include un logo sau alte opere de artă, textul organizat si elemente pure de design, cum ar fi forme și culori care unifica bucata. Compoziția este una dintre cele mai importante caracteristici ale design grafi